Περίπου στο 1 ευρώ το εισιτήριο - Οι ανακοινώσεις την ερχόμενη εβδομάδα από τον Χρήστο Σταϊκούρα - «Θα είναι πιο σύγχρονο από το μετρό της Αθήνας»
Για την έναρξη της λειτουργίας του μετρό στη Θεσσαλονίκη, το οποίο σύμφωνα με τον πρωθυπουργό θα γίνει στις 30 Νοεμβρίου, το εισιτήριο, αλλά και τον σταθμό της Βενιζέλου, μίλησε στο ΕΡΤΝews ο διευθύνων σύμβουλος της «Ελληνικό Μετρό Α.Ε.», Νίκος Κουρέτας.
voria.gr
Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά: «η πόλη της Θεσσαλονίκης θα έχει ένα νέο μέσο μαζικής μεταφοράς μέσο σταθερής τροχιάς, το μετρό. Ένα μέσο αποδοτικό μιας και μεταφέρει περισσότερους ανθρώπους από τα αυτοκίνητα και από τα λεωφορεία σε μικρότερες αποστάσεις, σε μεγάλη ταχύτητα, με μέση ωριαία ταχύτητα 40 χιλιόμετρα την ώρα και μάξιμουμ ταχύτητα 80 χιλιόμετρα την ώρα. Ένα μέσο αξιόπιστο γιατί ξέρεις πότε θα έρθει και πότε θα φτάσει αξιόπιστα στον προορισμό σου.
Ένα μέσο φιλικό προς το περιβάλλον, μην ξεχνάμε ότι κινείται με ηλεκτρική ενέργεια, 53.000 λιγότερα αυτοκίνητα θα κινούνται στην πόλη 137.000 τόνοι διοξειδίου του άνθρακα λιγότεροι το χρόνο στην πόλη της Θεσσαλονίκης».
Το κόστος του εισιτηρίου
Όπως ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της «Ελληνικό Μετρό Α.Ε.»: «Η τιμολογιακή πολιτική καθώς και η πολιτική κομίστρου θα ανακοινωθεί από τον υπουργό την ερχόμενη Τρίτη στη Θεσσαλονίκη. Θα είναι περίπου στο 1€, αλλά περισσότερες λεπτομέρειες θα ανακοινώσει ο υπουργός καθώς και τα νέα δρομολόγια των λεωφορείων τα οποία θα συγκλίνουν λόγω της διαλειτουργικότητας με το μετρό.
Να σας ενημερώσω ότι πρόσφατα ολοκληρώθηκε η γενική συγκοινωνιακή μελέτη του πολεοδομικού συγκροτήματος της Θεσσαλονίκης και με βάση τα αποτελέσματα αυτής για πρώτη φορά και για τα επόμενα 20 χρόνια θα οργανωθούν οι συγκοινωνίες των ιδιωτικών αλλά και των δημοσίων μέσων μαζικής μεταφοράς σωστά και λειτουργικά.
Να μπορούν να λειτουργούν το ένα συμπληρωματικά με το άλλο. Έτσι λοιπόν, όπως σας είπα, την Τρίτη, θα ανακοινωθούν κάποια πρόσθετα δρομολόγια που θα μπορούν να βοηθήσουν κάποιες συγκεκριμένες περιοχές της πόλης σε συνέργεια με το μετρό.
Οι επεκτάσεις του μετρό έχουν ήδη ανακοινωθεί. Η γενική συγκοινωνιακή μελέτη έδειξε ότι η πρώτη επέκταση θα συντελεστεί στα δυτικά της πόλης και θα ακολουθήσει η επέκταση στο αεροδρόμιο καθώς και οι υπόλοιπες επεκτάσεις».
Αναφερόμενος στις διαφορές με το μετρό της Αθήνας, ο κ. Κουρέτας δήλωσε πως «το μετρό της Θεσσαλονίκης θα έχει δύο ξεχωριστές σήραγγες, δεν θα είναι όπως στην Αθήνα που έχουμε μία σήραγγα αμφίπλευρη που πηγαίνει από τη μία και από την άλλη πλευρά. Θα είναι χωρίς οδηγό.
Θα έχει διαφορετικό σύστημα σηματοδότησης. Θα είναι πολύ πιο σύγχρονο μετρό από το μετρό της Αθήνας, αντίστοιχο με το Μετρό Θεσσαλονίκης θα είναι η γραμμή 4, η οποία υλοποιούμε και κατασκευάζουμε».
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στον σταθμό Βενιζέλου, λέγοντας ότι «το μετρό Θεσσαλονίκης θα έχει τον μοναδικό σταθμό στον κόσμο που θα είναι υπόγειος αρχαιολογικός χώρος, ο σταθμός Βενιζέλου. Πραγματικά στις 30 Νοεμβρίου οι πολίτες θα δουν κάτι το οποίο θα αισθανθούν υπερηφάνεια για το μουσείο. Τα αρχαία που είχαν μεταφερθεί έχουν επανατοποθετηθεί στην ίδια ακριβώς θέση».
sidirodromikanea.blogspot.com