Μια νέα έκθεση ανακάλυψε πώς οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις ξόδεψαν χρήματα για την επέκταση των οδικών δικτύων σε βάρος των σιδηροδρόμων. Η κατασκευή σιδηροδρόμων έχει στερηθεί την απαραίτητη χρηματοδότηση για τη συνέχιση της διαδικασίας.
Οι γερμανικές δεξαμενές σκέψης Wuppertal Institute και η T3 Transportation συνεργάστηκαν για να εργαστούν για την έκθεση . Ανακάλυψαν πώς το μήκος των αυτοκινητοδρόμων στην Ευρώπη αυξήθηκε κατά 60% από το 1995 έως το 2020.
Ταυτόχρονα, το μήκος των σιδηροδρόμων μειώθηκε κατά 6,5%. Από αυτή την άποψη, οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις ξόδεψαν 1,6 ευρώ για την κατασκευή δρόμων για κάθε 1 ευρώ που χρησιμοποιούσαν για την κατασκευή σιδηροδρόμων.
Ο Lorelei Limousin, ανώτερος εκπρόσωπος της Greenpeace στην ΕΕ για το κλίμα, είπε ότι αυτή η τάση απειλεί μακροπρόθεσμα τους σιδηροδρόμους για τις δημόσιες συγκοινωνίες.
Ως επίτροπος της έκθεσης, ο Limousin είπε ότι η ιεράρχηση της οδοποιίας είναι μια «πολιτική επιλογή».
«Βλέπουμε τις συνέπειες σήμερα με το κλίμα, αλλά και με ανθρώπους που έχουν μείνει χωρίς εναλλακτική λύση για τα αυτοκίνητα», πρόσθεσε ο Limousin.
Η διαφορά μεταξύ της χρηματοδότησης για την κατασκευή σιδηροδρόμων και δρόμων είναι εμφανής. Η ΕΕ-27, η Νορβηγία, η Ελβετία και το Ηνωμένο Βασίλειο διέθεσαν 1,5 τρισεκατομμύρια ευρώ για την επέκταση του οδικού συστήματος από το 1995 έως το 2018. Ταυτόχρονα, η επέκταση των σιδηροδρόμων κέρδισε μόνο 931 δισεκατομμύρια ευρώ την ίδια περίοδο.
Διαφορετικές τάσεις στην Ευρώπη
Η ανάπτυξη των οδικών δικτύων στις ευρωπαϊκές χώρες υπήρξε σημαντική. Από το 1995 έως το 2020, οι αυτοκινητόδρομοι σε 30 ευρωπαϊκές χώρες επεκτάθηκαν από 51.494 km σε 82.493 km. Η πιο εκτεταμένη ανάπτυξη εντοπίζεται στην Ιρλανδία, την Πολωνία και τη Ρουμανία. Αντίθετα, η χαμηλότερη ανάπτυξη σημειώνεται στο Βέλγιο, τη Λετονία και τη Λιθουανία.
Από το 2018 έως το 2021, μια άλλη συνεχής τάση ήταν η μείωση του μέσου κενού στις επενδύσεις και για τα δύο μέσα μεταφοράς. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, χώρες όπως η Αυστρία, το Βέλγιο, η Δανία, η Γαλλία, η Ιταλία, το Λουξεμβούργο και το Ηνωμένο Βασίλειο έδωσαν προτεραιότητα στις επενδύσεις στους σιδηροδρόμους.
Η έκθεση αναφέρει ότι το Λουξεμβούργο και το Ηνωμένο Βασίλειο είναι ενδιαφέρουσες περιπτώσεις, καθώς και οι δύο χώρες ξοδεύουν υπερδιπλάσιο για τη συντήρηση των σιδηροδρόμων. Οι ειδικοί υποθέτουν ότι προέρχεται από τη μετατόπιση των πολιτικών δεσμεύσεων και της προτεραιότητας για την κατασκευή δημόσιων υποδομών.
Ο Δρ Giulio Mattioli, ερευνητής μεταφορών στο Τεχνικό Πανεπιστήμιο του Ντόρτμουντ, είπε ότι οι περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες έχουν ωθήσει ενεργά τη χρήση αυτοκινήτων τα τελευταία χρόνια. Αυτό υποστηρίζεται από την επέκταση της υποδομής των αυτοκινητοδρόμων για να γίνει πιο άνετη η μετακίνηση με αυτοκίνητο.
Επιπλέον, ο Mattioli είπε ότι οι επενδύσεις σε σιδηροδρόμους και ποδηλατικές γραμμές ήταν πάντα έντονες επικρίσεις και αμφισβητήσεις. Αντίθετα, δεν υπήρχε παρόμοια αντιμετώπιση για την επένδυση στην κατασκευή δρόμων.
