Είναι πλέον αποδεκτό από τους πάντες, ότι ο Προαστιακός αποτελεί ένα πολυμορφικό εργαλείο βιώσιμης ανάπτυξης, υπέρ των δημοτών, των κατοίκων και των επιχειρήσεων του Λουτρακίου, στο κατώφλι της νέας εποχής και των υψηλών προκλήσεων.
Η οικολογική λειτουργία του, θα εξασφαλίζει στη πόλη μας μόνο πλεονεκτήματα αιχμής, όπως:
✓ η σύγχρονη, γρήγορη, ασφαλής και οικονομική μετακίνηση χιλιάδων επιβατών, μεταξύ των οποίων είναι οι εκατοντάδες νέοι μας που σπουδάζουν στην Αθήνα. Πλέον, θα μπορούν να μείνουν στο Λουτράκι, δίνοντας ζωή στην πόλη και το χειμώνα και, ταυτόχρονα, να απαλλάξουν τους γονείς τους από τα έξοδα διαμονής στην πρωτεύουσα. Το ίδιο, βεβαίως, ισχύει και για τους συνδημότες μας που εργάζονται στην Αθήνα, οι οποίοι μπορούν να διαμένουν στο Λουτράκι και να διαθέτουν σημαντικό μέρος του εισοδήματός τους στις επιχειρήσεις της πόλης μας.
✓ η ενδυνάμωση του τουριστικού προϊόντος του Λουτρακίου, με τη διευκόλυνση προσέλκυσης τουριστικής κίνησης υψηλού επιπέδου από τον διεθνή αερολιμένα Ελ. Βενιζέλος, από το λιμάνι του Πειραιά και, μελλοντικά, από το λιμάνι της Πάτρας, το οποίο αποτελεί τη Δυτική Πύλη εισόδου της χώρας.
✓ η σημαντική αύξηση της αξίας γης και των ακινήτων της περιοχής μας, με ευκολότερη αξιοποίηση, λόγω της εξωστρέφειας και της μεγάλης επισκεψιμότητας που θα επιφέρει ο Προαστιακός.
✓ η δημιουργία νέων θέσεων εργασίας και επενδυτικών ευκαιριών, μέσω υπερτοπικών πόλων έλξης δραστηριοτήτων.
✓ η ενίσχυση των υπαρχόντων θέσεων εργασίας σε όλο το επαγγελματικό φάσμα του Λουτρακίου. Μεταξύ αυτών, περιλαμβάνονται κι οι εργαζόμενοι του καζίνο. Οι θέσεις που μπορεί να απειληθούν, εφόσον ανοίξουν νέα καζίνο στην Αττική, θα στηριχθούν, μέσω της αύξησης της επισκεψιμότητας που θα εξασφαλίσει ο Προαστιακός.
✓ η εύκολη, γρήγορη και οικονομική μετακίνηση δημοτών, μεταξύ Αγ. Θεοδώρων -Λουτρακίου και αντίστροφα (ενδοδημοτικη συγκοινωνία).
✓ η οριστική επίλυση σημαντικών αντιπλημμυρικών και υδραυλικών θεμάτων που εκκρεμούσαν για δεκαετίες, μέσω των έργων, αξίας δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ, που εξασφάλισε και έχει υλοποιήσει σε σημαντικό βαθμό ο Δήμος (ρέματα Πράθι, Καρέλη, Κατουνίστρας), τα οποία έχουν απόλυτη συμβατότητα με τα υδραυλικά έργα του Προαστιακού. Ατράνταχτη απόδειξη αποτελεί ο δρόμος που κατέρχεται από τις γραμμές προς την παραλία, στο ύψος του Coocoon, ο οποίος σταμάτησε πλέον να πλημμυρίζει, όπως συνέβαινε παλαιότερα.
✓ η ανάδειξη του θαλάσσιου μετώπου του Λουτρακίου, λόγω της άμεσης σύνδεσης του Προαστιακού με τον παραλιακό πεζόδρομο που θα κατασκευαστεί από την οδό Αιγαίου (όπου βρίσκεται ο τερματικός σταθμός του Προαστιακού), μέχρι την Κόρινθο.
