Δευτέρα 3 Φεβρουαρίου 2025

Γραμματίδης: Το υπόμνημά μου προς τον πρωθυπουργό δεν βασίστηκε στην ανησυχία μου για την ασφάλεια των τρένων - Ήταν μόνο για να ολοκληρωθούν πιο γρήγορα τα έργα


"Στο υπόμνημα δίνω μια εναλλακτική λύση για την ολοκλήρωση των έργων", επισήμανε ο πρώην μεταβατικός πρόεδρος του ΟΣΕ, Γιάννος Γραμματίδης, μιλώντας για την επιστολή που έστειλε στον πρωθυπουργό
Για την επιστολή του προς τον πρωθυπουργό και την πρότασή του να σταματήσουν τα δρομολόγια των επιβατικών τρένων μίλησε στα Παραπολιτικά 90,1 και στην εκπομπή «Γιατί με ξύπνησες πρωί», με τον Βασίλη Σκουρή και τον Σωτήρη Ξενάκη, ο πρώην μεταβατικός πρόεδρος του ΟΣΕ, Γιάννος Γραμματίδης.

«Έπρεπε να επισημάνω ορισμένα θέματα τα οποία ήταν στρατηγικής, καίριας σημασίας για τον Οργανισμό και θεώρησα σκόπιμο να στείλει ένα εμπιστευτικό υπόμνημα στο γραφείο του πρωθυπουργού, γιατί πιστεύω ότι τέτοιου είδους θέματα που έχουν στρατηγική σημασία για τη χώρα πρέπει να τα επιλαμβάνεται ο ίδιος ο πρωθυπουργός, προκειμένου να έχουμε πολύ πιο γρήγορα και ουσιαστικά αποτελέσματα. Στο υπόμνημα δίνω μια εναλλακτική λύση για την ολοκλήρωση των έργων, είπα δηλαδή ότι μέσα σε δύο χρόνια μπορούν να αποκατασταθούν οι ζημιές που προκάλεσαν οι θεομηνίες στη Θεσσαλία, αλλά αυτό υπό την προϋπόθεση ότι θα σταματούσαν τα επιβατικά τρένα για δύο χρόνια, προκειμένου οι εργοληπτικές εταιρείες να κάνουν απρόσκοπτα και γρήγορα τη δουλειά τους. Δεν βασίστηκε αυτό μου το υπόμνημα στην ανησυχία μου για την ασφάλεια, γιατί δεν έχω καμία ανησυχία για την ασφάλεια των τρένων η πρότασή μου ήταν μόνο για να ολοκληρωθούν πιο γρήγορα τα έργα», είπε αρχικά.

«Τα περί συγκρούσεων των τρένων είναι ανυπόστατα.

 Ας πάρω την περίπτωση των Σεπολίων, όπου εκεί υπήρχαν πράγματι δύο τρένα με αντίθετη κατεύθυνση, αλλά με τη διαφορά ότι δεν εκινήθησαν και τα δύο επί μονής γραμμής, δεν είχαν προλάβει. Το δεύτερο τρένο δεν πρόλαβε να μπει στη μονή γραμμή γιατί υπήρχε άμεση διασύνδεση του μηχανοδηγού με τον σταθμάρχη και τον άλλο οδηγό», σημείωσε.

Για την τηλεδιοίκηση 

«Η τηλεδιοίκηση είναι ένα παραπάνω από ουσιαστικό μέσο διασφάλισης της ασφάλισης, αλλά από την άλλη πλευρά μην υποτιμούμε και τα άλλα μέσα, τα οποία έχει ο σιδηρόδρομος για να επικοινωνεί το προσωπικό των μηχανών με τους σταθμούς και τους άλλους μηχανοδηγούς. Είναι για παράδειγμα το VHF, το οποίο είναι διαρκώς ανοιχτό και είναι αυτό το οποίο στην περίπτωση των Σεπολίων έδωσε το σήμα να σταματήσουν τα πάντα και να μην υπάρξει θέμα σύγκρουσης των συρμών», κατέληξε.