Απάντηση στο ρεπορτάζ που δημοσίευσε η «Π» την προηγούμενη Δευτέρα, σχετικά με τη δρομολόγηση λεωφορείων από την Αγυιά προς το Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο και το Πανεπιστήμιο Πατρών, εξέδωσε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ.
Στην ανακοίνωση η εταιρεία αναφέρει τα παρακάτω:
«Με αφορμή πρόσφατα δημοσιεύματα που εγκαλούν την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ για τα δρομολόγια στον Προαστιακό Πατρών, η εταιρεία διευκρινίζει ότι:
Η αχαϊκή κοινωνία γνωρίζει πολύ καλά ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ εδώ και μία δεκαετία περίπου, και μέχρι τις 12/04/2020, εκτελούσε τα δρομολόγια μέχρι το Ρίο και με συνδυασμένη μεταφορά (δηλαδή με λεωφορείο), από τον Καστελλόκαμπο σε Πανεπιστήμιο και Νοσοκομείο.
Από τις 13/04/2020, το τμήμα της σιδηροδρομικής γραμμής από Αγυιά μέχρι Ρίο αποκόπηκε από τον Διαχειριστή Υποδομής (ΟΣΕ) λόγω ανάγκης εκτέλεσης και νέων σιδηροδρομικών έργων και, κατά συνέπεια, το τμήμα που απέμεινε (και στο οποίο μπορεί πλέον να εκτελεί δρομολόγια η ΤΡΑΙΝΟΣΕ), είναι μέχρι τη στάση της Αγυιάς.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ άμεσα προσάρμοσε τα δρομολόγια του λεωφορείου από την Αγυιά προς το Πανεπιστήμιο και το Νοσοκομείο. Παράλληλα, ζήτησε από τον ΟΣΕ να δημιουργήσει μία ακόμη στάση μετά την Αγυιά στην οδό Κανελλοπούλου, προκειμένου να εξυπηρετεί καλύτερα τους κατοίκους. Αναμένεται η δημιουργία της στάσης αυτής από τον ΟΣΕ, οπότε θα προσαρμοστούν ανάλογα και τα δρομολόγια.
Σε κάθε περίπτωση όμως, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ υποχρεούται να δρομολογεί υπηρεσίες σύμφωνα με τη διαθεσιμότητα του δικτύου, όπως αυτή ορίζεται πάντα από τον Διαχειριστή της Υποδομής (ΟΣΕ).
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ ευχαριστεί το επιβατικό κοινό της Πάτρας που αγκάλιασε τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο (στα 10 χρόνια λειτουργίας του) και τον ανέδειξε στο πιο πετυχημένο μέσο μαζικής μεταφοράς και προσβλέπει σε σύντομη επαναφορά των δρομολογίων της και στη συνέχεια της επιτυχημένης πορείας του μέσου».
Σ.σ. Στην «Π» επικροτούμε την καλόπιστη κριτική. Είναι θετικό ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ αποφάσισε να τοποθετηθεί δημόσια (και το επισημαίνουμε χωρίς διάθεση ειρωνείας). Η Πάτρα καμαρώνει για τον προαστιακό της και η συντριπτική πλειοψηφία των πολιτών συμφωνεί, όπως και ο γράφων, ότι πρόκειται όντως για το πιο επιτυχημένο εγχείρημα στη μαζική κυκλοφορία της πόλης την τελευταία δεκαετία.
Τα ερωτήματα που τέθηκαν στο ρεπορτάζ ήταν συγκεκριμένα:
>Μπορεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ να εκτελεί έργο αστικής συγκοινωνίας και μάλιστα χρησιμοποιώντας λεωφορεία της Οδικές Συγκοινωνίες ΑΕ που εδρεύει στην Αθήνα;
>Πώς θα φαινόταν στην ιταλική εταιρεία Ferrovie dello Stato Italiane (FSI) που έχει εξαγοράσει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αν μια άλλη εταιρεία εκτελούσε τοπικό σιδηροδρομικό έργο π.χ. στον οδοντωτό Διακοπτό-Καλάβρυτα;
Η οικονομική κρίση που ακολουθεί της πανδημίας θα κάνει ακόμα δυσκολότερα τα πράγματα. Απαιτείται να είναι διακριτές οι διαδικασίες και οι ρόλοι, πάντα στη βάση της κείμενης νομοθεσίας, προκειμένου να μην δημιουργούνται παρεξηγήσεις και επικαλύψεις.
Του Μιχάλη Βασιλάκη
pelop.gr