Στην εκπομπή «Εδώδιμα Αποικιακά» και το Δημοτικό Ραδιόφωνο μίλησε ο δήμαρχος Λαρισαίων Απόστολος Καλογιάννης με αφορμή την συνάντηση που είχε με τους υπεύθυνους του ΟΣΕ. Αρχικά αναφέρθηκε στο έργο των ηχοπετασμάτων. «Υπάρχει η γνωμοδότηση του δήμου για ένα πολύ σημαντικό έργο της πόλης όπως είναι τα ηχοπετάσματα.
Αυτά διαμορφώνουν ένα πλαίσιο ασφαλούς διέλευσης των συρμών από την πόλη. Έχουμε θρηνήσει θύματα. Αυτό το έργο είναι στην θετική κατεύθυνση με την συμφωνία που υπήρξε ανάμεσα στο ΟΣΕ και την Περιφέρεια και με την ένταξη του έργου στο ΕΣΠΑ. Ο δήμος Λαρισαίων βρίσκεται σε σύσκεψη για να καταθέσουμε και την δική μας άποψη, που αναμφίβολα θα είναι θετική. Βλέπουμε λεπτομέρειες της μελέτης που πιθανά να χρειαστούν την δική μας γνώμη», ανάφερε.
Αποκάλυψε ότι ο ΟΣΕ είναι έτοιμος να κάνει προμελέτες για τις διαβάσεις της Βόλου, της Καραγάτση και της Αγιάς. «Είναι σημαντικό να δούμε που πάει η υπόθεση των γραμμών και ιδιαίτερα το βόρειο κομμάτι. Εννοώ από το σταθμό έως και την έξοδο της πόλης προς Θεσσαλονίκη. Εξετάζονται οι λύσεις της βύθισης, της υπογειοποίησης και σε κόστη που κινούνται ανάμεσα στα 500 με 700 εκ. ευρώ. Αυτά με την γραμμή να λειτουργεί είναι οικονομικά αλλά και τεχνικά εξαιρετικά δύσκολα. Ο ΟΣΕ λέει ότι δεν έχουνε εργοταξιακό πλάτος, δηλαδή τον χώρο για να δουλέψουν για μια τέτοια λύση. Και κυρίως για την βύθιση η οποία είναι πιο οικονομική και θα απελευθέρωνε την επικοινωνία της πόλης. Θα βάλω στο δημοτικό συμβούλιο δύο πράγματα. Καταρχήν η πόλη μετά από 35 χρόνια διεκδικήσεων πρέπει να δει ορίζοντα σε κάποια από τις λύσεις που θα επιλέξει. Το δεύτερο είναι αυτή η λύση να είναι εφικτή. Να μπουν κάτω όλα τα τεχνικά χαρακτηριστικά αλλά και σε δεύτερο πλάνο τα οικονομικά και να δούμε αν πράγματι είναι υλοποιήσιμες οι όποιες λύσεις. Είχε μπει στην προηγούμενη θητεία από εμένα και η πιθανότητα της παράκαμψης. Μοιάζει πιο εύκολη κατά μήκος της ΠΑΘΕ. Υπάρχουν λύσεις για τις οποίες πρέπει να καθίσουμε να συζητήσουμε όπως και η πιθανότητα των υπόγειων διαβάσεων. Η γνώμη μου είναι ότι η βύθιση και η υπογειοποίηση είναι ανέφικτα ζητήματα για την πόλη», σημείωσε.
Περιέγραψε και τα επόμενα βήματα που πρέπει να ακολουθηθούν. «Ο ΟΣΕ στη συνάντησή μας δεσμεύτηκε στη συνάντησή μας σε δύο άλλα ζητήματα. Το ένα είναι να φύγουν τα βαγόνια στο Μεζούρλο. Μπήκε και το ζήτημα της μεταφοράς του σταθμού διαλογής που βρίσκεται εκεί. Ο ΟΣΕ μας είπε ότι αν η πόλη το θέλει μπορεί να ξεκινήσουν προμελέτες για τις υπόγειες διαβάσεις της Βόλου, της Καραγάτση και της Αγιάς. Μου ζήτησαν να απευθυνθώ ώστε ο ΟΣΕ να προχωρήσει στις προμελέτες. Ο δήμος σε αυτές τις μελέτες θα βοηθήσει. Για να διεκδικηθεί στη συνέχεια και η χρηματοδότηση. Εμείς θα ζητήσουμε ραντεβού με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου. Θα πάρω πάνω μου αυτό το ζήτημα για να φτάσουμε σε ένα «δια ταύτα», ανέλυσε.
Τέλος ανέφερε και μια ακόμη λύση για την Βόλου που μέχρι σήμερα δεν είχε ακουστεί. «Για την οδό Βόλου υπάρχει και η λύση της υπερύψωσης των γραμμών. Από το σημείο του Σταθμού, μέχρι την διάβαση της Βόλου είναι περίπου 200 μέτρα. Ενδέχεται και πρέπει να το δούμε να μην μπορεί να πάρουν οι γραμμές την κλήση του 1-2% που χρειάζεται το τρένο είτε για την βύθιση, είτε για να υπογειοποιηθεί, είτε για να υπερυψωθεί. Η τεχνική υπηρεσία του δήμου θα πρέπει να δει και αυτό το στοιχείο», κατάληξε.
Υπενθυμίζεται πως τη λύση της υπεργειοποίησης των γραμμών έθεσε στο δημόσιο διάλογο σήμερα και ο πρώην πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου κ. Δημήτρης Τάχος με άρθρο του στη LarissaPress.
Του Πάνου Γαρουφαλιά
larissapress.gr