Δευτέρα 10 Μαρτίου 2025

Κακοκαιρία Daniel: Διακοπή σιδηροδρομικών δρομολογίων στα σημεία αποκατάστασης εξετάζει το υπουργείο


Οι αλλεπάλληλες καθυστερήσεις και το γεγονός ότι οι συμβάσεις για τα έργα δεν έχουν υπογραφεί ακόμα θέτουν σε μεγάλο κίνδυνο τους χρηματοδοτικούς πόρους από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας

ethnos.gr

Το κλείσιμο του σιδηροδρομικού δικτύου για τα επιβατικά δρομολόγια στο τμήμα, στο οποίο θα γίνονται οι εργασίες μόνιμης αποκατάστασης των ζημιών από την κακοκαιρία Daniel και εκτείνεται σε περίπου 100 χλμ. περίπου από τον Δομοκό έως τη Λάρισα και την υποκατάσταση της σιδηροδρομικής μετακίνησης σε αυτήν την περιοχή από λεωφορεία εξετάζει σοβαρά το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Στόχος είναι η ταχύτερη εκτέλεση των εργασιών, καθώς όπως φαίνεται οι αλλεπάλληλες καθυστερήσεις στη διαδικασία και το γεγονός ότι οι συμβάσεις για τα έργα δεν έχουν υπογραφεί ακόμα με αποτέλεσμα να είναι άγνωστος ο ακριβής χρόνος εκκίνησής τους, θέτουν σε μεγάλο κίνδυνο τους χρηματοδοτικούς πόρους από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, το οποίο έχει σφιχτό χρονοδιάγραμμα που δεν παίρνει αλλαγές με τα έργα να πρέπει να ολοκληρωθούν αυστηρά έως τον Ιούνιο του 2026.

Οι προθεσμίες είναι πια ασφυκτικές κάνοντας πλέον ορατό τον κίνδυνο να χαθούν τα 500 εκατομμύρια από το σύνολο των 1,4 δισεκατομμυρίων ευρώ που ειναι το συνολικό κόστος των οδικών και σιδηροδρομικών έργων μόνιμης αποκατάστασης. Τις καθυστερήσεις στην εκκίνηση των έργων φαίνεται ότι μάλλον θα πληρώσουν στο τέλος οι μετακινούμενοι με τον σιδηρόδρομο με μεγαλύτερη ταλαιπωρία, ενώ μένει να φανεί εάν θα υπάρξει και πρόσθετο κόστος για το Ελληνικό Δημόσιο εφόσον προκριθεί η λύση της διακοπής των δρομολογίων στο συγκεκριμένο τμήμα του δικτύου, καθώς η Hellenic Train θα υποχρεωθεί σε υποκατάσταση δρομολογίων χωρίς δική της υπαιτιότητα.

Το ζήτημα της μετακίνησης με λεωφορεία στο συγκεκριμένο τμήμα όπου θα εκτελούνται τα έργα άφησε ανοιχτό ο ίδιος ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταικούρας σε δηλώσεις του στον τηλεοπτικό σταθμό «Action24». Ο υπουργός αναφερόμενος στις προτάσεις που έχει κάνει μεταξύ άλλων ο τ. Πρόεδρος του ΟΣΕ, Γιάννος Γραμματίδης, επεσήμανε πως αυτό είναι κάτι που απασχολεί το υπουργείο: «Γι΄αυτό το κομμάτι είναι κάτι το οποίο μας απασχολεί γιατί ακριβώς επειδή η χρηματοδότηση είναι πρωτίστως από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας πρέπει τα έργα να γίνουν το ταχύτερο δυνατό. Είναι ένα θέμα το οποίο μας απασχολεί έτσι ώστε και γρήγορα να γίνονται οι εργασίες και με ασφάλεια να γίνονται οι μετακινήσεις σε εκείνο το συγκεκριμένο σημείο», ανέφερε.

Ερωτηθείς για τα σημεία, στα οποία οι επιβάτες θα πρέπει να επιβιβάζονται και να αποβιβάζονται από τα τρένα, ο κ. Σταικούρας σημείωσε πως «αυτό θα πρέπει να το δούμε μαζί με την ανάδοχο εταιρία στο πεδίο όταν ξεκινήσουν οι εργασίες το επόμενο χρονικό διάστημα».

Νωρίτερα είχε διαχωρίσει τις προτάσεις που έχουν ακουστεί στον δημόσιο διάλογο για λουκέτο στον σιδηρόδρομο σημειώνοντας πως ακόμα και όσοι εισηγούνται τις αλλαγές, δε μιλούν για λουκέτο στον ΟΣΕ καθώς τα εμπορικά και επιβατικά τρένα δε θα διακόψουν τα δρομολόγιά τους, απλά τα δεύτερα δε θα μετακινούνται στο συγκεκριμένο τμήμα.

Βεβαίως θα πρέπει σε αυτό το σημείο να υπενθυμιστεί ότι μολις την Κυριακή ο κ. Γραμματίδης με έκτακτη ανακοίνωσή του επανέφερε τις προτάσεις του, στις οποίες ξεκάθαρα είχε συμπεριλάβει τα επιβατικά τρένα Αθήνα – Θεσσαλονίκη τα δρομολόγια των οποίων πρότεινε να διακοπούν ή να περικοπούν δραστικά και να λειτουργούν κανονικά μόνον οι προαστιακές γραμμές και τα εμπορευματικά τρένα.