
Το 2025 έσπασε όλα τα ρεκόρ και η επιβατική κίνηση. Παρατηρήθηκε αύξηση κατά 5% και συνολικά 840.000 επιβάτες καθημερινά μετακινούνται πλέον με τα μέσα
worldenergynews.gr
Σε συνέντευξη που παραχώρησε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Σταθερές Συγκοινωνίες Α.Ε. (ΣΤΑΣΥ), Θανάσης Κοτταράς, αναφέρθηκε στα μεγάλα έργα που εκτελούνται στο δίκτυο του Μετρό της Αθήνας, συνολικού προϋπολογισμού 300 εκατ. ευρώ, με στόχο την αναβάθμιση της εμπειρίας του επιβάτη.
Τα έργα που είναι σε εξέλιξη
Σε εξέλιξη βρίσκονται έργα 100 εκατ. ευρώ, ενώ άλλα 200 εκατ. ευρώ αφορούν τον σχεδιασμό για επόμενα έργα σε Μετρό και Τραμ.
Στη γραμμή 1 του Μετρό, Πειραιάς – Κηφισιά, είναι σε εξέλιξη το πρόγραμμα ανακαίνισης 14 συρμών από την Ισπανική CAF. Η παραλαβή τους αναμένεται από την αρχή του 2026 και να μπουν στο σύστημα μέσα στο επόμενο έτος και τα 14 οχήματα, ούτως ώστε να μειωθούν οι χρονοαποστάσεις.
Σε εξέλιξη είναι και το έργο παραγωγής ενέργειας από την κίνηση των συρμών, το οποίο ολοκληρώνεται το 2026. Με αυτό το έργο, η ΣΤΑΣΥ θα εξοικονομεί ενέργεια από την ίδια τη λειτουργία των συρμών.
Ένα ακόμα σημαντικό έργο στη γραμμή 1, είναι η ανακαίνιση της γέφυρας Πουλόπουλου στα Πετράλωνα, η οποία είναι η μεγαλύτερη σιδηροδρομική γέφυρα της Αττικής. Το έργο είναι σε εξέλιξη και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2026.
Σε εξέλιξη είναι και τα έργα αντικατάστασης του φωτισμού με LED για τη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας, αλλά και περίφραξης της γραμμής σε σημεία που χρήζουν παρέμβασης.
Παράλληλα, έχει κατατεθεί αίτημα ανακαίνισης ακόμα 10 συρμών στη γραμμή 1, οι οποίοι λειτουργούν από το 1993, με ύψος χρηματοδότησης 60 εκατ. ευρώ το οποίο εφόσον εγκριθεί θα μας οδηγήσει σε διαγωνισμό το 2026.
Επεκτάσεις, μελέτες και συντηρήσεις
Ολοκληρώνονται σταδιακά οι μελέτες για το τμήμα Φάληρο – Πειραιάς και αναμένονται αποφάσεις, καθώς πρόκειται για το μοναδικό τμήμα της γραμμής 1 που δεν έχει ανακαινιστεί.
Με βάση τον σχεδιασμό της ΣΤΑΣΥ, αυτή τη στιγμή εκτελούνται έργα στις γραμμές 2 και 3 ύψους 15 εκατ. ευρώ, ενώ υπάρχει σχεδιασμός για άλλα 130 εκατ. ευρώ. Επίσης, τρέχει για πρώτη φορά η αντικατάσταση 32 χλμ σιδηροτροχιών, οι οποίες είχαν εγκατασταθεί από την αρχή έναρξης λειτουργίας των δύο γραμμών το 2000.
Lifting στους σταθμούς
Η ΣΤΑΣΥ είναι στην διαδικασία για το lifting των σταθμών με χρωματισμούς και ενίσχυση από τις εισροές υδάτων, ενώ κατατέθηκε αίτημα χρηματοδότησης ανακαίνισης των πρώτων συρμών των γραμμών 2 και 3 που δεν έχουν κλιματισμό. Ο σχεδιασμός επίσης περιλαμβάνει και την αντικατάσταση κλιμάκων και ανελκυστήρων στις τρεις γραμμές.
Επιπλέον, η ΣΤΑΣΥ προχωρά και στην αύξηση του ανθρώπινου δυναμικού, μιας και μέχρι το τέλος του έτους θα γίνει πρόσληψη 370 ατόμων σε σημαντικές θέσεις που παρουσιάζουν κενά.
Τέλος, το 2025 έσπασε όλα τα ρεκόρ και η επιβατική κίνηση. Παρατηρήθηκε αύξηση κατά 5% και συνολικά 840.000 επιβάτες καθημερινά μετακινούνται πλέον με τα μέσα.