
Η δοκιμή σηματοδοτεί την πρώτη φορά που η τεχνολογία χρησιμοποιείται στο σιδηροδρομικό δίκτυο της Αγγλίας.
Τα ταξίδια με τρένο χωρίς εισιτήριο, τα οποία λειτουργούν με την παρακολούθηση της τοποθεσίας των επιβατών, δοκιμάζονται στις Ανατολικές Μίντλαντς.
BBC
Η τεχνολογία που βασίζεται στην τοποθεσία θα δοκιμαστεί από τον σιδηρόδρομο East Midlands (EMR) από τη Δευτέρα, σε έως και 1.000 άτομα που θα ταξιδεύουν μέσω του Ντέρμπι, του Λέστερ, του Νότιγχαμ και των ενδιάμεσων σταθμών.
Η εφαρμογή υπόσχεται να χρεώνει αυτόματα αυτούς τους επιβάτες «την καλύτερη τιμή στο τέλος της ημέρας».
Περαιτέρω δοκιμές με 1.000 άτομα θα πραγματοποιηθούν σε τρεις υπηρεσίες που διαχειρίζεται η σιδηροδρομική εταιρεία Northern στο Γιορκσάιρ από τα τέλη Σεπτεμβρίου, ανέφερε το Υπουργείο Μεταφορών.
Η τεχνολογία έχει ήδη δοκιμαστεί ευρέως στην Ελβετία, τη Δανία και τη Σκωτία, αλλά αυτή είναι η πρώτη φορά που οι δοκιμές αυτές εφαρμόζονται στο σιδηροδρομικό δίκτυο της Αγγλίας.
Χρησιμοποιεί παρακολούθηση μέσω του συστήματος παγκόσμιου εντοπισμού θέσης (GPS) στα κινητά τηλέφωνα των χρηστών για να χρεώνει αυτόματα τους επιβάτες με την καλύτερη συνολική τιμή στο τέλος της ημέρας, συμπεριλαμβανομένων των εισιτηρίων CrossCountry και EMR.
Εάν πραγματοποιηθούν πολλαπλά ταξίδια, η κυβέρνηση δήλωσε ότι θα υπολογίσει εάν ένα εισιτήριο διαρκείας θα ήταν φθηνότερο.
Για τους ελέγχους εισιτηρίων και για τη διέλευση από τα εμπόδια, η εφαρμογή θα δημιουργήσει έναν γραμμωτό κώδικα για σάρωση.
Οι επιβάτες μπορούν να εγγραφούν στη δοκιμαστική έκδοση, που ονομάζεται Digital Pay As You Go, μέσω της ιστοσελίδας του EMR.
« Έχει καθυστερήσει πολύ»
Ο επικεφαλής εμπορικής στρατηγικής και επιχειρηματικού σχεδιασμού του EMR, Όλι Κοξ, δήλωσε ότι περισσότερα από 500 άτομα έχουν εκφράσει ενδιαφέρον να εγγραφούν.
Είπε ότι οι «σύνθετες» τιμές αποτελούν μερικές φορές «ένα πραγματικό εμπόδιο» για τους επιβάτες και πρόσθεσε: «Αυτή η δοκιμή αίρει αυτή την αβεβαιότητα, καθιστώντας εύκολη την απλή σύνδεση και αποσύνδεση από το τηλέφωνό σας, γνωρίζοντας ότι πάντα λαμβάνετε την καλύτερη τιμή για την ημέρα».
Το EMR πρόσθεσε ότι η δοκιμή δεν θα επηρεάσει την απόφαση για την εγκατάσταση προστατευτικών κιγκλιδωμάτων εισιτηρίων που θα περιορίζουν την πρόσβαση στις πλατφόρμες από την πεζογέφυρα μέσω του σιδηροδρομικού σταθμού του Νότιγχαμ.
Οι δοκιμές θα ξεκινήσουν στις υπηρεσίες της Northern μεταξύ Χάρογκεϊτ, Λιντς, Σέφιλντ, Ντόνκαστερ και Μπάρνσλεϊ στο τέλος του μήνα.
Οι δοκιμές EMR και Northern θα διαρκέσουν εννέα μήνες και έχουν λάβει 1 εκατομμύριο λίρες από την κυβέρνηση στο πλαίσιο του Σχεδίου για Αλλαγή .
Ο υπουργός σιδηροδρόμων, Λόρδος Πίτερ Χέντι, δήλωσε ότι η δοκιμή των ταξιδιών χωρίς εισιτήριο θα πρέπει να εξοικονομήσει στους επιβάτες τόσο χρόνο όσο και χρήματα.
Είπε: «Το σύστημα έκδοσης εισιτηρίων των σιδηροδρομικών γραμμών είναι υπερβολικά περίπλοκο και χρειάζεται αναβάθμιση προ πολλού για να το φέρουμε στον 21ο αιώνα».