
railwaypro.com
Μέχρι σήμερα, οι ιταλικοί κανονισμοί ασφαλείας απαιτούσαν δύο άτομα στην ελκτική μηχανή για να διασφαλίζεται η επιχειρησιακή συνέχεια σε περίπτωση ιατρικών επειγόντων περιστατικών. Ο κύριος ρόλος του δεύτερου μηχανοδηγού ήταν να αναλαμβάνει τον έλεγχο σε περίπτωση που ο πρώτος μηχανοδηγός καθίστατο ανίκανος, όπως σε περίπτωση αιφνίδιας υγειονομικής έκτακτης ανάγκης, και να ακινητοποιεί με ασφάλεια το τρένο σε κατάλληλο σημείο για παροχή βοήθειας.
Ωστόσο, οι εξελίξεις στα αυτοματοποιημένα συστήματα ασφαλείας, την τεχνολογία σηματοδότησης και τους μηχανισμούς πέδησης έχουν μειώσει σημαντικά την ανάγκη για δεύτερο χειριστή. Αυτά τα συστήματα μπορούν να σταματήσουν αυτόματα μια αμαξοστοιχία σε περίπτωση αδυναμίας του μηχανοδηγού ή τεχνικής βλάβης, διασφαλίζοντας τόσο την ασφάλεια όσο και τη συμμόρφωση με τα επιχειρησιακά πρότυπα σε ολόκληρη την ΕΕ.
Η μεταρρύθμιση, η οποία εγκρίθηκε μετά από διαβούλευση με τον Οργανισμό Σιδηροδρόμων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ERA) , εξαρτάται από τη διατήρηση ταχέων χρόνων απόκρισης σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης. Ο ERA επιβεβαίωσε ότι οι μεταφορές με έναν μόνο μηχανοδηγό πληρούν τα ευρωπαϊκά κριτήρια ασφάλειας όταν υποστηρίζονται από σύγχρονα συστήματα ελέγχου τρένων και αξιόπιστη υποδομή επικοινωνίας.
Με αυτήν την αλλαγή, η Ιταλία εντάσσεται στον αυξανόμενο κατάλογο των χωρών της ΕΕ που έχουν βελτιστοποιήσει τις σιδηροδρομικές λειτουργίες για τη βελτίωση της αποδοτικότητας και της ανταγωνιστικότητας στον τομέα των εμπορευματικών μεταφορών, διατηρώντας παράλληλα υψηλά πρότυπα ασφάλειας μέσω προηγμένης τεχνολογίας επί του οχήματος.