Τετάρτη 22 Οκτωβρίου 2025

Η Eurostar παραγγέλνει τα πρώτα διώροφα τρένα με έναρξη κυκλοφορίας το 2031



Η Eurostar αποκάλυψε τα σχέδιά της να θέσει σε λειτουργία διώροφα τρένα μέσω της σήραγγας της Μάγχης για πρώτη φορά.

Ο φορέας εκμετάλλευσης σιδηροδρόμων της Μάγχης επιβεβαίωσε ότι θα παραγγείλει έως και 50 τρένα από τον κατασκευαστή Alstom, αυξάνοντας τελικά το μέγεθος του στόλου του κατά σχεδόν το ένα τρίτο.

BBC

Τα σχέδια επέκτασης θα περιλαμβάνουν μεγάλες επενδύσεις σε μια κρίσιμη αποθήκη στο Λονδίνο, ανέφερε.

Ωστόσο, παραμένουν ερωτήματα σχετικά με το κατά πόσον η εγκατάσταση διαθέτει αρκετό χώρο για να τη χρησιμοποιήσουν τόσο η Eurostar όσο και οι πιθανοί ανταγωνιστές της.

Στη συμφωνία των 2 δισεκατομμυρίων ευρώ (1,74 δισεκατομμύρια λίρες), η οποία επιβεβαιώθηκε την Τετάρτη, η Eurostar παρήγγειλε 30 τρένα «Celestia», με δυνατότητα προαίρεσης για 20 ακόμη.

Η Eurostar αναμένει να αρχίσει να χρησιμοποιεί τα πρώτα έξι τρένα το 2031.

Κάθε τρένο θα είχε μήκος 200 μέτρα. Αν δύο τρένα λειτουργούσαν μαζί, όπως συμβαίνει σήμερα, η προκύπτουσα διαδρομή των 400 μέτρων θα είχε περίπου 1.080 θέσεις.

Αυτά θα ήταν τα πρώτα διώροφα τρένα υψηλής ταχύτητας που θα διέσχιζαν τη σήραγγα της Μάγχης.

Το μόνο άλλο διώροφο λεωφορείο που εμφανίστηκε ποτέ στους βρετανικούς σιδηροδρόμους ήταν ένα πείραμα που ξεκίνησε το 1949 .
Η διευθύνουσα σύμβουλος της Eurostar, Γκουέντολιν Καζενάβ, δήλωσε ότι ήταν «ιδιαίτερα περήφανη που έφερε διώροφα τρένα στο Ηνωμένο Βασίλειο για πρώτη φορά», προσθέτοντας ότι θα έφερναν «εξαιρετική άνεση».

Η Eurostar μετέφερε 19,5 εκατομμύρια επιβάτες πέρυσι. Η κα Cazenove δήλωσε ότι η εταιρεία στοχεύει να αυξήσει αυτόν τον αριθμό στα 30 εκατομμύρια.

Η εταιρεία δήλωσε ότι ένας στόλος νέων τρένων, μερικά από τα οποία θα αντικαταστήσουν τα παλαιότερα, θα οδηγήσει σε αύξηση 30% στα τρένα που εξυπηρετούν το Λονδίνο.

Η συμφωνία για τα διώροφα τρένα έρχεται μετά την ανακοίνωση του σχεδίου επέκτασης της Eurostar τον Ιούνιο, το οποίο περιλαμβάνει νέες διαδρομές προς Γενεύη και Φρανκφούρτη από το Λονδίνο.

Ωστόσο, το ενδεχόμενο τα διώροφα λεωφορεία να γίνουν ο κανόνας σε όλο το σιδηροδρομικό δίκτυο της Βρετανίας φαίνεται απίθανο.

Ο Πιτ Γουότερμαν, μουσικός παραγωγός και λάτρης των τρένων, δήλωσε στην εκπομπή Today του BBC ότι επειδή οι βρετανικοί σιδηρόδρομοι κατασκευάστηκαν πριν από τόσο καιρό, οι περισσότερες διαδρομές δεν θα μπορούσαν να εξυπηρετήσουν τόσο μεγάλα τρένα λόγω εμποδίων όπως οι σήραγγες και οι εναέριες γραμμές.

Τέτοιο κόστος για την προσαρμογή του δικτύου θα ήταν «απολύτως αστρονομικό», είπε.

«Παρόλο που η Eurostar είναι άξια επαίνου για την ανακοίνωσή της, μπορείτε να μπείτε στο St Pancras μόνο επειδή στους περισσότερους βρετανικούς σιδηροδρόμους δεν μπορείτε να βάλετε διώροφα τρένα, επειδή οι σιδηρόδρομοί μας κατασκευάστηκαν πριν από 200 χρόνια, όχι μόνο μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο», πρόσθεσε.

Ερώτηση για την αποθήκη

Η Eurostar δήλωσε επίσης ότι θα επενδύσει 80 εκατομμύρια ευρώ για την ανάπτυξη του αμαξοστασίου Temple Mills στο Λονδίνο, το οποίο είναι το μόνο αμαξοστάσιο στο Ηνωμένο Βασίλειο που μπορεί να εξυπηρετήσει τα μεγαλύτερα τρένα που χρησιμοποιούνται στην ηπειρωτική Ευρώπη.

Αυτό το αμαξοστάσιο, που ανήκει στον κυβερνητικό οργανισμό London St Pancras Highspeed, χρησιμοποιείται επί του παρόντος αποκλειστικά από την Eurostar.

Η Eurostar είναι επίσης η μόνη εταιρεία που προσφέρει επί του παρόντος σιδηροδρομικές υπηρεσίες μέσω της Μάγχης μεταξύ Λονδίνου και Παρισιού, αλλά άλλες εταιρείες θέλουν να δημιουργήσουν ανταγωνιστικές υπηρεσίες.

Αυτές οι εταιρείες περιλαμβάνουν την ισπανική νεοσύστατη εταιρεία Evolyn, την Virgin του Σερ Ρίτσαρντ Μπράνσον και μια συνεργασία μεταξύ της Gemini Trains και της Uber.

Το Γραφείο Σιδηροδρόμων και Οδών εξετάζει τις προτάσεις αυτών των εταιρειών για τη χρήση του Temple Mills, καθώς και τα σχέδια της Eurostar για την αύξηση των υπηρεσιών.

Η ρυθμιστική αρχή αναμένεται να λάβει απόφαση σχετικά με την πρόσβαση στην αποθήκη εντός εβδομάδων.