
Η Deutsche Bahn (DB) παρουσίασε για πρώτη φορά το ICE L: το πρώτο τρένο υψηλής ταχύτητας της Γερμανίας με επιβίβαση χωρίς σκαλοπάτια.
Το νέο τρένο εισάγει διάφορα χαρακτηριστικά που στοχεύουν στη βελτίωση της προσβασιμότητας και της άνεσης των επιβατών, όπως παράθυρα διαπερατά από σήμα κινητής τηλεφωνίας, ανασχεδιασμένους εσωτερικούς χώρους και νέα καθίσματα.
railway-news.com
Το ICE L αποκαλύφθηκε στο Berlin Ostbahnhof από την Evelyn Palla, Διευθύνουσα Σύμβουλο της DB AG, τον Δρ. Michael Peterson, Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της DB για τις Μεταφορές Επιβατών Μεγάλων Αποστάσεων, τον Patrick Schnieder, Ομοσπονδιακό Υπουργό Μεταφορών και τον Carlos de Palacio y Oriol, Εκτελεστικό Πρόεδρο της ισπανικής κατασκευάστριας εταιρείας Talgo.
Η Έβελιν Πάλλα είπε:
Θέλουμε να εμπνεύσουμε τους ανθρώπους με τα τρένα μας. Με το νέο ICE L, είμαστε σαφώς αφοσιωμένοι στη μεγαλύτερη άνεση και αξιοπιστία των επιβατών μας. Κάθε νέο τρένο συμβάλλει στη σταθερή λειτουργία. Γι' αυτό τον λόγο, τα τελευταία χρόνια, έχουμε εκσυγχρονίσει με συνέπεια τον στόλο μας και έχουμε αποκτήσει πολλά νέα τρένα υψηλής ταχύτητας.
Τα χαρακτηριστικά του ICE L περιλαμβάνουν:Επιβίβαση χωρίς σκαλοπάτια σε όλες τις πόρτες, που καθίσταται δυνατή χάρη στον σχεδιασμό χαμηλού δαπέδου του τρένου
Ανασχεδιασμένοι εσωτερικοί χώροι, με χρήση ανανεωμένων υλικών και χρωμάτων, καθώς και προσαρμοστικού φωτισμού που προσαρμόζεται καθ' όλη τη διάρκεια της ημέρας
562 νεοσύστατα καθίσματα, δοκιμασμένα από πάνω από 1.600 συμμετέχοντες, με ενσωματωμένες πρίζες, πτυσσόμενα τραπέζια και θήκες για tablet
Παράθυρα διαπερατά από το σήμα κινητής τηλεφωνίας, που επιτρέπουν την άμεση διέλευση των σημάτων κινητής τηλεφωνίας, βελτιώνοντας τη λήψη χωρίς επαναλήπτες
Ενδείξεις LED κράτησης, που δείχνουν τη διαθεσιμότητα θέσεων με μια ματιά
Βελτιώσεις προσβασιμότητας, συμπεριλαμβανομένων ευρύτερων θυρών και τραπεζιών με ρυθμιζόμενο ύψος στις περιοχές για αναπηρικά αμαξίδια
Το ICE L περιλαμβάνει επίσης το μεγαλύτερο οικογενειακό τμήμα της DB μέχρι σήμερα, προσφέροντας 46 θέσεις και ένα ξεχωριστό διαμέρισμα για νήπια με εννέα θέσεις — περισσότερα από οποιοδήποτε άλλο μοντέλο ICE.
Ο Πάτρικ Σνίντερ, Ομοσπονδιακός Υπουργός Μεταφορών, δήλωσε:
Από την αρχή, ξεκαθάρισα ότι ο πελάτης πρέπει για άλλη μια φορά να είναι ο βασιλιάς στους σιδηροδρόμους. Αυτό το τρένο είναι ένα τέλειο παράδειγμα αυτού: Από την πρόσβαση χωρίς σκαλοπάτια μέχρι τα φιλικά προς την οικογένεια καθίσματα και τη βελτιωμένη λήψη σήματος κινητής τηλεφωνίας, η νέα γενιά ICE φέρνει πολλές αξιοσημείωτες βελτιώσεις για τους επιβάτες. Ο εκσυγχρονισμός όχι μόνο βελτιώνει την τεχνολογία, αλλά και την ταξιδιωτική εμπειρία για εκατομμύρια ανθρώπους. Αυτό ισχύει τόσο για τις υποδομές όσο και για τα τρένα.
Οι επιβατικές μεταφορές θα ξεκινήσουν σταδιακά από τις 14 Δεκεμβρίου 2025, ξεκινώντας με δρομολόγια μεταξύ Βερολίνου και Κολωνίας (ICE 1548 που αναχωρεί από τον Κεντρικό Σταθμό του Βερολίνου στις 07:10 και ICE 1055 που αναχωρεί από τον Κεντρικό Σταθμό της Κολωνίας στις 15:36).
Από την 1η Μαΐου 2026, το ICE L θα εξυπηρετεί δρομολόγια μεταξύ Βερολίνου, Αμβούργου και Βέστερλαντ (Σιλτ), επεκτείνοντας σε πρόσθετες τουριστικές διαδρομές από τις 11 Ιουλίου 2026, συμπεριλαμβανομένων συνδέσεων από τη Φρανκφούρτη (Μάιν) μέσω Γκίσεν και από την Κολωνία μέσω Μύνστερ προς το Βέστερλαντ (Σιλτ). Μια άλλη διαδρομή θα συνδέει το Ντόρτμουντ και το Όμπερστντορφ.
Οι μελλοντικές διεθνείς υπηρεσίες προς το Άμστερνταμ, την Κοπεγχάγη και τη Βιέννη σχεδιάζονται μόλις πληρούνται όλες οι τεχνικές και κανονιστικές απαιτήσεις.
Ο Carlos de Palacio y Oriol στο Talgo είπε:
Σήμερα ξεκινά ένα νέο κεφάλαιο στη σχέση μας με την DB. Μπορώ να σας διαβεβαιώσω ότι θα δώσουμε προτεραιότητα στην αφιέρωση όλης της ενέργειας και των πόρων μας στο να είμαστε ένας στενός, αποτελεσματικός, πιστός και αξιόπιστος συνεργάτης. Όλα αυτά για να διασφαλίσουμε ότι η λειτουργία των τρένων ICE L που κατασκευάζονται από την Talgo θα είναι επιτυχής στο άμεσο μέλλον. Πρόκειται για τρένα χαμηλού δαπέδου που επιτρέπουν την πρόσβαση χωρίς σκαλοπάτια σε όλο το μήκος του τρένου. Αυτό ανταποκρίνεται έξυπνα στις νέες απαιτήσεις για βιώσιμη κινητικότητα.