Τετάρτη 22 Οκτωβρίου 2025

Συνάντηση του σωματείου μηχανοδηγών της Hellenic Train με Κυρανάκη

Εικόνα αρχείου

Συνάντηση με τον Κωνσταντίνο Κυρανάκη πραγματοποίησε χθες Τρίτη το σωματείο των μηχανοδηγών της Hellenic Train, Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης ΟΣΕ. Οι εργαζόμενοι ζήτησαν μεταξύ άλλων την πραγματοποίηση ελέγχου από την Πολιτεία, προκειμένου να διαπιστωθεί το κατά πόσο είναι πλήρως λειτουργικοί οι συρμοί που έχει υπενοικιάσει η Hellenic Train από τη ΓΑΙΑ ΟΣΕ.

powergame.gr

Οι εκπρόσωποι του σωματείου συζήτησαν με τον αναπληρωτή υπουργό Μεταφορών όλα τα ζητήματα που αφορούν στον σιδηρόδρομο, ενώ τον ενημέρωσαν για την κατάσταση των εγκαταστάσεων μετά τους πρόσφατους εκτροχιασμούς σε Θεσσαλονίκη και Ρέντη.

Η ανακοίνωση του σωματείου

Το Σωματείο μας πραγματοποίησε εχθές Τρίτη συνάντηση με τον Αν. Υπουργό αρμόδιο για τις μεταφορές κ. Κυρανάκη, στα πλαίσια της συνεργασίας των τελευταίων μηνών.

