Σάββατο 5 Οκτωβρίου 2024

Η Πορτογαλία εγκαινιάζει ένα νέο εθνικό σιδηροδρομικό εισητήριο 20 ευρώ το μήνα ως «επένδυση στο περιβάλλον»



Αυτή η μηνιαία εθνική κάρτα τρένου είναι σημαντικά λιγότερο ακριβή από ορισμένα ισοδύναμα προγράμματα σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

Η Πορτογαλία λανσάρει ένα νέο μηνιαίο εισιτήριο τρένου 20 ευρώ με το όνομα Green Rail Pass.

Ανακοινώθηκε από τον πρωθυπουργό Luís Montenegro τον Αύγουστο του τρέχοντος έτους, θα επιτρέψει στους επιβάτες να ταξιδεύουν σε όλες σχεδόν τις αστικές, περιφερειακές, διαπεριφερειακές και υπεραστικές υπηρεσίες που εκτελούνται από την κρατική σιδηροδρομική εταιρεία Comboios de Portugal (CP). Το πέρασμα εγκρίθηκε από το Υπουργικό Συμβούλιο της χώρας την Παρασκευή.

Τα premium υψηλής ταχύτητας ανακλινόμενα τρένα Alfa Pendular δεν θα περιλαμβάνονται στο εισιτήριο και δεν ισχύει για άλλες μορφές δημόσιας συγκοινωνίας, όπως μετρό ή ελαφρά σιδηροδρομικά συστήματα.

Το νέο πάσο είναι λιγότερο από το μισό της τιμής του προηγούμενου απεριόριστου μηνιαίου σιδηροδρομικού δελτίου 49 ευρώ που εισήχθη πέρυσι και καλύπτει όλα τα περιφερειακά τρένα. Είναι επίσης λιγότερο από το μισό της τιμής άλλων παρόμοιων ευρωπαϊκών εθνικών εισιτηρίων μεταφοράς, όπως το Deutschlandticket, το οποίο θα αυξηθεί από 49 € σε 58 € το 2025.

Δεν υποστηρίζουν όλοι το Green Rail Pass

Ωστόσο, δεν είναι όλοι ευχαριστημένοι με την ιδέα πίσω από τη νέα σιδηροδρομική κάρτα, με την Επιτροπή Εργαζομένων του CP να λέει ότι θα είναι μια οικονομική καταστροφή για την κρατική σιδηροδρομική εταιρεία και θα αποκαλύψει την έλλειψη ικανότητας να ανταποκριθεί στην αύξηση της ζήτησης.

«Για να σας δώσω μια ιδέα για τον οικονομικό αντίκτυπο αυτού του Εθνικού Πάσου, τα 20 € είναι λιγότερα από ένα εισιτήριο 2ης θέσης σε ένα τρένο Intercidades από τη Λισαβόνα προς την Κοΐμπρα (21,30 € στη 2η θέση· 26,85 € στην 1η θέση),» το ανέφερε σε ανακοίνωσή της η Εργατική Επιτροπή.

Το πάσο δεν θα ισχύει επίσης για αστικά τρένα στις μητροπολιτικές περιοχές της Λισαβόνας και του Πόρτο. Αυτό σημαίνει ότι θα είναι ένα επιπλέον κόστος για τους επιβάτες που ήδη πληρώνουν για κάρτες διατροπικών μέσων μαζικής μεταφοράς σε αυτές τις περιοχές - 30 € για το Navegante Municipal στη Λισαβόνα ή 40 € για το Navegante Metropolitano στο Πόρτο.

Ένα έγγραφο που είδε το πορτογαλικό πρακτορείο ειδήσεων Lusa υποδηλώνει ότι στις υπεραστικές υπηρεσίες η προχωρημένη κράτηση θέσης θα είναι επίσης υποχρεωτική τουλάχιστον 24 ώρες νωρίτερα. Οι επιβάτες θα μπορούν να κάνουν δύο δωρεάν κράτηση θέσεων σε δύο ξεχωριστά ταξίδια κάθε μέρα.

«Μια επένδυση στο μέλλον»

Ο Πορτογάλος Πρωθυπουργός πρόσθεσε επίσης ότι η πρωτοβουλία ήταν μέρος του ευρύτερου σχεδίου πράσινης κινητικότητας της χώρας που στοχεύει να διευκολύνει τη χρήση των βιώσιμων μεταφορών .

