Η ιστορία μας

       Η ιστορία μας έχει να επιδείξει μια μακρόχρονη και σπουδαία διαδρομή στο χώρο της ενημέρωσης. "Γεννήθηκε" από την ανάγκη της έγκυρης και συλλογικής πληροφόρησης τόσο των εργαζομένων στο σιδηρόδρομο, όσο και των φίλων που αγαπούν το σιδηρόδρομο. Κάτι που στο ξεκίνημά μας  έλειπε από τον Ελληνικό Σιδηρόδρομο.
 Στις 6/3/1997 ιδρύεται, με πρόεδρο τον κ. Παναγιώτη Χατζηπαναγιώτου και υπεύθυνο τύπου τον Χρήστο Γιαννακίδη, ο Σύλλογος Προβολής και Ενημέρωσης των Σιδηροδρομικών Μακεδονίας-Θράκης, με μόνο σκοπό αυτό ακριβώς που προσδιόριζε το όνομα του συλλόγου, δηλαδή την προβολή και ενημέρωση σιδηροδρομικών θεμάτων που ενδιέφερε τους πάντες μεσα στον ελληνικό σιδηρόδρομο. Έτσι και έγινε.
  Το Δεκέμβριο του 1997 ξεκινήσαμε την προσπάθειά μας μέσα από ραδιοφωνικές εκπομπές, σε τοπικό ραδιοφωνικό σταθμό της Θεσσαλονίκης με την γνωστή στους σιδηροδρομικούς εκπομπή «Η ώρα των Σιδηροδρομικών» που είχε πολύ μεγάλη απήχηση.
500-1-2.JPEG
  Στις  2/2/2001 συνεχίσαμε εκδίδοντας  την πρώτη μας χειρόγραφη ανακοίνωση με τίτλο «Ενημέρωση», την οποία ακολούθησαν μηνιαία και άλλες για όλο το 2001. Η ανακοινώσεις διανέμονταν στους χώρους εργασίας των σιδηροδρομικών στους σταθμούς του ΟΣΕ καθώς και σε επιβάτες των αμαξοστοιχιών .
500-1-18-1.jpg
  Πλέον είχαμε πάρει το μήνυμα. Η απήχηση του κόσμου μας έκανε να καταλάβουμε ότι έπρεπε να συνεχίσουμε. Χρειαζόμασταν πλέον να προχωρήσουμε σε κάτι ποιο οργανωμένο. Σε κάτι που ο αναγνώστης θα μπορούσε να διαβάσει με άνεση και οπουδήποτε. Αυτή μας η σκέψη μας «επέβαλε» να εξελίξουμε τις χειρόγραφες ανακοινώσεις μας, στην έκδοση του με ομώνυμου τίτλου περιοδικού «ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ» το Φεβρουάριο του 2003. Ακολούθησαν άλλες τρεις εκδόσεις του περιοδικού, που μαζί με τη πρώτη έγραψαν την δική τους ιστορία, αποσπώντας πολύ καλές κριτικές τόσο για την θεματολογία όσο και για τον μοναδικό τρόπο που συντάσσονταν τα άρθρα του περιοδικού. Το περιοδικό ήταν παρόν στα μεγαλύτερα γεγονότα μέχρι και το 2005.
500-1-3-l.jpg      
500-1-4-l.jpg        
Η εμπειρία που αποκτήσαμε από τις περιοδικές μας εκδόσεις, ήταν αυτή που μας ώθησε τον Απρίλιο του 2007 στο επόμενο μεγάλο και σημαντικό μας βήμα, που μπορεί να χαρακτηριστεί ως ο «προάγγελος» της σημερινής μας εξέλιξης. Η έντυπη έκδοση της εφημερίδας «Σιδηροδρομικά Νέα» ήταν σταθμός στην μέχρι τότε πορεία μας όχι τόσο γιατί ανεβήκαμε ένα ακόμα σκαλοπάτι αλλά γιατί πλέον ο κόσμος και οι αναγνώστες μας είχαν καταλάβει ότι η αγάπη μας για αυτό που κάναμε, δεν ήταν επιπόλαια αλλά είχε ένα μακροπρόθεσμο όραμα. Μέσα από τις σελίδες των «Σιδηροδρομικών Νέων», ο αναγνώστης είχε την δυνατότητα να πληροφορείται για τα σημαντικότερα σιδηροδρομικά γεγονότα στην Ελλάδα και στον Κόσμο, με εγκυρότητα και αντικειμενικότητα. Βλέποντας με την απόσταση του χρόνου, ο αναγνώστης αντιλαμβάνεται ποσό προφητικά ήταν τα όσα τότε γράφονταν για το μέλλον του σιδηροδρόμου, αρκεί να ρίξει μια ματιά στα πρωτοσέλιδα των «Σ.Ν».