✓ η διευκόλυνση μεταφοράς κοινωνικών ομάδων, όπως η τρίτη ηλικία, οι συνάνθρωποί μας με προβλήματα κίνησης και όρασης, οι έγκυες γυναίκες, οι μητέρες με νεογέννητα στο καροτσάκι, οι πολύτεκνες οικογένειες, κ.λπ. Σημειώνεται ότι οι 3 νέοι σταθμοί της γραμμής, σε Αιγαίου, Παπανικολάου και Ισθμό,
( φωτογραφία 1) έχουν ήδη κατασκευαστεί με την αντίστοιχη υποδομή, για τη διευκόλυνση όλων των κοινωνικών ομάδων και θα συμβάλουν στην μέγιστη μεταφορική εξυπηρέτηση των πολιτών.
✓ η άμβλυνση της κίνησης στους οδικούς άξονες και η ανάσχεση του κυκλοφορικού που, σε περιόδους μεγάλων τουριστικών αιχμών, στραγγαλίζει το Λουτράκι και υποβαθμίζει την ποιότητα ζωής.
✓ η μείωση των αναγκών της πόλης, για χώρους στάθμευσης.
✓ ο τερματισμός στα οδικά μονοπώλια και η επαναλειτουργία του ανταγωνισμού που έχει ανασταλεί από το 2007, όταν και σταμάτησε η σιδηροδρομική εξυπηρέτηση της ιστορικής μας λουτρόπολης.
✓ η εξοικονόμηση ενέργειας, η μείωση εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, η προστασία του περιβάλλοντος και της υγείας των ανθρώπων.
✓ η τεράστια συμβολή στη μείωση των κοινωνικών και οικονομικών ανισοτήτων, ανάμεσα σε πολίτες της Ε.Ε., καθώς και η απαλοιφή της κοινωνικής πόλωσης, εξαιτίας του πολυετούς αποκλεισμού των πολιτών από μέσα σταθερής τροχιάς, τα οποία είναι οικονομικά και αμιγώς φιλικά προς το περιβάλλον.
Τέλος, όσον αφορά την κατασκευή του έργου, θα πρέπει να επισημανθούν τα εξής:
✓ Η σωστή, επαρκής και ολοκληρωμένη αξιοποίηση του σιδηροδρομικού δικτύου Λουτρακίου, το οποίο προϋπήρχε από το 1950, με τη μετατροπή και ένταξή του στο δίκτυο του Προαστιακού Σιδηροδρόμου, συμβαδίζει με όλους τους θεσμοθετημένους Πολεοδομικούς Σχεδιασμούς του Λουτρακίου, τις 6 αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου, καθώς και τις εγκεκριμένες περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις, οι οποίες βασίζονται σε πληθώρα νόμων.
✓ Σε όλο το μήκος της γραμμής Ισθμού - Λουτρακίου, εγκαθίστανται νέες σύγχρονες ισόπεδες διαβάσεις, οι οποίες εξασφαλίζουν την ενότητα των περιοχών. Όλες θα είναι εξοπλισμένες με όλα όσα προβλέπουν ο Κ.Ο.Κ., οι Οδηγίες Εκπόνησης Μελετών (Ο.Ε.Μ.), ο Νέος Κανονισμός Επιδομής Γραμμής του ΟΣΕ και οι Ευρωπαϊκές Αρχές Διαλειτουργικότητας .
Μάλιστα, είναι αξιοσημείωτο πως με τις υψηλές κατασκευαστικές προδιαγραφές ποιότητας I.S.O. του έργου, προβλέπεται για πρώτη φορά στην ιστορία του δήμου μας η τοποθέτηση σύγχρονου ελαστικού τάπητα “Strail”, ( φωτογραφία 2) στις κεντρικές ισόπεδες σιδηροδρομικές διαβάσεις του Συνεδριακού Κέντρου, του Θρουβάλα, της Σχολής Μηχανικού και της Παπανικολάου, οι οποίες θα επιτρέπουν, με τον πλέον σύγχρονο τρόπο, σε πεζούς και τροχοφόρα, την προσπελασιμότητα της γραμμής!
Πρωτοβουλία πολιτών & φορέων
για την σύνδεση του Λουτρακίου από
την Αιγαίου με τον Προαστια