Παρασκευή, 24 Φεβρουαρίου 2012

ΣΚΛΗΡΟ ΡΟΚ ΚΑΙ ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΝΗΜΟΝΙΟ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΔΗΜΟΥ-ΓΑΙΟΣΕ

Σε κλίμα έντασης και άγριας αντιπαράθεσης πραγματοποιήθηκε το Δημοτικό Συμβούλιο της Δευτέρας, με το συνδυασμό του Δημήτρη Στρατιώτη –πλην του κ. Φωτίου- να αποχωρεί και πάλι από τη συνεδρίαση.
Προηγήθηκε ωστόσο μία πρωτόγνωρη ανταλλαγή σκληρών εκφράσεων και απειλών μεταξύ πρώην και νυν Δημάρχου, με αφορμή το μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ Δήμου Μεγάρων-ΓΑΙΟΣΕ για την αξιοποίηση του σταθμού στο κέντρο της πόλης,
και αιτία τις καταγγελίες –που
υποστηρίζει ο κ. Στρατιώτης ότι έκανε ο κ. Μαρινάκης για τη χωματερή.

Το μνημόνιο & η θέση της Διοίκησης
Δύο εβδομάδες πριν, μέσω του Γραφείου Τύπου του Δήμου, ενημερωθήκαμε για την επίτευξη συμφωνίας μεταξύ Δήμου-ΓΑΙΟΣΕ για την αξιοποίηση του σιδηροδρομικού σταθμού, που βασίζεται σε μνημόνιο συνεργασίας των δύο πλευρών.
Το πρωί της προηγούμενης Πέμπτης, συνεργείο του Δήμου κατεδάφισε τα παραπήγματα στην είσοδο του σταθμού, με τον ίδιο το Δήμαρχο και τον Αντιδήμαρχο κ. Ζάλη να επιτηρούν τις εργασίες και να δηλώνουν ότι θα αλλάξει η όψη του κέντρου της πόλης των Μεγάρων.
Τη Δευτέρα, σε τακτική συνεδρίαση του Δ.Σ., το θέμα ήρθε προς συζήτηση στο σώμα. Ο κ. Μαρινάκης, στη εισήγησή του, ανέφερε σχετικά με το μνημόνιο: «Η συμφωνία με τη ΓΑΙΟΣΕ για την αξιοποίηση του ακινήτου που βρίσκεται στο κέντρο της πόλης, ολοκληρώθηκε στις 23/1, μετά από μία σειρά επανειλημμένων συναντήσεων που είχαμε με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της ΓΑΙΟΣΕ και τους συμβούλους του.
Ως επιστέγασμα αυτών των προσπαθειών έρχεται σήμερα προς ψήφιση αυτό το μνημόνιο συνεργασίας μέσα από το οποίο θα προκύψουν και οι διάφορες δράσεις που θα γίνουν εκεί, αφού πρώτα συζητήσουμε εδώ, στο Δημοτικό Συμβούλιο πως θέλουμε να αξιοποιήσουμε τη περιοχή.
Μέσα σ’ αυτό το μνημόνιο αναφέρονται κατ’ αρχήν κάποια συγκεκριμένα σημεία που έχουν να κάνουν αφενός μεν με το χώρο ο οποίος πρόκειται να αναπλαστεί, αφετέρου δε με τη μίσθωση των ακινήτων, τα οποία υπάρχουν και είναι περιουσιακά στοιχεία της ΓΑΙΟΣΕ, από το Δήμο.
Σύντομα θα ολοκληρωθεί η μελέτη που έχει να κάνει με τη γενικότερη αξιοποίηση του χώρου, και θα πραγματοποιηθεί και η τροποποίηση του ρυμοτομικού σχεδίου στη περιοχή, που θα δώσει μεγάλες δυνατότητες ενώ θα δημιουργηθεί ένας παράλληλος δρόμος στην 28ης Οκτωβρίου… ο οποίος θα αποσυμφορήσει το κέντρο».

