Τα κρατικά μέσα ενημέρωσης τονίζουν ότι η Κίνα ανέπτυξε η ίδια το τρένο maglev, αλλά μια ακαδημαϊκή εργασία δείχνει την υποστήριξη της γερμανικής μηχανικής

Η Κίνα παρουσίασε σε πρόσφατη εκδήλωση το νέο τρένο μαγνητικής αιώρησης (maglev), το οποίο αναπτύσσει μέγιστη ταχύτητα 600 χιλιομέτρων την ώρα (373 μίλια την ώρα).
asiatimes.com
Εάν κατασκευαστεί και λειτουργήσει με επιτυχία, αυτό το τρένο-σφαίρα μπορεί να φτάσει το ταχύτερο τρένο maglev της Ιαπωνίας: τη σειρά L0, η οποία πέτυχε ταχύτητα ρεκόρ 603 χλμ. ανά ώρα (375 μίλια/ώρα) κατά τη διάρκεια δοκιμαστικής λειτουργίας τον Απρίλιο του 2015. Τα τρένα της σειράς L0 κινούνται με μέγιστη ταχύτητα 500 χλμ. ανά ώρα (311 μίλια/ώρα) σε εμπορική υπηρεσία, προσφέροντας χρόνο ταξιδιού 1 ώρας και 7 λεπτών μεταξύ Τόκιο και Οσάκα.
Το νέο τρένο maglev της Κίνας, που αναπτύχθηκε από την China Railway Rolling Stock Corporation (CRRC), παρουσιάστηκε στην 17η έκθεση Modern Railways στο Πεκίνο από τις 8 έως τις 10 Ιουλίου. Ο Κρατικός Σιδηροδρομικός Όμιλος της Κίνας και η Διεθνής Ένωση Σιδηροδρόμων (UIC) συνδιοργάνωσαν επίσης το 12ο Παγκόσμιο Συνέδριο για τα Σιδηρόδρομα Υψηλής Ταχύτητας στον ίδιο χώρο.
Το όχημα μπορεί να ταξιδέψει μεταξύ Πεκίνου και Σαγκάης σε 2,5 έως τρεις ώρες, σε σύγκριση με το τετράωρο ταξίδι που επιτυγχάνεται με το τρέχον τρένο υψηλής ταχύτητας.
Στην Κίνα, το Shanghai Maglev είναι αυτή τη στιγμή το ταχύτερο τρένο σε εμπορική λειτουργία, φτάνοντας τα 430 χλμ. την ώρα (267 μίλια/ώρα) μεταξύ του αεροδρομίου Pudong της Σαγκάης και του σταθμού Longyang Road. Χρησιμοποίησε τεχνολογία που αναπτύχθηκε από την Transrapid International, μια κοινοπραξία μεταξύ της Siemens και της Thyssenkrupp στη Γερμανία.
«Το νέο υπεραγώγιμο τρένο maglev θα χρησιμοποιηθεί για να συμπληρώσει το υπάρχον δίκτυο για την υλοποίηση μεταφορών από σημείο σε σημείο», δήλωσε ο Shao Nan, ανώτερος μηχανικός στην CRRC Changchun Railway Vehicles. «Μπορεί να καλύψει το χάσμα ταχύτητας μεταξύ των σιδηροδρόμων υψηλής ταχύτητας και της αεροπορίας εντός 2.000 χλμ. ανά ώρα (1.243 μίλια/ώρα)».
Είπε ότι το όχημα θα κινείται πάνω σε ελαστικούς τροχούς όταν η ταχύτητά του είναι κάτω από 150 χλμ. την ώρα και θα ανυψώνεται από μαγνητικά πεδία όταν κινείται με μεγαλύτερη ταχύτητα. Πλάνα από την κρατική Κεντρική Τηλεόραση της Κίνας έδειξαν ένα κινούμενο σχέδιο για το πώς οι ελαστικοί τροχοί ανασύρονται πριν το τρένο εισέλθει σε λειτουργία maglev.
Η Shao πρόσθεσε ότι η πρώτη φάση των μηχανικών κατασκευών του τρένου ολοκληρώθηκε τον Ιούλιο του περασμένου έτους. Είπε ότι η εταιρεία θα πραγματοποιήσει περισσότερες δοκιμές διαδρομής και ασφάλειας, καθώς και αξιολογήσεις μηχανικής βιωσιμότητας για το τρένο πριν το θέσει σε εμπορική χρήση.