Τρίτη 16 Απριλίου 2024

Ο Τομέας Σιδηροδρόμων καλεί τους Υπουργούς Μεταφορών να υποστηρίξουν τη Σιδηροδρομική Συνδεσιμότητα και την Ψηφιακή Καινοτομία


Μιλώντας στο Άτυπο Συμβούλιο Μεταφορών της ΕΕ στις 3 Απριλίου, ο Δρ Alberto Mazzola, Εκτελεστικός Διευθυντής της Κοινότητας Ευρωπαϊκών Εταιρειών Σιδηροδρόμων και Υποδομών (CER), επεσήμανε τη σημασία της σιδηροδρομικής συνδεσιμότητας και της ψηφιακής καινοτομίας, με ιδιαίτερη έμφαση στη σιδηροδρομική χωρητικότητα, στους ψηφιακούς μηχανισμούς ενεργοποίησης και την ανάγκη για ένα ευρωπαϊκό γενικό σχέδιο σιδηροδρομικών μεταφορών υψηλής ταχύτητας.

cer.be

Ο σιδηροδρομικός τομέας υποστηρίζει πλήρως την πρόταση για νέο κανονισμό για τη σιδηροδρομική ικανότητα και τη διαχείριση της κυκλοφορίας που συζητείται επί του παρόντος από τους νομοθέτες της ΕΕ. Αυτή η νομοθεσία είναι ζωτικής σημασίας για την προώθηση της αλλαγής των μεταφορών και την προώθηση των φιλόδοξων στόχων που περιγράφονται στην Πράσινη Συμφωνία και στη Στρατηγική Έξυπνης και Βιώσιμης Κινητικότητας. Πρέπει να διασφαλίζει ένα ευέλικτο σύστημα, με επαρκή διαβούλευση με τις σιδηροδρομικές επιχειρήσεις και να περιλαμβάνει τη δημιουργία πολυετούς χρηματοδότησης για τις σιδηροδρομικές υποδομές. Προβλέποντας αύξηση χωρητικότητας έως και 4% – που ισοδυναμεί με σχεδόν 250 εκατομμύρια επιπλέον σιδηροδρομικά χιλιόμετρα ή 8.000 km νέων σιδηροδρομικών γραμμών – η CER ζήτησε την ταχεία έγκριση αυτού του κανονισμού για να υποστηρίξει τη μετακίνηση ανθρώπων και εμπορευμάτων στο σιδηρόδρομο το συντομότερο δυνατό.

Οι ψηφιακές δυνατότητες όπως το Ευρωπαϊκό Σύστημα Διαχείρισης Σιδηροδρόμων (ERTMS), Digital Capacity Management (DCM) και το Open Sales & Distribution Model (OSDM) αλλάζουν το παιχνίδι για τον σιδηροδρομικό τομέα, αυξάνοντας την ασφάλεια και επιτρέποντας καλύτερη διαλειτουργικότητα και αυξημένη χωρητικότητα, χωρίς αυξημένες υποδομές. Αυτές οι πρωτοβουλίες πρέπει να υποστηριχθούν, ιδίως με μια χρηστή διακυβέρνηση και διαχείριση προγραμμάτων για το ERTMS και την υιοθέτηση του προτύπου OSDM που θα επιτρέψει στον τομέα να ανταποκριθεί πλήρως στη δέσμευσή του για την έκδοση εισιτηρίων .

Ο Δρ Mazzola μοιράστηκε επίσης το όραμα του κλάδου για ένα γενικό σχέδιο για τον ευρωπαϊκό σιδηρόδρομο υψηλής ταχύτητας (HSR), το οποίο θα συνδέει όλες τις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες και τις μεγάλες πόλεις έως το 2050, παρέχοντας πάνω από το 60% των πολιτών της ΕΕ πρόσβαση σε σιδηροδρομικές γραμμές υψηλής ταχύτητας και 750 δισεκατομμύρια ευρώ στα κοινωνικά οφέλη .

Ο Δρ Mazzola μίλησε επίσης στη διάσκεψη υψηλού επιπέδου για τις σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές με τίτλο «Ενίσχυση των σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών στην Ευρώπη: τι λειτούργησε – και τι πρέπει ακόμη να γίνει» που διοργάνωσε η βελγική Προεδρία στις 2 Απριλίου. Μιλώντας για τη διαχείριση χωρητικότητας, την ανθεκτικότητα του δικτύου και της τεχνολογίας, υπογράμμισε ότι, ενώ το σιδηροδρομικό σύστημα έχει δεσμευτεί να μεγιστοποιήσει την τρέχουσα υποδομή μέσω καινοτομίας και ψηφιοποίησης –με το ERTMS και την ψηφιακή αυτόματη σύζευξη να διαδραματίζουν βασικό ρόλο–, ωστόσο, υπάρχει ανάγκη επένδυσης σε υποδομών και να ενσωματώσει τις σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές στους κύριους τομείς πολιτικής της ΕΕ, συμπεριλαμβανομένων εκείνων για την κλιματική αλλαγή και τη στρατιωτική κινητικότητα. Το ρυθμιστικό πλαίσιο της ΕΕ πρέπει να υποστηρίζει μέτρα για την προώθηση της απαιτούμενης στροφής προς τις σιδηροδρομικές μεταφορές, αποφεύγοντας παράλληλα εκείνα που μπορεί να προκαλέσουν ακούσιες αρνητικές επιπτώσεις, όπως στην περίπτωση της τρέχουσας αναθεώρησης της οδηγίας για τα βάρη και τις διαστάσεις .

Ο εκτελεστικός διευθυντής της CER, Alberto Mazzola, δήλωσε: « Η CER καλεί τα κράτη μέλη της ΕΕ να θέσουν τον σιδηρόδρομο στο επίκεντρο όλων των επερχόμενων πράσινων πολιτικών και πολιτικών μεταφορών. Προκειμένου να επιτευχθούν οι φιλόδοξοι στόχοι βιώσιμης κινητικότητας της ΕΕ, είναι απαραίτητο να διασφαλιστεί ο δίκαιος ανταγωνισμός μεταξύ των μέσων μεταφοράς και να δοθούν κίνητρα στην αγορά για τους ανθρώπους και τις επιχειρήσεις να χρησιμοποιούν τρένα. Το ERTMS είναι μια τεχνολογία μετασχηματισμού για τον τομέα και απαραίτητη για τη διαλειτουργικότητα της ΕΕ και η ανάπτυξή του πρέπει να ενισχυθεί για να επιτευχθούν τα πολλά οφέλη. Ομοίως, ο σιδηρόδρομος υψηλής ταχύτητας είναι το κλειδί για την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές, καθώς οδηγεί σε σημαντικές μειώσεις στα αυτοκίνητα και τα αεροπορικά ταξίδια. Με ένα δίκτυο HSR που συνδέει όλες τις πρωτεύουσες και τις μεγάλες πόλεις της ΕΕ, το μερίδιο αγοράς των σιδηροδρόμων στην κίνηση μεγάλων αποστάσεων θα αυξηθεί πάνω από 50% και θα επιφέρει πραγματική και διαρκή αλλαγή των μεταφορών ».

sidirodromikanea.blogspot.com