«Όσοι μένουν στη Μπράγκα και θέλουν να πάνε στο Πόρτο ή στο Αβέιρο, όσοι μένουν στο Αβέιρο και θέλουν να πάνε στη Λεϊρία ή τη Λισαβόνα, όσοι μένουν στη Λεϊρία και θέλουν να πάνε στη Λισαβόνα ή στο Φάρο, θα έχουν την ευκαιρία, για € 20 το μήνα, για να εκμεταλλευτείτε τη δυνατότητα να ταξιδεύετε στον πορτογαλικό σιδηρόδρομο και, μαζί με αυτό, να μπορείτε να μετακινηθείτε, προστατεύοντας το περιβάλλον», είπε τον Αύγουστο.

Ένα προαστιακό τρένο φεύγει από τον σιδηροδρομικό σταθμό Santos στη Λισαβόνα. AP Photo/Armando Franca

Δεν υπάρχουν ακόμη πολλές περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με το πότε ακριβώς θα είναι διαθέσιμο το πάσο ή ποιος θα μπορεί να το αγοράσει. Περισσότερες πληροφορίες για το πώς θα λειτουργήσει αναμένονται ως μέρος ενός εκτενέστερου πακέτου μέτρων κινητικότητας από την κυβέρνηση.

Προγραμματίστηκε προηγουμένως να ξεκινήσει πριν από τα τέλη Σεπτεμβρίου, η κυβέρνηση είπε τώρα ότι θα εισαχθεί πριν από το τέλος του έτους μετά από διαπραγματεύσεις με την CP για να διασφαλιστεί μια αποτελεσματική, ασφαλής εφαρμογή που εγγυάται την ποιότητα της υπηρεσίας.

Πού αλλού στην Ευρώπη υπάρχουν απεριόριστες κάρτες τρένων;

Η Γερμανία παρουσίασε το εισιτήριο Deutschland των 49 ευρώ τον Απρίλιο του περασμένου έτους, το οποίο επιτρέπει απεριόριστες σιδηροδρομικές μετακινήσεις με περιφερειακές υπηρεσίες σε όλο το δίκτυο της χώρας για ένα μήνα. Αυτό οδήγησε σε αύξηση των επιβατών των τρένων κατά τους δύο πρώτους μήνες μετά την εκτόξευση.

Θεωρείται η «μεγαλύτερη μεταρρύθμιση των δημόσιων μεταφορών στη γερμανική ιστορία», έχουν τεθεί ερωτήματα σχετικά με τη μακροπρόθεσμη οικονομική βιωσιμότητα του πάσου και η τιμή του αναμένεται να αυξηθεί κατά 9 ευρώ από το επόμενο έτος.

Η Γαλλία κυκλοφόρησε φέτος το μηνιαίο France Pass, το οποίο προσφέρει, αλλά είναι διαθέσιμο μόνο σε Γάλλους κατοίκους ηλικίας 27 ετών και κάτω και δεν περιλαμβάνει τρένα υψηλής ταχύτητας TGV ή την περιοχή Ile-de-France.

Στην Αυστρία, το Klimaticket των 1.095 ευρώ γίνεται δεκτό σε όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς σε όλη τη χώρα για ένα χρόνο. Υπάρχουν μειωμένες τιμές για ταξιδιώτες κάτω των 25 ετών και άνω των 65 ετών καθώς και για άτομα με αναπηρία. Εάν δεν χρειάζεστε εισιτήριο για ολόκληρη τη χώρα, υπάρχουν επίσης περιφερειακά Klimaticket που ισχύουν σε μία ή περισσότερες επαρχίες.

Η Ουγγαρία προσφέρει ένα παρόμοιο πρόγραμμα μέσω δύο τύπων ταξιδιωτικών καρτών. Η εθνική κάρτα ταξιδιού σάς επιτρέπει να χρησιμοποιείτε κάθε γραμμή λεωφορείων και τρένων στην Ουγγαρία που εκμεταλλεύονται οι σιδηροδρομικές εταιρείες MÁV-START, MÁV-HÉV και GYSEV καθώς και υπηρεσίες της εταιρείας λεωφορείων Volánbusz. Μοναδική εξαίρεση αποτελούν οι δημοτικές υπηρεσίες. Κοστίζει περίπου 49 € για 30 ημέρες με τους φοιτητές να λαμβάνουν τεράστια μείωση 90 τοις εκατό στην τιμή.

Η Ουγγαρία έχει επίσης εισαγάγει ταξιδιωτικές κάρτες κομητείας που σας επιτρέπουν να χρησιμοποιείτε υπηρεσίες λεωφορείων και τρένων σε μία από τις 19 κομητείες της χώρας για περίπου 25 €.

sidirodromikanea.blogspot.com