Πέμπτη, 24 Ιουνίου 2021

«Ξενοδοχεία σε ράγες»: Αποκαλύφθηκαν τα σχέδια για νέο δίκτυο ευρωπαϊκών αμαξοστοιχιών.

Το δίκτυο νυχτερινών τρένων της Ευρώπης γνώρισε κάποια αναζωογόνηση τους τελευταίους 12 μήνες, με έναν αριθμό εθνικών παρόχων σιδηροδρόμων να ανακοινώνουν νέες διαδρομές μεταξύ διαφόρων πόλεων.
Τώρα μια γαλλική νεοσύστατη εταιρεία που ιδρύθηκε από τους Adrien Aumont και Romain Payet, το δίδυμο πίσω από τη γαλλική ιστοσελίδα crowdfunding KissKissBankBank, αποκάλυψε σχέδια για ένα νέο δίκτυο υπηρεσιών διανυκτέρευσης από το Παρίσι σε 12 ευρωπαϊκούς προορισμούς, όπως το Εδιμβούργο και το Πόρτο.

Τα Midnight Trains ελπίζουν να ανακαλύψουν εκ νέου την εμπειρία της αμαξοστοιχίας εν μία νυκτί, ξεκινώντας ένα "ξενοδοχείο στις ράγες" που προσφέρει μια πιο πράσινη εναλλακτική λύση από τις πτήσεις, καθώς και μια πιο άνετη εναλλακτική λύση στις βασικές υπηρεσίες νυχτερινών τρένων που συνδέονται με την Ευρώπη.
Ενώ οι επιβάτες δεν πρέπει να περιμένουν επίπεδα πολυτέλειας Orient Express, τα τρένα, που αναμένεται να καλύψουν αποστάσεις από 800 έως 1.500 χιλιόμετρα από και προς το Παρίσι, θα διαθέτουν δωμάτια "σε στιλ ξενοδοχείου", ένα εστιατόριο, μπαρ και υπηρεσία θυρωρείου που λειτουργεί με εφαρμογή .


Αναβίωση τρένου το βράδυ

Η Midnight Trains σχεδιάζει να ξεκινήσει ένα νέο δίκτυο υπηρεσιών διανυκτέρευσης από το Παρίσι σε 12 ευρωπαϊκούς προορισμούς.

Όσοι ταξιδεύουν είναι εγγυημένοι "ιδιωτικότητα, ασφάλεια και ηρεμία" σε καθένα από τα ιδιωτικά δωμάτια με δυνατότητα κράτησης, τα οποία διατίθενται σε μια σειρά μεγεθών που καλύπτουν ζευγάρια και μεγαλύτερες ομάδες, σύμφωνα με μια εταιρεία.
"Οι ταξιδιώτες γνωρίζουν όλο και περισσότερο τις οικολογικές επιπτώσεις των αεροπορικών ταξιδιών και χρειάζονται μια εναλλακτική λύση", δήλωσε ο συνιδρυτής Payet στο CNN Travel.
«Όταν ταξιδεύουν από το Παρίσι στις περισσότερες μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις, δεν έχουν αυτήν την εναλλακτική λύση. Επιπλέον, οι μεταφορείς (αεροπορικές ή σιδηροδρομικές) έχουν επικεντρωθεί στη μείωση των τιμών τις τελευταίες δύο δεκαετίες, ξεχνώντας εντελώς την εμπειρία των πελατών και τις συναφείς υπηρεσίες.
"Πιστεύουμε ότι οι ταξιδιώτες αναζητούν τώρα έναν πιο άνετο και βολικό τρόπο να ταξιδεύουν."
Σημειώνει επίσης ότι η «ταχύτητα» της πτήσης είναι μια «ψευδαίσθηση», καθώς «μια πτήση μιας ώρας είναι πραγματικά τέσσερις ώρες από πόρτα σε πόρτα»
Εν τω μεταξύ, ο συνιδρυτής της Aumont τονίζει ότι η εταιρεία ελπίζει να βρίσκεται στην «πρώτη γραμμή» του επανασχεδιασμού των αμαξοστοιχιών, τονίζοντας ότι επί του παρόντος υπάρχουν περιορισμένες επιλογές για όσους θέλουν να αποφύγουν την πτήση εντός της Ευρώπης, αλλά μισούν την ιδέα να περάσουν μια νύχτα γεμάτη δίπλα σε αγνώστους.
Και οι δύο οραματίζονται ότι το δίκτυο θα αποδειχθεί ελκυστική επιλογή για όσους ενδιαφέρονται για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις των πτήσεων.
"Τα αεροπορικά ταξίδια παράγουν υψηλές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Με τα τρένα Midnight θέλουμε να δημιουργήσουμε μια πιο άνετη, βολική, απρόσκοπτη και βιώσιμη εναλλακτική λύση", προσθέτει ο Payet.

