Παρασκευή 28 Δεκεμβρίου 2018

«Ενεση» ρευστότητας από το υπουργείο Εργασίας στον ΟΑΣΑ.


Ανάσα στα οικονομικά του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (ΟΑΣΑ) δίνει το υπουργείο Εργασίας, το οποίο ξεκινά την αποπληρωμή των χρεών του απέναντι στον οργανισμό.
Συγκεκριμένα, το υπουργείο Εργασίας ενέκρινε την καταβολή 40,7 εκατ. ευρώ για τις μετακινήσεις ανέργων, ΑμεΑ και πολυτέκνων.
Μπορεί η απαίτηση του ΟΑΣΑ να ήταν μεγαλύτερη, ωστόσο η πίστωση του παραπάνω ποσού αποτελεί σημαντική «ένεση» για τον οργανισμό, ο οποίος δεν αποκλείεται να αγγίξει και την πολυπόθητη λειτουργική κερδοφορία το 2018, σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Σύστημα Λογαριασμών. 

Στο μεταξύ, η πλήρης εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου επιτρέπει την πλήρη, λεπτομερή καταγραφή των δικαιούχων μετακίνησης με μειωμένο ή μηδενικό κόμιστρο. Ετσι, ο οργανισμός μπορεί να έχει συγκεκριμένη απαίτηση στα υπουργεία που παρέχουν την πολιτική μειωμένων εισιτηρίων. Σήμερα οι εγκεκριμένες κάρτες ανέργων (μετακίνηση με μηδενικό κόμιστρο) έχουν ξεπεράσει τις 250.000 και των ΑμεΑ τις 39.000. Συνολικά έχουν διατεθεί πάνω από 1.050.000 προσωποποιημένες κάρτες και 520.000 απρόσωπες κάρτες.

Αντιστοίχως, για το υπουργείο Παιδείας και τη μετακίνηση μαθητών, φοιτητών και σπουδαστών, ο ΟΑΣΑ έχει εγγράψει επιδότηση περί τα 8 εκατ. ευρώ για το ακαδημαϊκό έτος 2018-2019, η οποία είναι αυξημένη κατά 33% σε σχέση με το προηγούμενο ακαδημαϊκό έτος. 

Οι επιβάτες μπορούν σήμερα να εκδώσουν/ φορτίσουν εισιτήρια, εκτός από τα 293 αυτόματα μηχανήματα έκδοσης λαρτών (ΑΜΕΚ), από τα 75 INDRA2 (δεν δέχονται κάρτες), ενώ ο ΟΑΣΑ προσανατολίζεται στην προμήθεια περίπου 80 νέων ΑΜΕΚ για την πληρέστερη εξυπηρέτηση του κοινού. Τις επόμενες ημέρες αναμένεται να προχωρήσει ο οργανισμός στην αναβάθμιση του μενού εξυπηρέτησης των ΑΜΕΚ, ώστε να καταστούν πιο εύχρηστα στο κοινό και ταχύτερα, καθώς τα παράπονα για τον τρόπο λειτουργίας τους είναι αυξημένα.

Ταυτόχρονα, έχει ολοκληρωθεί και η αναβάθμιση όλων των παλαιού τύπου μηχανημάτων INDRA2, τα οποία βρίσκονται στη διάθεση του επιβατικού κοινού.

Η διεύρυνση της χρήσης των αυτόματων μηχανημάτων έκδοσης εισιτηρίων είναι ορατή, καθώς πλέον επτά στις δέκα συναλλαγές διεξάγονται σε ένα από αυτά, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό ένα χρόνο νωρίτερα διαμορφωνόταν στο 50%.

Παράλληλα, η διεύρυνση της χρήσης πιστωτικών και χρεωστικών καρτών από τους χρήστες των αστικών συγκοινωνιών αποδεικνύει ότι το ηλεκτρονικό εισιτήριο αρχίζει να παίρνει πλέον την οριστική του μορφή, περιορίζοντας την επαφή του επιβάτη με φυσικό πρόσωπο για την εξυπηρέτησή του. Ειδικότερα, ενώ το περασμένο φθινόπωρο, με την έναρξη λειτουργίας του συστήματος ηλεκτρονικού εισιτηρίου η χρήση πιστωτικών/χρεωστικών καρτών περιορίζονταν κάτω από το 1%, σήμερα το 17% των συναλλαγών πραγματοποιείται χωρίς μετρητά. Οι εισπράξεις μέσω ηλεκτρονικών συναλλαγών έχουν ενισχυθεί σημαντικά, καθώς πλέον οι επιβάτες μπορούν να κάνουν χρήση των πιστωτικών/χρεωστικών καρτών εκτός από τα εκδοτήρια και στο σύνολο των ΑΜΕΚ που λειτουργούν σε όλο το δίκτυο του μετρό.

Θέμα λίγων εβδομάδων είναι το πλήρες κλείσιμο του συστήματος ηλεκτρονικού εισιτηρίου καθώς τις επόμενες ημέρες αναμένεται το κλείσιμο των πυλών στον σταθμό «Μοναστηράκι». Θα ακολουθήσουν οι σταθμοί «Βικτώρια», «Κάτω Πατήσια» και τμήμα του σταθμού της «Ομόνοιας», προκειμένου να ολοκληρωθεί το κλείσιμο όλου του δικτύου του μετρό (γραμμές 1, 2, 3). Η πλήρης ενεργοποίηση του συστήματος αναμένεται να οδηγήσει σε μηδενισμό της λαθρεπιβίβασης σε όλο το δίκτυο του μετρό.

Αλεξάνδρα Κασσίμη
kathimerini.gr