Ο σιδηροδρομικός τομέας της Ιταλίας είναι το σκηνικό σημαντικών συζητήσεων για το μέλλον της Ferrovie dello Stato Italiane (FSI).
Ο υπουργός Μεταφορών της Ιταλίας Ματέο Σαλβίνι απάντησε στις εικασίες ότι το κρατικά ελεγχόμενο FSI θα μπορούσε να ανοίξει σε ιδιώτες επενδυτές, ανακοινώνοντας ότι η εταιρεία θα παραμείνει υπό δημόσιο έλεγχο. Αυτές οι δηλώσεις παρέχουν σημαντικές ενδείξεις για τη μελλοντική δομή και τη στρατηγική κατεύθυνση της εταιρείας.
Οι δηλώσεις του Ματέο Σαλβίνι
Ο Ιταλός υπουργός Μεταφορών Ματέο Σαλβίνι τόνισε σε μια σύνοδο Q&A της Γερουσίας ότι δεν υπάρχουν σχέδια για πώληση του FSI και ότι θα παραμείνει υπό κρατικό έλεγχο. «Απορρίπτω οποιοδήποτε σχέδιο πώλησης της εταιρείας», είπε ο Σαλβίνι, προσθέτοντας ότι δεν υπήρχε τέτοια προσφορά στο τραπέζι του. Η δήλωση υπογραμμίζει την αποφασιστικότητα του κράτους να διατηρήσει τον στρατηγικό έλεγχο του σιδηροδρομικού τομέα.
Σχόλια από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της FSI Stefano Donnarumma
Από την άλλη πλευρά, ο διευθύνων σύμβουλος της FSI Stefano Donnarumma δήλωσε στις 7 Σεπτεμβρίου ότι η εταιρεία θα μπορούσε να εξετάσει το ενδεχόμενο να ανοίξει το κεφάλαιό της στους επενδυτές. «Η εισαγωγή στο χρηματιστήριο είναι συνήθως το αποτέλεσμα μιας τέτοιας διαδικασίας. Δεν θα μιλούσα για IPO, αλλά για άνοιγμα κεφαλαίων», είπε ο Donnarumma. Αυτές οι δηλώσεις έθεσαν το ενδεχόμενο αλλαγών στις οικονομικές στρατηγικές της εταιρείας, αλλά είναι σημαντικό να τονιστεί ότι αυτές οι αλλαγές δεν σημαίνουν ότι η εταιρεία θα αφήσει τον κρατικό έλεγχο.
Οι απόψεις των επαγγελματιών και ο ρόλος του κράτους
Ο Nicola Zaccheo, Πρόεδρος της Ιταλικής Ρυθμιστικής Αρχής Μεταφορών (ART), μοιράστηκε επίσης τις σκέψεις του σχετικά με τη μερική ιδιωτικοποίηση του FSI. «Η υποδομή είναι δύσκολο να ιδιωτικοποιηθεί, το κράτος πρέπει να διατηρήσει τον κεντρικό του ρόλο σε ένα τέτοιο στρατηγικό κεφάλαιο», σχολίασε ο Zaccheo. Αυτό το σχόλιο τονίζει την ανάγκη διατήρησης του στρατηγικού ρόλου και της σημασίας του κράτους στις σιδηροδρομικές υποδομές.
Γενική Προσέγγιση Πολιτικής της Κυβέρνησης
Η δεξιά κυβέρνηση του πρωθυπουργού Giorgia Meloni αποφάσισε να πουλήσει τις μετοχές της σε πολλές εταιρείες που ελέγχονται από το κράτος μετά την ανάληψη των καθηκόντων της το 2022. Σε αυτό το πλαίσιο, εγκρίθηκε διάταγμα που επιτρέπει στο Υπουργείο Οικονομικών να πουλήσει το 14% του μεριδίου του στην Poste Italiane. Ωστόσο, ακόμη και μετά από αυτό το βήμα, η εταιρεία παρέμεινε υπό κρατικό έλεγχο. Αυτό δείχνει ότι οι πολιτικές ιδιωτικοποιήσεων της κυβέρνησης είναι περιορισμένες σε εύρος και ότι ο κρατικός έλεγχος θα διατηρηθεί σε ορισμένους στρατηγικούς τομείς.
Οι συνεχιζόμενες συζητήσεις για το μέλλον της Ferrovie dello Stato Italiane αναδιαμορφώνουν τις πολιτικές κρατικού ελέγχου και ιδιωτικοποίησης στον σιδηροδρομικό τομέα της Ιταλίας. Οι δηλώσεις του Ματέο Σαλβίνι για τη διατήρηση του κρατικού ελέγχου αποκαλύπτουν τη στρατηγική σημασία της εταιρείας και τον στόχο της να διατηρήσει τον ρόλο της στον δημόσιο έλεγχο. Ωστόσο, οι δηλώσεις του CEO Stefano Donnarumma για άνοιγμα στους επενδυτές σηματοδοτούν επίσης πιθανές αλλαγές στις χρηματοοικονομικές στρατηγικές. Το πώς θα προχωρήσει η Ιταλία σε αυτό το θέμα θεωρείται σημαντική εξέλιξη που θα επηρεάσει τη δυναμική του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα στον σιδηροδρομικό τομέα.
sidirodromikanea.blogspot.com