Στην συνάντηση έγινε συζήτηση για όλα τα ζητήματα που αφορούν τον σιδηρόδρομοΤο Σωματείο μας παρέθεσε στοιχεία για την διαθεσιμότητα του τροχαίου υλικού, ενημερώνοντας για την πραγματική κατάσταση και ζητώντας να γίνει έλεγχος από την Πολιτεία για το κατά πόσο (και αν) είναι πλήρως λειτουργικοί οι συρμοί που έχει υπενοικιάσει η Hellenic Train από την ΓΑΙΑ ΟΣΕ, καθώς είναι αδιανόητο με την σημερινή μείωση των δρομολογίων να μην υπάρχουν επαρκείς διαθέσιμες εφεδρικές μηχανές.
Ενημερώσαμε τον Υπουργό για την πραγματική κατάσταση των εγκαταστάσεων με τα 2 πρόσφατα συμβάντα (με τον εκτροχιασμό στην Θεσσαλονίκη και τους 2 εκτροχιασμούς στο Ρέντη), καθώς και τους σοβάδες που πέσανε στο μηχανοστάσιο Θεσσαλονίκης, χωρίς ευτυχώς να τραυματιστεί εργαζόμενος.
Συζητήσαμε για την πορεία υπογραφής της νέας σύμβαση των ΥΔΥ, χωρίς να λάβουμε συγκεκριμένη απάντηση για ημερομηνίες. Επαναλάβαμε την πάγια θέση μας για ανάγκη επενδύσεων από την Hellenic Train, τόσο για την αγορά νέου τροχαίου υλικού όσο και για τις εγκαταστάσεις που αυτό θα συντηρείτε.
Το Σωματείο μας έθεσε υπόψη του Υπουργού, την αναγκαιότητα αλλαγής του δρομολογιακού πλέγματος στον Προαστιακό Αθήνας, καθώς η κατάσταση είναι προβληματική για επιβάτες και μηχανοδηγούς, με καθημερινές καθυστερήσεις και καταργήσεις δρομολογίων σε τμήματα του. Το πρόβλημα δημιουργείται και από την έλλειψη διαθέσιμου τροχαίου υλικού.
Θέσαμε το ζήτημα για την αναγκαιότητα πραγματικής επανεκπαίδευσης των Μηχανοδηγών -και όχι μέσω πλατφορμών σε ώρες εκτός εργασίας-. Ενημερώσαμε για την καθυστέρηση που διαπιστώνουμε για την εκπαίδευση στο ETCS και ζητήσαμε την παρέμβαση του Υπουργού για το θέμα. O κ. Κυρανάκης πρότεινε την δημιουργία και εκπαιδευτικού κέντρου στην Θεσσαλονίκη κάτι που αποτελεί θετική εξέλιξη.
Ζητήσαμε ενημέρωση για την κατάσταση στον Οδοντωτό στο Διακοπτό, όπου υπάρχει πρόβλημα με την επάρκεια του τροχαίου υλικού και τονίσαμε ότι σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να υπάρξει μείωση των δρομολογίων στον Προαστιακό Πάτρας, καθώς το τελευταίο διάστημα ακούγονται τέτοια σενάρια με αφορμή την αναγκαιότητα εκτεταμένης συντήρησης των συρμών Railbus (την στιγμή μάλιστα που η Hellenic τον Ιούλιο διαφήμιζε την ανακαίνιση τους!).
Συζητήσαμε για την επανεκκίνηση των δρομολογίων σε περιφερειακές γραμμές (Φλώρινα-Στυλίδα) όπου ο Υπουργός μας απάντησε ότι για την Φλώρινα αναμένει την απόφαση της ΡΑΣ. Επίσης προτείναμε να επαναλειτουργήσει το 3ο δρομολόγιο στον Έβρο και να επεκταθεί και στο Ορμένιο το σημερινό 2ο δρομολόγιο με τερματικό σταθμό την Ορεστιάδα.
Ενημερώσαμε τον Υπουργό για τις ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΕΣ απολογίες για υπέρβαση ταχυτήτων σε μηχανοδηγούς, όταν υπάρχουν ΑΠΟΔΕΔΕΙΓΜΕΝΑ χαλασμένα ταχύμετρα σε συρμούς (με γραπτή παραδοχή της Hellenic Train) , όπως και για το κλίμα τρομοκρατίας που υπάρχει στο χώρο των μηχανοδηγών.
Συζητήσαμε το θέμα των ΑΣΙΔ (ισόπεδες διαβάσεις) στην Βόρεια Ελλάδα αλλά και στην Αθήνα με τον Υπουργό να ακούει προσεκτικά τις θέσεις και συμφωνήθηκε το Σωματείο μας να στείλει αναλυτική ενημέρωση για παρεμβάσεις που απαιτούνται σε συγκεκριμένα σημεία. Τονίζουμε στο σημείο αυτό, την αναγκαιότητα σεβασμού του Κ.Ο.Κ. από τους οδηγούς, καθώς υπάρχουν συμβάντα σε διαβάσεις όταν αυτές παραβιάζονται.
Θέσαμε το θέμα με τις κάμερες στους θαλάμους μηχανοδήγησης (να μην καταγράφουν τα πρόσωπα των εργαζομένων, παρά μόνο στοιχεία της υποδομής) , με τον Υπουργό να απαντά ότι την δεδομένη χρονική στιγμή προτεραιότητα είναι η λειτουργία του ETCS, γεγονός που βρίσκει σύμφωνο το Σωματείο μας.
Θέσαμε υπόψιν του Υπουργού, τις απαράδεκτες απολύσεις, την επιθετική στάση και την διαρκή άρνηση της Διοίκησης της Hellenic Train να προσέλθει στον διάλογο. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί τόσο το απαράδεκτο ύφος απαντητικών επιστολών της Διοίκησης σε καταγγελίες του Σωματείου μας, με μοναδικό στόχο την δημιουργία έντασης, όσο και η διαρκής άρνηση να προσέλθει στον δημόσιο διάλογο στον ΟΜΕΔ, ενός δηλαδή δημόσιου φορέα που καλεί την Hellenic Train μετά από αιτήματα που καταθέτει το Σωματείο μας.

Η συζήτηση με τον κ. Κυρανάκη διεξήχθη σε θετικό –παραγωγικό κλίμα και επαναδιατυπώθηκε η ισχυρή βούληση όλων για την ανάπτυξη των σιδηροδρομικών μεταφορών στην χώρα μας προς όφελος της Ελληνικής Κοινωνίας και Οικονομίας.

Το Σωματείο μας συνεχίζει τις συναντήσεις με όλους τους αρμόδιους φορείς και θα ενημερώνει για τις δράσεις του.