"Αυτό πρέπει οπωσδήποτε να αλλάξει εάν θέλουμε να επιτύχουμε τους στόχους μετριασμού του κλίματος στον τομέα των μεταφορών", δήλωσε ο Mattioli.
Καθώς το μήκος των αυτοκινητοδρόμων αυξήθηκε σε 15 ευρωπαϊκές χώρες με την πάροδο των ετών, ο αριθμός των σιδηροδρομικών σταθμών μειώθηκε από τα μέσα της δεκαετίας του '90. Σε αυτή την εξέλιξη, περισσότεροι από 2.500 σιδηροδρομικοί σταθμοί έχουν κλείσει και 8.523 μίλια περιφερειακών επιβατικών σιδηροδρομικών γραμμών έχουν κλείσει.
Ωστόσο, μια πρόχειρη εκτίμηση από τους επιστήμονες αποκάλυψε ότι περίπου 4.536 μίλια από αυτές τις σιδηροδρομικές γραμμές θα μπορούσαν να ανοίξουν ξανά «με σχετική ευκολία».
Η επιθετική ώθηση για την κατασκευή δρόμων ήταν σε αντίθεση με τους στόχους της ΕΕ για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής. Η ΕΕ σχεδίαζε να μειώσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά 55% στα επίπεδα του 1990 μέχρι το τέλος της δεκαετίας. Όμως, η κατασκευή δρόμων και η επακόλουθη χρήση των αυτοκινήτων θα παρεμποδίσουν τέτοιες προσπάθειες.
Σε έκθεση του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Περιβάλλοντος, η ΕΕ μπορεί να μειώσει τις εκπομπές από τις μεταφορές μόνο σε επίπεδα κάτω του 1990 έως το 2029. Τέτοιες εκπομπές δεν θα προέρχονται μόνο από την ΕΕ αλλά και από αεροπλάνα και πλοία που επισκέπτονται τακτικά την περιοχή για ταξίδια και εμπόριο.
Σπρώξιμο για τα μέσα μαζικής μεταφοράς
Καθώς το ζήτημα της κλιματικής αλλαγής συνεχίζει να εντείνεται, τα πιο προσιτά και φιλικά προς το περιβάλλον μέσα μεταφοράς γίνονται ανησυχητικά.
Επιπλέον, η μη φυσική eSIM για την Ευρώπη καθίσταται επίσης απαραίτητη για τη μείωση των απορριμμάτων από τις φυσικές προσωρινές κάρτες SIM που χρησιμοποιούν οι τουρίστες όταν ταξιδεύουν στην ΕΕ. Η e-SIM κερδίζει δημοτικότητα μεταξύ των τακτικών τουριστών σε όλο τον κόσμο.
Για να διασφαλιστεί ότι οι άνθρωποι μετακινούνται μακριά από τα αυτοκίνητα στα μέσα μαζικής μεταφοράς, οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις πρέπει να δημιουργήσουν μια υποδομή για να καλύψει αυτή την ανάγκη, δήλωσε ο Limousin.
«Χρειαζόμαστε την κυβέρνηση να σταματήσει να κλείνει γραμμές και σταθμούς τρένων, να ανοίξει ξανά αυτούς που έχουν κλείσει και να μπορέσουμε να ανοίξουμε εύκολα… και να αυξήσουμε μαζικά τη δημόσια χρηματοδότηση σε πραγματικές λύσεις», πρόσθεσε ο Limousin.
Αρκετές ευρωπαϊκές κυβερνήσεις προσπάθησαν να δελεάσουν τους ανθρώπους να χρησιμοποιούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Πρόσφατα, η γαλλική κυβέρνηση κυκλοφόρησε ένα μηνιαίο σιδηροδρομικό πάσο με μειωμένη τιμή γερμανικού τύπου για να καταστήσει πιο προσιτές τις μετακινήσεις με τρένο.
Το πάσο κοστίζει 49 ευρώ το μήνα και προσφέρει απεριόριστες μετακινήσεις με περιφερειακά τρένα TER και τρένα υπεραστικών, σύμφωνα με τον Γάλλο υπουργό Μεταφορών Clément Beaune.
Εν τω μεταξύ, το περασμένο καλοκαίρι στη Γερμανία, η κυβέρνηση κυκλοφόρησε σιδηροδρομική κάρτα για 9 ευρώ το μήνα για τοπικά και περιφερειακά ταξίδια. Ωστόσο, η τιμή στη συνέχεια εκτινάχθηκε στα 49 ευρώ.
Ο Mattioli, ωστόσο, σχολίασε ότι αυτό που έχει σημασία δεν είναι η οικονομική προσιτότητα αυτών των σιδηροδρομικών δελτίων, αλλά η κατασκευή της υποδομής για να γίνουν πιο προσιτές και βολικές οι δημόσιες συγκοινωνίες.
troymedia.com