Οι μετατάξεις ακόμα δεν έχουν ολοκληρωθεί και ιδιαίτερα όσον αφορά τον ΟΣΕ και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ η κατάσταση έχει κυριολεκτικά λιμνάσει. Και σ' αυτόν τον τομέα απλώς ψηφίστηκε ο νόμος για την αναδιάρθρωση και τον εκσυγχρονισμό των σιδηροδρόμων και τελικά αυτό που έγινε ήταν η απαξίωσή τους μέσω των κομμένων δρομολογίων και η αύξηση στα εισιτήρια.
Οι συγχωνεύσεις στα χέρια του Γ. Ραγκούση
Τα δύο νομοσχέδια, για την απελευθέρωση των οδικών εμπορευματικών μεταφορών πέρσι το καλοκαίρι και για τις αστικές συγκοινωνίες το χειμώνα, προκάλεσαν σφοδρότατες αντιδράσεις και πολύμηνες απεργίες.
Ο τέως υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων αφήνει πολλές καυτές πατάτες στον Γιάννη Ραγκούση, όπως την υλοποίηση του νομοσχεδίου για τις συγκοινωνίες, αφού μπορεί να ψηφίστηκε αλλά δεν έχει υλοποιηθεί, όπως και τα περισσότερα... χαρτιά που έχουν υπογραφεί. Σύμφωνα με τον προγραμματισμό, μέχρι το τέλος του μήνα θα πρέπει να έχουν συγχωνευθεί οι φορείς σε δύο, να έχουν οριστεί οι νέες διοικήσεις και να ξεκινήσουν οι διαπραγματεύσεις με τα συνδικάτα για τις νέες Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας.
Οι μετατάξεις ακόμα δεν έχουν ολοκληρωθεί και ιδιαίτερα όσον αφορά τον ΟΣΕ και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ η κατάσταση έχει κυριολεκτικά λιμνάσει. Και σ' αυτόν τον τομέα απλώς ψηφίστηκε ο νόμος για την αναδιάρθρωση και τον εκσυγχρονισμό των σιδηροδρόμων και τελικά αυτό που έγινε ήταν η απαξίωσή τους μέσω των κομμένων δρομολογίων και η αύξηση στα εισιτήρια.
Οι οδικές εμπορευματικές μεταφορές απελευθερώθηκαν μόνο στη θεωρία, αφού στην πράξη ο νόμος δίνει περιθώριο άλλα δυόμισι χρόνια για να εφαρμοστεί και οι αιτήσεις για άδειες που έχουν κατατεθεί είναι ελάχιστες.
Ο νέος υπουργός θα βρεθεί αντιμέτωπος με το μισό Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα, αφού θα πρέπει να διαχειριστεί αποκρατικοποιήσεις και πωλήσεις που σίγουρα θα του προκαλέσουν μεγάλο... πονοκέφαλο. Αεροδρόμια, σιδηρόδρομος, ΕΛΤΑ και εξυγίανση ΟΑΣΑ είναι οι σημαντικότερες εκκρεμότητες που θα βρει στο γραφείο του ο Γ. Ραγκούσης.
ΛΙΑΝΑ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΥ spyropul@enet.gr