Θα υποβληθεί αίτημα για χρηματοδότηση μελέτης το πρώτο τρίμηνο του 2026

Το σχέδιο του υπουργείου Μεταφορών για την άμβλυνση του κυκλοφοριακού προβλήματος της Αττικής, περιέγραψε από τη Βουλή ο αναπληρωτής υπουργός Κωνσταντίνος Κυρανάκης, απαντώντας σε επερώτηση του ΠΑΣΟΚ για το θέμα.
stereanews.gr
Ο κ. Κυρανάκης αφού ανάφερε ότι βασικοί επιβαρυντικοί παράγοντες για την κυκλοφοριακή συμφόρηση της Αττικής είναι η δωδεκάμηνη πλέον τουριστική περίοδος, η οποία έχει οδηγήσει σε αφίξεις 600.000 – 700.000 τουριστών μηνιαίως, καθώς και η εφοδιαστική αλυσίδα των εμπορευματικών μεταφορών, τόνισε ότι «πρέπει να κάνουμε κάτι σοβαρό και παρεμβατικό».
«Τα φορτηγά επιβαρύνουν τον Κηφισό, την Αττική Οδό και τις μεγάλες αρτηρίες. Φανταστείτε τι θα γίνει στο Ελληνικό, έχοντας μια αλυσίδα τροφοδοσίας μέσα σε ώρες αιχμής σε αυτή τη νέα πόλη που δημιουργείται. Είναι αδύνατο, πρέπει να κάνουμε κάτι σοβαρό και παρεμβατικό» υπογράμμισε και επισήμανε ότι δεν μπορεί να κάνει μόνος του κάτι γι αυτό, λόγος για τον οποίο το υπουργείο Μεταφορών βρίσκεται σε διαβούλευση με τα συναρμόδια υπουργεία και κυρίως με το υπουργείο Ανάπτυξης.
Ενημέρωσε επίσης ότι η διαβούλευση με τις Ενώσεις των επαγγελματιών οδηγών φορτηγών έχει ως αντικείμενο την για την απαγόρευση κυκλοφορίας των φορτηγών τις πρωινές ώρες έτσι ώστε να προσαρμοστεί η εφοδιαστική αλυσίδα και τα φορτηγά να μην επιβαρύνουν τις βασικές αρτηρίες από τις 7 έως τις 10 το πρωί, την ώρα δηλαδή που οι περισσότεροι Αθηναίοι πηγαίνουν στις δουλειές τους.
Εξάλλου, έκανε ιδιαίτερη μνεία στα έργα που θα αποσυμφορήσουν την Αττική, μεταξύ των οποίων η σιδηροδρομική σύνδεση Ελευσίνας – Θήβας (Θριάσιο – Σφίγγα) για την οποία θα υποβληθεί αίτημα για χρηματοδότηση μελέτης το πρώτο τρίμηνο του 2026.
Σημείωσε ακόμη ότι εξετάζεται μεσοπρόθεσμα πρόταση για αλλαγή του τρόπου που λειτουργούν τα logistics περιφερειακά του αστικού ιστού και προσέθεσε ότι θα αυξηθούν τα προαστιακά δρομολόγια, ώστε να επιτευχθεί αποκέντρωση καθώς και θα γίνει μεταφορά επιχειρήσεων εκτός κέντρου, δίπλα σε σιδηροδρομικά κέντρα.
Σχετικώς με πρόταση της αντιπολίτευσης για κυλιόμενα ωράρια εργασίας και για διαμοιρασμό διαδρομών από οχήματα ο αρμόδιος υπουργός είπε ότι βρίσκονται στη σωστή κατεύθυνση.
Επικαλέστηκε δε πρόσφατη έρευνα για την κυκλοφοριακή συμφόρηση σε 29 μεγάλες πόλεις της Ευρώπης υπογραμμίζοντας ότι η χώρα μας βρίσκεται στη μέση (αφού είναι η 15η).