500-1-7-s.jpg    500-1-8-s.jpg
500-1-9.s.jpg    
    
    500-1-16..s.jpg
    
Όμως οι εποχές αλλάζουν και η τεχνολογία μπαίνει για τα καλά στην καθημερινότητα μας . Τα «Σ.Ν» από την έντυπη δημοσιογραφία προσχωρούν στις 20/11/2009 στον κόσμο του διαδικτύου, δίνοντας στον αναγνώστη άμεση και πλήρη ενημέρωση μέσα από το blog μας sidirodromikanea.blogspot.com
Μέρα με την μέρα, μήνα με τον μήνα , καταγράφουν άμεσα όλα όσα τεκταίνονται στον ελληνικό σιδηρόδρομο. Οι εξελίξεις είναι απρόσμενες. Οι εργαζόμενοι παρακολουθούν με αγωνία τα όσα εξελίσσονται. Νόμοι και νομοθετήματα ανατρέπουν την κοινωνική και οικογενειακή τους γαλήνη. Οι μετατάξεις, η εργασιακή εφεδρεία, η διαθεσιμότητα, οι μειώσεις μισθών, προκαλούν αναβρασμό και οργή στους εργαζόμενους σιδηροδρομικούς . Τα «Σιδηροδρομικά Νέα» είναι το αποκούμπι στην ενημέρωσή τους. Με πλήρη υπευθυνότητα και με πολύπλευρη πληροφόρηση χωρίς καμιά ιδιοτέλεια με μόνο στόχο και σκοπό την ενημέρωσή τους, στάθηκαν κοντά τους, υπερασπίζοντας τα δικαιώματα τους. Μαζί , δίπλα –δίπλα στις πορείες και στις συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας. Μαζί σε κάθε κάλεσμα τους. Μαζί και κοντά τους όπου κλήθηκαν και όπου τους ζητήθηκε, έκαναν αυτό που επίτασσε το χρέος τους.
Με το πέρασμα του χρόνου αρχίσαμε να διαπιστώνουμε ότι ο σιδηρόδρομος έχει πολύπλευρες διαστάσεις. Ήταν σίγουρο ότι δεν μπορούσαμε να μείνουμε απλοί θεατές και να μην εξερευνήσουμε και αυτές του τις πτυχές του. Ήταν γνωστό σε εμάς ότι ο σιδηρόδρομος δεν έχει σύνορα και ότι καθημερινά συμβαίνουν σε όλο κόσμο γεγονότα που ενδιαφέρουν τους πάντες και πολλές φορές αυτά τα γεγονότα είναι ο προπομπός των εξελίξεων για τον ελληνικό σιδηρόδρομο. Έτσι δημιουργήσαμε την ενότητα «Ο Κόσμος σε δύο ράγες». Είδαμε ότι χωρίς την τεχνολογία δεν υπάρχει σιδηρόδρομος, ότι ο σιδηρόδρομος έχει μια ιστορία χιλιάδων χρόνων από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα, ότι καθημερινά σε όλο τον κόσμο συμβαίνουν πράγματα στο περιβάλλον αυτού του μέσου που δεν μπορεί να τα συλλάβει ο ανθρώπινος νους, ότι τα τρένα είναι κομμάτι του ανθρώπινου πολιτισμού μας εμπνέοντας τους τραγουδοποιούς να γράψουν αριστουργήματα, ότι οι απόστρατοι των τρένων έχουν εξειδικευμένες ανάγκες πληροφόρησης, ότι μπορούμε να ταξιδεύουμε και να μοιραζόμαστε τα ταξίδια μας με όλους και ότι στον σιδηρόδρομο ο αθλητισμός είναι αναπόσπαστο κομμάτι του. Έτσι δημιουργήθηκαν και οι ανάλογες θεματικές ενότητες έχοντας την ευκαιρία οι αναγνώστες μας, να εμβαθύνουν την ενημέρωση τους ανάλογα με τα ενδιαφέροντα τους.
