Σάββατο 18 Ιουνίου 2011

ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Αθήνα - Θεσσαλονίκη από 9 ευρώ μέσω... ίντερνετ

Σε... ριζικό λίφτινγκ προχωρεί η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με τις σιδηροδρομικές μεταφορές από την εποχή του... Τρικούπη να περνούν στη σύγχρονη πραγματικότητα με ανταγωνιστικά εισιτήρια, κρατήσεις θέσεων μέσω Ιντερνετ, εκπτώσεις για τους «προνοητικούς» επιβάτες και ανασχεδιασμό του δικτύου με έμφαση στις γραμμές που φθάνουν στα «νέα προάστια» της Αθήνας όπως η γραμμή της Χαλκίδας.
Της Μαρίας Μόσχου
Το νέο σύστημα ηλεκτρονικής κράτησης θέσεων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αλλά και της έγκαιρης κρατησης πριν από το ταξίδι οδηγούν σε σημαντικές εκπτώσεις. Δεν είναι τυχαίο ότι το εισιτήριο από Αθήνα για Θεσσαλονίκη μπορεί να πέσει μέχρι και τα 9 ευρώ.
Πρόκειται για ειδικές εκπτώσεις και προσφορές που θα έχουν οι επιβάτες που θα αγοράζουν εισιτήρια μέσω του διαδικτύου, ενώ μέσω του τετραψήφιου 1110 θα εκδίδονται σύντομα και εισιτήρια με τη χρήση πιστωτικής κάρτας.
Επίσης για την καλύτερη εξυπηρέτηση των επιβατών που επιθυμούν μετακινήσεις χωρίς καθυστερήσεις η ΤΡΑΙΝΟΣΕ εγκαινιάζει την υπηρεσία «τρένο-ταξί». Με τη χρήση της υπηρεσίας αυτής ο επιβάτης με το εισιτήριο του τρένου θα κλείνει ταυτόχρονα και ταξί το οποίο θα τον μεταφέρει από και προς το σταθμό.
Επιπλέον στο σχεδιασμό της διοίκησης περιλαμβάνεται και η διεύρυνση του δικτύου πωλήσεων, προκειμένου τα εισιτήρια του σιδηροδρόμου να μπουν σε όλα τα σύγχρονα δίκτυα τόσο των ηλεκτρονικών (on- line) όσο και των φυσικών πρακτόρων.

Νέα δρομολόγια

Υλοποιώντας το επιχειρησιακό σχέδιο για την αναδιάρθρωση του Ομίλου η διοίκηση της εταιρείας αναμορφώνει πλήρως την εμπορική πολιτική και προχωρεί στην ενίσχυση του δικτύου που έχει παραμείνει σε λειτουργία βάσει της επιβατικής κίνησης που έχει.
Στο πλαίσιο αυτό την Κυριακή 19 Ιουνίου αλλάζει ριζικά το πλέγμα δρομολογίων της εταιρείας, ενώ ξεκινά και η λειτουργία του Προαστιακού προς τη Χαλκίδα με αυξημένες συχνότητες για να κερδίσει μερίδιο επιβατών που επιλέγουν τις παραθαλάσσιες περιοχές.
Η ανάπτυξη των περιοχών που βρίσκονται στο μήκος της γραμμής δίνει στη διοίκηση της εταιρείας την αφορμή για την αναβάθμιση των μετακινήσεων που θα μπορεί να δώσει λύση στην ακριβή πλέον μετακίνηση με αυτοκίνητο κυρίως για τους κατοίκους αυτών των περιοχών, οι οποίοι μετακινούνται καθημερινά προς την Αθήνα.
Η αύξηση της τιμής της βενζίνης σε συνδυασμό με τα διόδια έχει οδηγήσει σε κατακόρυφη αύξηση του κόστους μετακίνησης των κατοίκων αυτών των περιοχών, με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ να προσπαθεί να αντικαταστήσει το αυτοκίνητα με αυξημένα δρομολόγια και ανταγωνιστικά εισιτήρια. Μάλιστα, ήδη η επιβατική κίνηση της γραμμής παρουσιάζεται αυξημένη.
Τα δρομολόγια από την Αθήνα προς τη Χαλκίδα αρχικά θα γίνονται ανά μία ώρα

Αθήνα - Θεσσαλονίκη

Πρόκειται για τη γραμμή που αποτελεί την κεντρική ραχοκοκαλιά του σιδηρόδρομου με τη μεγαλύτερη επιβατική κίνηση και η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποφάσισε ότι πρέπει να προσελκύσει επιπλέον επιβάτες με χαμηλά κόμιστρα.
Κάθε βδομάδα θα προσφέρονται τουλάχιστον 5.000 εισιτήρια από Αθήνα - Θεσσαλονίκη με τιμές από 9 έως 59 ευρώ.

