Είδες και εθαύμασες τα σχέδια ανάπλασης του κέντρου των Αθηνών, πεζοδρομήσεις και τα τοιαύτα. Και άκουσες φίλους να λένε ότι έτσι και γίνουν αυτά, η Αθήνα θα γίνει πόλη χάρμα. Κατάλαβες τι θα πάθουμε. Φτιάχνουμε τρένο βαρέων βαρών και αντί να μας φέρει την ανάπτυξη, θα πάρει τους πατρινούς και θα τους στέλνει στην Αθήνα για τα σαββατοκύριακα και στις άδειές τους. Να τις ολοκληρώσουμε πρέπει τις γραμμές ή να τις ανατινάξουμε, όπως κάνανε παλιά οι εχθροί του τρένου και οι μπαντίδος στις ΗΠΑ του 1860;
Με το τρένο τι γίνεται, αλήθεια; Σε λίγο καιρό ξεκινάει η γραμμή από Ρίο μέχρι Πάτρα- ενώ στο μεταξύ έχει κολλήσει η γραμμή από Αγιο Βασίλειο μέχρι Ρίο- και δεν έχει εγκριθεί ούτε πενηνταράκι γι' αυτήν την περίφημη υπογειοποίηση. Βγες έξω στην πόλη και ρώτα εκατό πατρινούς να σου πουν τι έχουν καταλάβει από αυτή την ιστορία. Σάμπως εσύ έχεις καταλάβει περισσότερα, που είναι και η δουλειά σου; Ο πρώην υπουργός λέει ότι είχε αφήσει προμελέτες δυνάμει των οποίων μπορούσε να γίνει υπόγεια χάραξη από Ρίο μέχρι Αγυιά. Ο νέος υπουργός λέει ότι δεν βρήκε τίποτα. Μεταξύ Α' ισχυρισμού και Β' μεσολαβεί το σύνδρομο της Κίνας, αν έχετε δει την ταινία. Ο δεύτερος εννοεί ότι δεν βρήκε πρόγραμμα εκτελέσιμο και χρηματοδοτήσιμο. Να το πάρει μηχανικός, να το πληρωθεί, να το εκτελέσει, να περάσει το τρένο κάτω από τον ποταμό Χάραδρο, να το φέρει στην Αγυιά, να παραλάβει άλλος μηχανικός, να σκάψει κι αυτός, να το πάει στον Αγιο Διονύσιο και από εκεί στο εμπορικό λιμάνι και μετά στο νέο λιμάνι, όταν το νέο λιμάνι αποκτήσει εμπορικό βραχίονα. Ο άγιος που θα γιορτάζει όταν θα γίνει αυτό, δεν έχει γεννηθεί ακόμα.
Τι μπορεί να γίνει; Τι πρέπει να γίνει; Τι θα γίνει; Τρία ερωτήματα στα οποία δεν έχεις απάντηση. Ο δήμαρχος Πατρέων έχει για το δεύτερο: Το τρένο πρέπει να είναι όλο υπόγειο. Για το πρώτο, απαντάει ο Κοέλιο: Οταν θέλεις κάτι πολύ, το σύμπαν συνωμοτεί για να το κατακτήσεις. Ωραίος ο Κοέλιο, αλλά δεν βάζει εκείνος τα λεφτά. Τα λεφτά τα βάζει το σύμπαν και η συνωμοσία του. Κανείς δεν ρώτησε τον Κοέλιο, βέβαια, πώς μπορεί να συνωμοτεί κανείς μόνος του. Η συνωμοσία θέλει δύο και περισσότερους. Το σύμπαν, το καψερό, ένα είναι και μονάχο.
Η υπόθεση, αν τη δει κανείς από την πλευρά του υπουργού, έχει κόστος και μηδέν προετοιμασία, και είναι φαρωνική ως επιδίωξη.
Αν τη δει κανείς από την πλευρά της πόλης, ωστόσο, εντοπίζει τρία σημεία:
@Δεν είναι εύκολο σε κανέναν στην Πάτρα, βουλευτή, αυτοδιοικητικό ή δημοσιογράφο, να παραιτηθεί ολοσχερώς της (θεμελιωμένης σε δεσμεύσεις) απαίτησης για υπόγεια χάραξη. Αν το κάνει, και ακολούθως ο υπουργός έρθει να ικανοποιήσει γαλαντόμικα μερικώς την απαίτηση, τότε όποιος έχει υποχωρήσει, θα αισθάνεται τοπικός μειοδότης και ρίψασπις, σαν τις ιερόδουλες του ανεκδότου που πληροφορούνται ότι θα μπορούσαν να έχουν κάποιο κέρδος από τις παραχωρήσεις τους.
@Δεν μπορεί να αγνοηθεί μονοκοντυλιά η αξίωση των πολιτών στις περιοχές Μποζαϊτίκων και Καστελόκαμπου για βύθιση. Για τι είδους τείχος γύρω από τη γραμμή μιλάμε; Αν πρόκειται για σινικό, υπάρχει θέμα. Ηδη σήμερα υπάρχει διάζευξη λόγω της κείμενης γραμμής. Να ανεχθούν οι πολίτες μια παρόμοια, μια ημιβυθισμένη, να το συζητήσεις. Αλλά δεν μπορείς να τους υψώσεις φρούριο από τσιμέντο. Οχι χωρίς να τους αποζημιώσεις, έστω.
@Η Πάτρα συζητάει αξιοποίηση παραλιακού μετώπου. Είναι δυνατό να γίνει αυτή με μια πελώρια γραμμή, περιτοιχισμένη σε ύψος, επάνω; Ναι, δεν έχει προετοιμαστεί τίποτα για υπόγεια διέλευση. Και τι φταίνε οι πατρινοί γι' αυτό; Υπάρχει ένας διαχρονικός φορέας ευθύνης, που λέγεται ΕΡΓΟΣΕ. Τι έκανε τόσα χρόνια; Αφηνε τη γραμμή να πλησιάζει στην Πάτρα για να την εκβιάσει με όπλο τα μηδαμινά χρονικά περιθώρια;
Τι πρέπει να γίνει; Μηχανικοί δεν είμαστε. Ισα που καταφέραμε με πολύ διάβασμα και τηλε-εκπαίδευση από Τσιόδρα να γίνουμε επιδημιολόγοι τον τελευταίο καιρό. Το καλύτερο θα ήταν να κατέβει η ηγεσία υπουργείου και οργανισμού με ένα μεγάλο τρενάκι και τη γραμμή του, να τα βάλουν στη μέση στην Αγορά Αργύρη ή στο δημαρχείο και να δείξουν σε μια σαφή κλίμακα μεγέθους τι είναι αυτό που πάνε να φτιάξουν και τι μπορεί να βελτιωθεί.
Αυτά για τα νεότερα με τον κορονοϊό. Επιτρέπονται τα ταξίδια στην ηπειρωτική Ελλάδα. Αρα ο Κώστας Καραμανλής μπορεί να έρθει στην Πάτρα. Και πριν μπορούσε, βέβαια, ως πολιτικός. Αφού είναι πολιτικός λοιπόν, ας σηκώσει τις ευθύνες του, και ας έρθει να συνεννοηθεί με την πόλη. Να την ολοκληρώσουμε τη γραμμή ή να την ανατινάξουμε;
pelop.gr