Βιώσιμη επιλογή

Μια απόδοση ενός δωματίου στο Midnight Trains, ένα νέο ξεκίνημα που ελπίζει να ανακαλύψει εκ νέου τη νυχτερινή εμπειρία του τρένου.

Η πρώτη διαδρομή αναμένεται να ξεκινήσει το 2024, ενώ το δίκτυο σχεδιάζει να τεθεί σε πλήρη λειτουργία έως το 2030, με δρομολόγια από το Παρίσι προς την Ισπανία, την Πορτογαλία, την Ιταλία και τη Σκωτία.
"Εργαζόμαστε σκληρά για σχεδόν ένα χρόνο για να καθορίσουμε την προσφορά, τον χάρτη πορείας του έργου και να συγκεντρώσουμε τους καλύτερους ειδικούς γύρω από το έργο", λέει ο Payet.
"Τώρα πρέπει να εκτελέσουμε το σχέδιο στον χάρτη πορείας για να ξεκινήσουμε τα πρώτα μας τρένα το 2024."
Παρόλο που δεν είναι ξεκάθαρο πόσο ένα ταξίδι με ένα από τα τρένα Midnight θα σας επαναφέρει, η εταιρεία λέει ότι οι τιμές της θα είναι ανταγωνιστικές με τους ναύλους των αεροπορικών εταιρειών, επισημαίνοντας ότι οι επιβάτες θα «εξοικονομήσουν τουλάχιστον μία νύχτα διαμονής».
Η νέα ιδέα έρχεται μετά από μια σειρά εξελίξεων στο ευρωπαϊκό δίκτυο αμαξοστοιχιών.
Τον Δεκέμβριο, το OBB της Αυστρίας ανακοίνωσε συνεργασία με τον Γερμανικό Deutsche Bahn, το SNCF της Γαλλίας και τον Ομοσπονδιακό Σιδηρόδρομο της Ελβετίας που θα δουν μια σειρά από νέες διαδρομές "Nightjet", μαζί με ένα τρένο που κοιμάται μεταξύ Ζυρίχης και Βαρκελώνης, που θα ξεκινήσει τα επόμενα τέσσερα χρόνια.
Η πρόσφατη αναζωπύρωση συνδέεται εν μέρει με την «ντροπή πτήσης», η οποία έχει εξαπλωθεί σε όλη την Ευρώπη τα τελευταία χρόνια καθώς οι επιβάτες συνειδητοποιούν περισσότερο το αποτύπωμα άνθρακα.
Οι πτήσεις εσωτερικού μειώθηκαν κατά 9% στη Σουηδία το 2018, ενώ η ολλανδική αεροπορική εταιρεία KLM έκανε διαφημίσεις που προτρέπουν τους ανθρώπους να πετάξουν λιγότερο το 2019.

https://edition.cnn.com/travel/article/plan-for-network-of-european-sleeper-trains/index.html

Επιμέλεια: Χρήστος Γαννακίδης
sidirodromikanea