Τον Απρίλιο του 2013 φτάσαμε τις 1.650.000 προβολές με 70 έως 80.000 προβολές μηνιαίως, κατατάσσοντάς μας ως τον μεγαλύτερο σιδηροδρομικό ιστότοπο στην Ελλάδα και έναν από τους μεγαλύτερους στην Ευρώπη με ειδίκευση τον σιδηρόδρομο.
Αυτή μας η επιτυχία μπορούμε να πούμε ότι είναι ασύλληπτη αν αναλογιστούμε ότι αυτά τα στατιστικά νούμερα, τα οποία αποδεικνύουν την αγάπη του κόσμου προς εμάς, επιτεύχθηκαν  από μόλις δύο άτομα. 
  Πιο συγκεκριμένα, ο διαχειριστής των «Σιδηροδρομικών Νέων» Χρήστος Γιαννακίδης, εκτελώντας το 90% των εργασιών της ιστοσελίδας επί σχεδόν 24ώρου βάσεως , με την τελευταία ειδησεογραφία της ημέρας, ανά 5 λεπτά, από το 2009 ως σήμερα, δίνοντας κυριολεκτικά όλο του τον  εαυτό σε αυτή την προσπάθεια. Η προσφορά του στην δημοσιογραφία, στο σιδηρόδρομο και στην κοινωνία είναι ανεκτίμητη. Ένα παράδειγμα ανθρώπινης δύναμης και θέλησης ξεπερνώντας κάθε εμπόδιο. 
 Το υπόλοιπο 10%, βρίσκεται υπό την ευθύνη του συνδιαχειριστή Γιαννακίδη Βασίλη, γιος του κ. Χρήστου Γιαννακίδη. Οι πολυετές σπουδές του στην Διοίκηση Επιχειρήσεων, η ενασχόλησή του με τον τομέα της τεχνολογίας, του εμπορίου, παράλληλα με την εργασιακή του τριβή σε ξενοδοχειακές μονάδες, του έχουν δώσει την πολύτιμη εκείνη εμπειρία, ώστε να εξελίσσει καθημερινά τα "Σιδηροδρομικά Νέα", προσθέτοντας νέες υπηρεσίες. 
 Σε καμιά περίπτωση δεν μπορούμε να ξεχάσουμε την πολυετή στήριξη και βοήθεια που είχαμε από τον καταξιωμένο λογοτέχνη και δημοσιογράφο της εφημερίδας «Μακεδονία»  Φώτη Κουτσαμπάρη, που μέσα από την αρθρογραφία του αλλά και την στήριξή του σε δύσκολους καιρούς  για εμάς, προσφέρθηκε  ανιδιοτελώς να συμπορευτεί μαζί μας σε αυτή μας την προσπάθεια.  Πρέπει να τονίσουμε ότι όλα αυτά τα χρόνια η ενημέρωση δεν ήταν μια εύκολη υπόθεση για  τα «Σ.Ν». Τα εμπόδια πολυποίκιλα και πολυεπίπεδα. Απειλές κάθε είδους. Προσκόμματα στην αποστολή μας ήταν συχνά φαινόμενα με αποκορύφωμα την δυσμενή μετάθεση από την Θεσσαλονίκη στην Καλαμάτα του ιδρυτή και διαχειριστή των «Σ.Ν» Χρήστου Γιαννακίδη. Τα κάθε είδους εμπόδια δεν μας πτόησαν και συνεχίσαμε και συνεχίζουμε ακάθεκτη την αποστολή μας στην ενημέρωση. Βέβαια δεν μπορούμε να ξεχάσουμε και όλους εσάς που καθημερινά ήσασταν και είστε οι δικοί μας ανταποκριτές. Μέσα από την αποστολή των θεμάτων σας κατορθώσαμε να έχουμε μια πλούσια ειδησιογραφία. Εσείς είστε ο λόγος ύπαρξης μας. Εσείς κάνατε και κάνετε το έργο μας μοναδικό.  Το χρέος που έχουμε προς την αγάπη και την στήριξή σας δεν μπορεί να μετρηθεί. Μπορεί όμως να εκφραστεί με πράξεις μέσα από την συνέχιση του έργου μας. Σας ευχαριστούμε.