Παρασκευή 4 Οκτωβρίου 2024

Αλεξανδρούπολη-Ορεστιάδα: Επιστρέφουν δύο επιβατικά δρομολόγια τρένου από 21 Οκτωβρίου

Σε κίνηση μπαίνει και πάλι το τρένο στον Έβρο, από τις 21 Οκτωβρίου, όπως ανακοίνωσε χθες από την Ορεστιάδα, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας.

.evros-news.gr

Μιλώντας στην εκδήλωση παρουσίασης του προγράμματος Ανασυγκρότησης του Έβρου, ανέφερε συγκεκριμένα ότι από τις 21 Οκτωβρίου θα ξεκινήσουν δύο επιβατικά δρομολόγια. Ουσιαστικά δηλαδή δεν έχουμε το Evros Meta όπως ονομάστηκε το πολυδιαφημισμένο πρόγραμμα που ανακοινώθηκε χθες στην Ορεστιάδα από τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και πολλούς υπουργούς, αλλά ένα… Έβρος Πριν, αφού επανερχόμαστε στα δρομολόγια που είχαν διακοπεί.
Όπως είπε επίσης ο κ.Σταϊκούρας, το ένα δρομολόγιο θα ξεκινά από την Αλεξανδρούπολη στις 5 το πρωί, θα φτάνει στην Ορεστιάδα στις 7 π.μ., και στη συνέχεια θα επιστρέφει στην Αλεξανδρούπολη, όπου θα φτάνει στις 9 π.μ.
Το δεύτερο θα φεύγει από την Αλεξανδρούπολη στις 3:20 μ.μ., θα φτάνει στην Ορεστιάδα στις 5:20 μ.μ., θα καταλήγει στο Ορμένιο στις 6 μ.μ. και θα επιστρέφει στην Αλεξανδρούπολη.

Οι ώρες όπως μπορεί να διαπιστώσει κανείς, βολεύουν τους δημοσίους υπαλλήλους (και στρατιωτικούς, συνοριοφύλακες, αστυνομικούς ανάμεσα τους) που μένουν στην Αλεξανδρούπολη και δουλεύουν στον κεντρικό και βόρειο Έβρο. Μέχρι τώρα αναγκαζόταν να μετακινούνται καθημερινά με τα Ι.Χ. αυτοκίνητα τους ή να νοικιάζουν… βανάκια μεταφοράς. Τώρα πολύ πιο φθηνά θα μπορούν να χρησιμοποιούν το τρένο, οπότε και άλλοι ενδεχομένως να επιλέξουν πλέον να μένουν Αλεξανδρούπολη και να πηγαινοέρχονται με το τρένο Προβατώνα, Σουφλί, Διδυμότειχο, Ορεστιάδα. Να… αδειάσει δηλαδή ακόμα περισσότερο ο υπόλοιπος νομός.


Ο κ.Σταϊκούρας μίλησε για το θέμα στην ΕΡΤ Ορεστιάδα και είπε ότι “Αυτά αφορούν την επιβατική κίνηση”, προσθέτοντας πως “το μεγάλο έργο για τον σιδηρόδρομο είναι το έργο που θα δημοπρατηθεί το 2025 και αφορά την αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου από Αλεξανδρούπολη μέχρι Ορμένιο”. Πρόκειται για το έργο που τον Ιούλιο του 2024 εξασφάλισε ευρωπαϊκή χρηματοδότηση 200 εκ. ευρώ, με τα οποία θα γίνει το πρώτο τμήμα του σιδηροδρομικού άξονα, μεταξύ Πυθίου και Ορμενίου.
“Θα υποβάλουμε νέα πρόταση, τον Ιανουάριο του 2025, για τη χρηματοδότηση και του υπόλοιπου τμήματος. Έτσι, ένα εμβληματικό έργο για τη χώρα και για την περιοχή, ξεκινά να υλοποιείται από το επόμενο έτος και να δρομολογείται η συμπλήρωση αυτού τα επόμενα έτη”, τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
Καταλήγοντας, σημείωσε ότι με τον τρόπο αυτό “υλοποιείται ένα εμβληματικό έργο για τη χώρα και ένα πάγιο αίτημα τουΈβρου” για το οποίο έγινε “μεθοδική δουλειά”, όπως ανέφερε στις δηλώσεις του, ώστε “να αποτελέσει το σιδηροδρομικό δίκτυο του Έβρου το τμήμα ενός νέου διευρωπαϊκού διαδρόμου που θα συνδέει την Ελλάδα με πάρα πολλές χώρες και θα φτάνει μέχρι την Ουκρανία”. Να θυμίσουμε απλά ότι τα αρχικά σχέδια μιλούσαν για διπλή ηλεκτροκίνητη σιδηροδρομική γραμμή Αλεξανδρούπολης-Ορμενίου, η οποία όμως τελικά υποβαθμίστηκε σε μονή γραμμή.

sidirodromikanea.blogspot.com