Συνδυασμένες μεταφορές

Η μείωση του κόστους που επιβάλλεται στο πλαίσιο του νέου επιχειρησιακού σχεδίου έχει οδηγήσει τη διοίκηση στην απόφαση της υιοθέτησης των συνδυασμένων μεταφορών.
Έτσι από τις 19 Ιουνίου πολλά από τα απευθείας δρομολόγια που ξεκινούσαν από Αθήνα προς τελικούς προορισμούς άλλων πόλεων θα αντικατασταθούν από συνδυασμένα δρομολόγια που θα έχουν ανταποκρίσεις στο Προαστιακό δίκτυο ή στο βασικό δίκτυο (άξονα Αθήνα - Θεσσαλονίκη). Με τον τρόπο αυτό θα επιτευχθεί και σημαντική αύξηση των θέσεων μια και θα δρομολογηθούν μεγαλύτεροι συρμοί που θα εκτελούν κοντινότερα δρομολόγια.

Οι στόχοι

Στόχος των παραπάνω παρεμβάσεων είναι η αύξηση της επιβατικής κίνησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και κατά συνέπεια η αύξηση των εσόδων της εταιρείας και η μείωση τους κόστους λειτουργίας του. Βάσει των προβλέψεων του επιχειρησιακού σχεδίου της εταιρείας ο στόχος είναι στο τέλος του 2011, η εταιρεία να πάψει να δημιουργεί ελλείμματα, ενώ παράλληλα από το 2012 να έχει κέρδη τα οποία θα διαμορφωθούν στα 5 εκατομμύρια ευρώ.
Για το 2013 ο στόχος είναι τα κέρδη να φτάσουν τα 8,6 εκατομμύρια ευρώ.
Εδώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ με την εξυγίανση θα λάβει 50 εκατομμύρια ευρώ κατ΄ έτος (για παροχή δημόσιας υπηρεσίας) ενώ ο ΟΣΕ για τη διαχείριση της υποδομής θα λαμβάνει 114 εκατομμύρια ευρώ.

Οι νέες τιμές

Στη γραμμή Αθήνα - Χαλκίδα έχουν ήδη επιβληθεί σημαντικές αυξήσεις στο πλαίσιο της αναδιάρθρωσης της τιμολογιακής πολιτικής που έχει ανακοινώσει από τον Απρίλιο, η διοίκηση της εταιρείας. Ωστόσο για να παραμείνει ανταγωνιστικό το μέσο, η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών σε συνεργασία με τη διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει προχωρήσει στην υιοθέτηση εκπτώσεων στις κάρτες πολλαπλών διαδρομών (στα πρότυπα των αστικών συγκοινωνιών) αλλά και στους επιβάτες που έγκαιρα κλείνουν το εισιτήριό τους ηλεκτρονικά.

Ειδικότερα βάση της νέας πολιτικής:

Tο απλό εισιτήριο από την Αθήνα για τη Χαλκίδα στοιχίζει 6,50 ευρώ.
Προς Αγ. Αναργύρους, Συγκοινωνιακό Κέντρο Αχαρνών, Αχαρνές, και Δεκέλεια το κόστος από το 1 ευρώ έχει φτάσει το 1,40 ευρώ.
Προς Αγ. Στέφανο και Αφίδνες, το εισιτήριο διαμορφώθηκε στα 2,70 ευρώ.
Προς Οινόφυτα, Σφενδάλη, Αγ. Θωμά και Αυλώνα, το εισιτήριο αυξήθηκε στα 4 ευρώ.
Προς Στενό, Οινόη, Καλοχώρι και Αυλίδα, το εισιτήριο φτάνει στα 5,30 ευρώ.

Οι αλλαγές στο σιδηρόδρομο

Προωθείται η ηλεκτρονική κράτηση θέσεων με εκπτώσεις εισιτηρίων για όσους κλείνουν έγκαιρα το εισιτήριό τους μέσα από το Internet.
Εισάγεται η νέα υπηρεσία «τρένο-ταξί» στη γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκη, όπου ο επιβάτης με το εισιτήριο του τρένου θα κλείνει ταυτόχρονα και ταξί το οποίο θα τον μεταφέρει από και προς το σταθμό με έκπτωση στο εισιτήριό του.