Ερωτήματα & αμφιβολίες της Αντιπολίτευσης
Με αμφιβολία είδαν το μνημόνιο συνεργασίας τα μέλη της Αντιπολίτευσης, η οποία εκφράστηκε μέσα από τα καίρια ερωτήματα που έθεσαν. Συμφωνώντας απόλυτα ως προς την αξιοποίηση του σταθμού και την αισθητική αναβάθμιση της περιοχής, οι κύριοι της Αντιπολίτευσης εστίασαν στο μνημόνιο και το κατά πόσο αυτό συμφέρει το Δήμο.
Τα ερωτήματα συνοψίζονται στα εξής:
1. Υπάρχουν τίτλοι ιδιοκτησίας του ΟΣΕ για το σταθμό; Μήπως με τη συμφωνία κατοχυρωθεί η ιδιοκτησία;
2. Ποια είναι η ακριβής έκταση που διαπραγματευόμαστε;
3. Ποιος θα κάνει τις υποδομές;
4. Ποιος θα τις χρηματοδοτήσει;
5. Εάν ιδιωτικοποιηθεί η ΓΑΙΟΣΕ, θα ισχύει η σύμβαση;
6. Γιατί μπαίνει ο χρονικός ορίζοντας των δύο χρόνων;
7. Υπάρχουν χρονοδιαγράμματα για την αξιοποίηση του χώρου;
Το κύκλο των ερωτήσεων και των επισημάνσεων άνοιξε ο επικεφαλής της Ένωσης Πολιτών κ. Σταμούλης, ο οποίος στη τοποθέτησή του σημείωσε πως: «χρειάζεται πολύ μεγάλη προσοχή για το πώς θα γίνει αυτή η αξιοποίηση. Διότι εγώ βλέπω το τυρί, αλλά βλέπω και μία μεγάλη φάκα. Διαβλέπω μέσα από αυτή τη διαδικασία ο τελικός ωφελημένος να είναι ο ΟΣΕ. Και επειδή, απ’ ότι λέγεται, σύντομα θα ιδιωτικοποιηθεί, φοβάμαι ότι ο Δήμος θα αναλώσει χρήματα, φαιά ουσία, για να το αξιοποιήσει, και θα το πάρει έτοιμο ο ιδιώτης.
Πρέπει δυναμικά να διεκδικήσουμε αυτό το χώρο».

Ο κ. Χοροζάνης, παίρνοντας το λόγο, τόνισε ότι μέσω του μνημονίου θα κατοχυρωθεί η ιδιοκτησία της έκτασης στον ΟΣΕ –κάτι που σύμφωνα με τους ίδιους είναι στο «αέρα», ενώ ενημέρωσε το σώμα για τη σκέψη που υπάρχει από δημάρχους του Θριασίου, ώστε η συγκεκριμένη γραμμή να χρησιμοποιηθεί ως νέα συγκοινωνιακή γραμμή σταθερής τροχιάς, προς διευκόλυνση των κατοίκων των περιοχών που δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν με τον Προαστιακό ή το λεωφορείο».
Ο κ. Δέσκος από τη πλευρά του, αφού έθεσε αρκετά από τα παραπάνω ερωτήματα, ολοκλήρωσε τη τοποθέτησή του λέγοντας: «θα δώσει ανάσα στη πόλη μας, αρκεί να αξιοποιηθεί και να μη μείνει στα χαρτιά. Θεωρώ ότι είναι τρικλοποδιά το μνημόνιο».

