Παρασκευή 24 Φεβρουαρίου 2012

Έκκληση για τη διατήρηση του σιδηροδρομικού διαδρόμου στα Μέγαρα. Να παρέμβει άμεσα ο ΟΡΣΑ.

Σε οποιαδήποτε ευρωπαϊκή πόλη η διέλευση σιδηροδρομικού διαδρόμου καθώς και η λειτουργία σιδηροδρομικού σταθμού στο κέντρο της αποτελεί προνόμιο και αυταξία για τη βιώσιμη κινητικότητα. Η ολέθρια πολιτική που ακολουθείται τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας έχει ως αποτέλεσμα την εγκατάλειψη μεγάλου μέρους του σιδηροδρομικού δικτύου και το κλείσιμο πολλών σταθμών του ΟΣΕ οι οποίοι παρουσιάζουν παρακμιακή εικόνα.
Ιδιαίτερα στις πόλεις της Δυτικής Αττικής ( Μέγαρα, Ν. Πέραμος, Ελευσίνα, Ασπρόπυργος, Λιόσια, Άγιοι Ανάργυροι) που έχουν το προνόμιο να διασχίζονται από σιδηροδρομικούς διαδρόμους και να διαθέτουν σταθμούς η εγκατάλειψη αποτελεί στοιχείο περαιτέρω υποβάθμισης και ευνοεί την επικράτηση αναχρονιστικών αντιλήψεων για την αλλαγή χρήσης ή ακόμα και το ξήλωμα των διαδρόμων!
Με λύπη μας διαπιστώνουμε ότι Δήμαρχοι της περιοχής, παρά τις κατά καιρούς διακηρύξεις τους, παραμελούν να θέσουν στην πρώτη γραμμή των αιτημάτων τους την επαναλειτουργία με σύγχρονο τροχαίο υλικό της προαστιακής γραμμής ΑΓ. ΑΝΑΡΓΥΡΟΙ – ΕΛΕΥΣΙΝΑ – ΜΕΓΑΡΑ πάνω στην υφιστάμενη παλαιά γραμμή του ΟΣΕ και επικεντρώνονται στην διεκδίκηση επιμέρους δίκαιων ή άδικων αιτημάτων.
Φοβούμαστε ότι η επιχειρούμενη «ανάπλαση» από τον Δήμο Μεγαρέων στον Σιδηροδρομικό Σταθμό των Μεγάρων δεν περιορίζεται στην αφαίρεση των αντιαισθητικών στοιχείων του Σταθμού. Η «ανάπλαση» δε λαμβάνει καθόλου υπόψη της την μελλοντική επαναλειτουργία της γραμμής, η οποία ούτε καν υποδηλώνεται ή ζητείται, και θα οδηγήσει στην – εν τοις πράγμασι – αλλαγή χρήσης και καταπάτηση του διαδρόμου (χώρος
διέλευσης ή στάθμευσης οχημάτων). Η επαναλειτουργία της προαστιακής γραμμής με σύγχρονο τρόπο – ΚΑΙ ΟΧΙ Ο DE FACTO AΠΟΚΛΕΙΣΜΟΣ ΤΗΣ – θα αποτελέσει την αφορμή για την μεγαλύτερη ανάπλαση στην περιοχή του Σιδηροδρομικού Σταθμού των Μεγάρων και δυστυχώς αυτή η προοπτική δεν πανηγυρίζεται ακόμη.
Χρειάζεται άμεση παρέμβαση για να αποτραπεί η – εν τοις πράγμασι – αλλαγή χρήσης και καταπάτηση των τροχιών και αποβαθρών της μετρικής γραμμής του εντός πόλεως παλαιού σταθμού Μεγάρων. Να αποτραπούν τετελεσμένα γεγονότα (ασύμβατες διαμορφώσεις ) που θα ακυρώνουν στην πράξη τυχόν μελλοντική επαναλειτουργία της Γραμμής.
Εφιστούμε την προσοχή του ΟΡΣΑ και ζητάμε την εκδήλωση άμεσης παρέμβασής του προς την ΓΑΙΑΟΣΕ ΑΕ και Δήμο Μεγαρέων προς τους οποίους κάνουμε έκκληση να περιοριστούν μόνο στον εξωραϊσμό του χώρου.
Υπενθυμίζουμε ότι τόσο το υφιστάμενο θεσμοθετημένο Ρυθμιστικό, το σχέδιο νόμου για το νέο Ρυθμιστικό αλλά και το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο Μεγάρων προβλέπουν την διατήρηση του άξονα της “παλαιάς μετρικής γραμμής Πελοποννήσου”, ως δεύτερου προαστιακού σιδηροδρομικού άξονα για την σύνδεση Κέντρου Μεγάρων -Κέντρου Ελευσίνας – Αθήνας, με κεντροβαρική εξυπηρέτηση όλων των ενδιάμεσων οικισμών και βιομηχανικών ζωνών αλλά και για την κάλυψη της σημαντικής ανταλλαγής μετακινήσεων μεταξύ Ελευσίνας και Μεγαρίδας. Μία τέτοια εξυπηρέτηση δεν μπορεί να εξασφαλίσει η Σιδηροδρομική Γραμμή Υψηλών Ταχυτήτων η οποία αποσκοπεί στην ταχεία εξυπηρέτηση της Κορινθίας και μελλοντικά της Πάτρας και δεν έχει καμία επαφή με το μέτωπο των δραστηριοτήτων της περιοχής μας .
Η επαναλειτουργία της γραμμής αυτής που – εναλλακτικά – μπορεί να λειτουργήσει με Ελαφρύ Μετρό / Τραμ αποτελεί το φθηνότερο μεγάλο έργο για την συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση της Δυτικής Αττικής και ιδιαίτερα του Θριασίου Πεδίου και της Μεγαρίδας. Μάλιστα ζητάμε από τον Οργανισμό της Αθήνας να συμπεριλάβει πρόβλεψη στο νέο Ρυθμιστικό ώστε η Γραμμή 2 του Μετρό – που στο νέο ΡΣΑ, κατόπιν υπόδειξης της Αττικό Μετρό, φτάνει μέχρι το Ιλιον – να επεκταθεί μέχρι τον Προαστιακό Άξονα στο ύψος του Καματερού. Έτσι η επαναλειτουργία της γραμμής αυτής ως προαστιακό ελαφρύ μετρό, θα διασυνδεθεί μέσω του μετρό (με σταθμό ανταπόκρισης στο Καματερό) με το κέντρο της Αθήνας.
Ο Εκπρόσωπος
Ecoeleusis
Κίνηση Πολιτών
Χρήστος Χρηστάκης
/magoulaonline.gr