Εκδοση εισιτηρίου μέσω του τετραψήφιου 1110 με τη χρήση πιστωτικής κάρτας.

Διευρύνεται το δίκτυο πωλήσεων με τα εισιτήρια του σιδηροδρόμου να προωθούνται τόσο από τους
διαδικτυακούς τόπους όσο και τους φυσικούς πράκτορες.
Ξεκινά η λειτουργία του Προαστιακού προς τη Χαλκίδα με αυξημένες συχνότητες.
Εισάγονται οι συνδυασμένες μεταφορές.
Προωθούνται κάρτες απεριορίστων διαδρομών με εκπτώσεις.

Νέος κανονισμός προσωπικού Απολύσεις, 40ωρο και δοκιμαστική πρόσληψη

Απολύσεις υπαλλήλων και αξιολόγηση τουλάχιστον μία φορά το χρόνο, αυστηρή εφαρμογή του 40ωρου, ποινικές και χρηματικές κυρώσεις αλλά και δοκιμαστική πρόσληψη μέχρι 2 έτη προβλέπει ο νέος κανονισμός προσωπικού του ΟΣΕ που αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή τις επόμενες ημέρες.
Το κείμενο του νέου κανονισμού προσωπικού πήρε το «πράσινο φως» από το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας, έχοντας ήδη προκαλέσει την αντίδραση των εργαζομένων οι οποίοι αντιτίθεται σε πολλά σημεία του, που όπως αναφέρουν δεν είναι συμβατά με την εργατική νομοθεσία.
Στόχος του νέου κανονισμού είναι η μείωση των δαπανών προσωπικού, αλλά και η ευελιξία της διοίκησης, όπως αυτή των ιδιωτικών επιχειρήσεων.
Στο πλαίσιο αυτό η πρόσληψη στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα γίνεται με σύμβαση εξαρτημένης εργασίας ιδιωτικού δικαίου, αορίστου ή ορισμένου χρόνου. Ο νέος υπάλληλος θα διανύει δοκιμαστική περίοδο έως δύο έτη ανάλογα με τον κλάδο και τη βαθμίδα του, όπου μπορεί να εκπαιδευτεί και να περάσει υποχρεωτικά σε εξετάσεις στις οποίες αν αποτύχει για δύο φορές απολύεται.
Αν επιτύχει τότε γίνεται νέα αξιολόγηση και αν κριθεί από τη διοίκηση τότε εντάσσεται στο μόνιμο προσωπικό. Σε διαφορετική περίπτωση απολύεται και πάλι.
Επίσης κάθε εργαζόμενος θα αξιολογείται για την απόδοσή του από τη διοίκηση σε κάθε στάδιο της εργασίας του ακόμα και όταν τελειώσει τη δοκιμαστική περίοδο.
Μία φορά το χρόνο όλο το προσωπικό θα δέχεται αξιολόγηση και μάλιστα αν κριθεί αναγκαίο από τη διοίκηση μπορεί να γίνεται και νέα αξιολόγηση τον ίδιο χρόνο. Από αυτή την αξιολόγηση μπορεί να προκύψει μετακίνηση, μετάθεση και απόσπαση, τα οποία αποφασίζονται από τη διοίκηση.
Μετάθεση ενός εργαζομένου μπορεί να γίνεται ανά διετία, ενώ απόσπαση δύναται να γίνεται ακόμα και κάθε χρόνο.
Στον κανονισμό ορίζονται και πειθαρχικές ποινές που μπορούν να επιβληθούν σε κάθε εργαζόμενο.
Αυτές μπορεί να είναι μία απλή έγγραφη επίπληξη, ενώ μπορεί να φτάσει το πρόστιμο αλλά και την προσωρινή παύση εργασίας. Ειδικότερα προβλέπεται:
β. Πρόστιμο ενός τετάρτου (1/4) των ημερήσιων τακτικών αποδοχών, επιβαλλόμενο για μια (1) μέχρι τριάντα (30) ημέρες.
γ. Προσωρινή παύση από δέκα (10) ημέρες μέχρι τέσσερις (4) μήνες.
"Ημερησία"