Γ. Μπερδελής: «Πάμε να πέσουμε στη παγίδα του ΟΣΕ»
Τις ενστάσεις του για το προς υπογραφή μνημόνιο έθεσε και ο δημοτικός σύμβουλος Γιώργος Μπερδελής.
Αναφερόμενος στις κινήσεις που είχε κάνει η Διοίκηση Στρατιώτη για την τροποποίηση του σχεδίου στο συγκεκριμένο οικοδομικό τετράγωνο, επεσήμανε ότι: «Το σημαντικό της επέμβασης του Δήμου στο πολύ σπουδαίο οικόπεδο είναι η τροποποίηση του σχεδίου, που η προηγούμενη δημοτική αρχή πρότεινε, σε συμφωνία με τον ΟΣΕ.
Τώρα, πάμε να πέσουμε στη παγίδα του ΟΣΕ, να κατοχυρώσουμε την περιουσία του και δεν είναι τυχαίο ότι αναφέρεται συνέχεια στο προς υπογραφή μνημόνιο, μη παραχωρώντας ουσιαστικά ο ΟΣΕ τίποτα, παρά μόνο την αναμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου που όχι μόνο θα δαπανά για να το συντηρήσει ο Δήμος, αλλά θα κερδίζει και από τα μισθώματα. Εν αντιθέσει με αυτό που εμείς επιδιώκαμε, που εκτός των άλλων κοινόχρηστος χώρος είναι η παράλληλη στην 28ης Οκτωβρίου διπλής κυκλοφορίας οδού που περνούσε μέσα από τον ΟΣΕ, οι κοινόχρηστοι χώροι βορείως, το αλσύλλιο, και η πλατεία.
Ταυτόχρονα με τη τροποποίηση επιτυγχάναμε να περιχαρακώσουμε τη σημερινή ιδιοκτησία του ΟΣΕ με έναν πεζόδρομο, ούτως ώστε στο μέλλον ο ΟΣΕ να μη διεκδικήσει πέρα από αυτή την έκταση». Ολοκληρώνοντας τη τοποθέτησή του, δήλωσε ότι έπρεπε πρώτα να συζητηθεί στο Δ.Σ. και να αποφασισθεί τι θα ήταν καλύτερο για τη περιοχή, και στη συνέχεια να ξεκινούσαν οι διαπραγματεύσεις.
Θέση που υποστήριξε και ο κ. Στρατιώτης, διευκρινίζοντας ότι «κανείς δεν θέλει να βάλει προσχώματα στη διοίκηση. Αλλά είναι καιρός σε τέτοια σοβαρά θέματα, να μπορούμε να ακούμε… Με το μνημόνιο αυτό γίνεται μόνο ότι θέλει ο ΟΣΕ».

Απάντηση στα παραπάνω έδωσε ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών κ. Κουμπέτσος, ο οποίος μεταξύ άλλων ανέφερε: «Μετά από μία σειρά λανθασμένων ενεργειών των διοικήσεων με τον ΟΣΕ, έρχεται η δική μας διοίκηση και λύνει ένα θέμα πολύ σοβαρό. Το παρκινγκ. Ήταν λανθασμένος χειρισμός, που μας έφερε εδώ που μας έφερε, με ένα έργο που δε ξέρω πως θα πληρωθεί.
Θεωρώ ότι η διοίκηση κάνει πολύ σημαντικό έργο στο συγκεκριμένο τομέα. Τι θέλατε κύριοι συνάδελφοι; Να αφήσουμε τη περιοχή όπως ήταν;».

Οι τόνοι ανεβαίνουν…
Καθώς η συζήτηση, για ακόμη μία φορά, περιστρέφεται γύρω από το «τι κάνατε, τι κάνουμε» μεταξύ Γ. Κουμπέτσου, Δ. Στρατιώτη και Γ. Μπερδελή, η κατάσταση ξεφεύγει, όταν ο κ. Μαρινάκης παρεμβαίνει χαρακτηρίζοντας «παράνομη» τη διαδικασία κατασκευής του παρκινγκ –κάτι που επιβεβαίωσε και ο γραμματέας του Δήμου κ. Σύρος.
«Υποτιμάτε το Δ.Σ.(Γ. Μαρινάκης)», «Δεν είστε άξιος να είστε Δήμαρχος (Γ. Μπερδελής)», «είστε αδιόρθωτοι, έχετε κακοποιήσει τα πάντα στη Μεγαρική Γη (Δ. Στρατιώτης)» είναι μερικές μόνο από τις εκφράσεις που αντάλλαξαν.
Ο Συνδυασμός Δημοτική Συνεργασία αποχωρεί –εκτός του κ. Φωτίου- με το κ. Στρατιώτη να αναφέρεται στις καταγγελίες του νυν Δημάρχου κατά του ιδίου για το θέμα της χωματερής, και να δηλώνει: «Ποτέ δε διανοήθηκα ως Δήμαρχος να κατακρίνω συναδέλφους εκτός Μεγάρων. Με κατέκρινε και το απολάμβανε παρουσία επιχειρησιακών παραγόντων για τη χωματερή. Δε θα μείνει όμως αναπάντητο».
Megara On Air