Το νέο σιδηροδρομικό δίκτυο υπόσχεται ταχύτερη αποκατάσταση βλαβών και πιο έξυπνη συντήρηση.

Τρένο που κινείται σε δοκιμαστική γραμμή της Deutsche Bahn
Η Nokia και η Deutsche Bahn (DB) ανακοίνωσαν στις 15 Σεπτεμβρίου ότι ενεργοποίησαν το πρώτο εμπορικό σιδηροδρομικό δίκτυο 5G στα 1900 MHz (n101) με αυτόνομο (SA) πυρήνα 5G.
interestingengineering.com
Το σύστημα συνδυάζει ραδιόφωνα Nokia AirScale και έναν βελτιστοποιημένο πυρήνα 5G SA με δυνατότητα ανακατεύθυνσης, αυτο-επιδιόρθωσης και παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο για υψηλή διαθεσιμότητα. Η ζωντανή ανάπτυξη εκτελείται στο πεδίο δοκιμών ψηφιακών σιδηροδρόμων της DB στα Όρη Ore (Erzgebirge) της Γερμανίας.
Βασίζεται στις δοκιμές της DB και υποστηρίζει τις δοκιμές FP2-MORANE-2 του FRMCS στην Ευρώπη, βοηθώντας τους σιδηροδρόμους να μεταβούν από το GSM-R στο FRMCS. Η τρέχουσα συνεργασία με τη Nokia επεκτείνει επίσης τις τρέχουσες δοκιμές της DB χρησιμοποιώντας τον πυρήνα 5G SA της Nokia και τον εξοπλισμό ραδιοδικτύου 3700 MHz(n78) από το χαρτοφυλάκιο AirScale.
Μια μεταβατική αλλαγή
Ο Rainer Fachinger, επικεφαλής των τηλεπικοινωνιακών πλατφορμών στην DB InfraGO, επαίνεσε τον φινλανδικό γίγαντα για τη «βοήθειά του να εφαρμόσει τις τελευταίες καινοτομίες του» στην πράξη.
«Η Deutsche Bahn θέλει να επωφεληθεί από τις σύγχρονες τηλεπικοινωνίες που βασίζονται στο 5G για να αναβαθμίσει την υποδομή σιδηροδρομικών επικοινωνιών», είπε.
«Η συνεργασία με ειδικούς στην τεχνολογία όπως η Nokia είναι το κλειδί για την DB, ώστε να φέρει τις τελευταίες καινοτομίες στις πραγματικές μας δραστηριότητες. Αυτή η ανάπτυξη σε δοκιμαστικές πίστες βασίζεται σε μια επιτυχημένη δοκιμή 5G πριν από το FRMCS που διεξήχθη με τη Nokia και στοχεύει στην τυποποίηση του ιδιωτικού μας δικτύου κινητής τηλεφωνίας ως βάση για περαιτέρω πιλοτικά προγράμματα και μελλοντική ανάπτυξη», δήλωσε ο Fachinger.
Ο Rolf Werner, επικεφαλής της Nokia για την Ευρώπη, εξέφρασε την ικανοποίησή του για την κυκλοφορία της πρώτης εμπορικής λύσης 5G και τι σημαίνει αυτή για την εταιρεία.
«Η Nokia και η DB ήταν πρωτοπόροι στην προώθηση των FRMCS. Είμαστε περήφανοι που προσφέρουμε την πρώτη εμπορική λύση 5G που χρησιμοποιεί τη ζώνη φάσματος των 1900 MHz στις σιδηροδρομικές γραμμές», δήλωσε.
«Αυτό είναι ένα ορόσημο που θα ξεκλειδώσει βασικά οφέλη για την DB, συμπεριλαμβανομένων των αυτοματοποιημένων σιδηροδρομικών λειτουργιών, της έξυπνης συντήρησης και των έξυπνων υποδομών και σταθμών. Πιστεύουμε ότι αυτή η κυκλοφορία θα χρησιμεύσει ως σημαντικό σημείο αναφοράς για τις αναβαθμίσεις του FRMCS σε σιδηροδρομικά δίκτυα σε όλο τον κόσμο τα επόμενα χρόνια», συνέχισε.
Τι είναι το FRMCS που βασίζεται στο 5G;
Το Future Railway Mobile Communication System (FRMCS) αποτελεί την αντικατάσταση του GSM-R στην εποχή του 5G – του αποκλειστικού δικτύου κινητής τηλεφωνίας που χρησιμοποιούν οι σιδηρόδρομοι για τον έλεγχο και τη λειτουργία των τρένων. Σκεφτείτε το ως το δικό του γρήγορο και αξιόπιστο 5G του σιδηροδρόμου, ώστε οι οδηγοί, τα σήματα και ο εξοπλισμός να μπορούν να επικοινωνούν μεταξύ τους άμεσα και με ασφάλεια.
Με το FRMCS, τα μηνύματα ασφαλείας αποκτούν ύψιστη προτεραιότητα. Οι καθυστερήσεις μειώνονται επειδή οι ελεγκτές βλέπουν τα προβλήματα σε πραγματικό χρόνο και τα τρένα μπορούν να κινούνται πιο κοντά το ένα στο άλλο χωρίς να διακινδυνεύουν την ασφάλεια, επιτρέποντας μεγαλύτερη χωρητικότητα. Επίσης, επιτρέπει τον αυτοματισμό και τον εντοπισμό προβλημάτων πριν από βλάβες.
Τα FRMCS μπορούν να λειτουργήσουν σε όλες τις χώρες και να αναβαθμιστούν καθώς βελτιώνεται το 5G , έτσι ώστε τα σιδηροδρομικά δίκτυα να παραμένουν αποτελεσματικά και έτοιμα για το μέλλον.
Ο ρόλος της Nokia στον εκσυγχρονισμό των σιδηροδρόμων
Η Nokia βοηθά επίσης την ProRail στην Ολλανδία να εκσυγχρονίσει το σιδηροδρομικό της δίκτυο κινητής τηλεφωνίας μέσα στα επόμενα τέσσερα χρόνια. Εγκαθιστά έναν νέο πυρήνα GSM-R που βασίζεται στο cloud με σαφή πορεία αναβάθμισης σε FRMCS.
Στόχος είναι να καταστεί το δίκτυο ασφαλές και πιο αξιόπιστο, να μειωθεί ο χρόνος διακοπής λειτουργίας και το μακροπρόθεσμο κόστος, καθώς και να επιταχυνθεί η μετάβαση στην ψηφιακή σιδηροδρομική τεχνολογία στην Ευρώπη.
«Οι ευρωπαϊκοί σιδηροδρομικοί φορείς μπορούν να δημιουργήσουν τα θεμέλια για επικοινωνίες έτοιμες για το μέλλον, στο πλαίσιο του συνεχιζόμενου ψηφιακού μετασχηματισμού», δήλωσε η Nokia .