Μεγάλες ανατροπές στη διοίκηση της Hellenic Train
Όταν το 2021, ο Ντάριο Λο Μπόσκο και ο Μαουρίτσιο Καποτόρτο αναλάμβαναν τα ηνία της Hellenic Train από τη θέση του προέδρου και του διευθύνοντος συμβούλου αντίστοιχα, σίγουρα δεν φαντάζονταν ότι η διαδρομή τους στη χώρα μας θα έληγε με το χειρότερο σιδηροδρομικό δυστύχημα στη σύγχρονη ιστορία της Ελλάδας. Η επιλογή της Trenitalia να τοποθετήσει στην ηγεσία της ελληνικής εταιρείας δύο άνδρες, οι οποίοι, μέχρι πρότινος, δεν είχαν καμία επαφή με την εγχώρια πραγματικότητα, αποδείχθηκε στην πράξη το λιγότερο άστοχη.
Της Ματίνας Χαρκοφτάκη
Capital.gr,
Η πολυετής αδιαμφισβήτητα εμπειρία τους στα τρένα -ο καθηγητής Λο Μπόσκο έχει διδάξει για τις σιδηροδρομικές υποδομές στα ιταλικά πανεπιστήμια και έχει υπάρξει πρόεδρος του Ιταλικού Σιδηροδρομικού Δικτύου Rete Ferroviaria Italiana (θέση στην οποία επανεξελέγη τον Μάιο του 2023), ενώ ο Μαουρίτσιο Καποτόρτο εργαζόταν επί δεκαετίες ως μηχανοδηγός στον ιταλικό σιδηρόδρομο-, σίγουρα δεν στάθηκε ικανή για να γεφυρώσει το χάσμα στο εξ αποστάσεως μοντέλο διοίκησης των Ιταλών.
Δεν ήταν λίγες, άλλωστε, οι φωνές, οι οποίες μετά την τραγωδία των Τεμπών, ισχυρίζονταν ότι ο κ. Καποτόρτο, κατά τη διάρκεια της θητείας του επισκεπτόταν τα γραφεία της Hellenic Train μία με δύο φορές την εβδομάδα. Σήμερα, ένα χρόνο και πλέον, από την παγωμένη νύχτα της 28ης Φεβρουαρίου, φέρεται να παραμένει στη γειτονική χώρα καθώς ο ρόλος του ως διευθύνων σύμβουλος έληξε στα τέλη του περασμένου Δεκεμβρίου και το μόνο που απομένει είναι το τυπικό: ήτοι να υπογράψει τις οικονομικές καταστάσεις του οργανισμού για την περσινή οικονομική χρήση.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι ο διάδοχός του έχει βρεθεί εδώ και κάποιους μήνες καθώς ήδη καθήκοντα διευθύνοντος συμβούλου στην Hellenic Train, τουλάχιστον ανεπίσημα, έχει αναλάβει ο Roberto Rinaudo, ο οποίος από το 2016 είναι διευθύνων σύμβουλος της Trenitalia Γαλλίας, η οποία δραστηριοποιείται στα δρομολόγια Ιταλίας-Γαλλίας.
Ο Θανάσης Ζηλιασκόπουλος φέρεται να αναλαμβάνει νέος πρόεδρος στη Hellenic Train
Σε ό,τι αφορά τη θέση του προέδρου της Hellenic Train είναι γνωστό ότι ο καθηγητής Λο Μπόσκο έχει κλείσει οριστικά την πόρτα την ελληνικής εταιρείας από τον περασμένο Μάιο, όταν μάλιστα, τοποθετήθηκε επικεφαλής στην RFI, επιστρέφοντας στα παλιά γνώριμα λημέρια του. Το τελευταίο διάστημα, φούντωσαν οι φήμες που ήθελαν την Hellenic Train να αναζητά τον αντικαταστάτη από την εγχώρια δεξαμενή στελεχών και managers, θέλοντας, εν μέρει να διορθώσει την προηγούμενη αστοχία της.
Ύστερα από αρκετές δυσκολίες και αρνήσεις, η εταιρεία, σύμφωνα με πληροφορίες του Capital.gr, φέρεται να έχει βρει τον νέο της πρόεδρο, στο πρόσωπο του Θανάση Ζηλιασκόπουλου, ο οποίος γνωρίζει από πρώτο χέρι τον ελληνικό σιδηρόδρομο λόγω της παλαιότερης θητείας του στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ (η οποία μετά την απόκτηση από τους Ιταλούς μετονομάστηκε σε Hellenic Train). Αν και η συγκεκριμένη πληροφορία δεν επιβεβαιώνεται επίσημα από την πλευρά της Hellenic Train, ωστόσο πηγές με γνώση επί του θέματος σημειώνουν στο Capital.gr, ότι η πιθανή ανακοίνωση τόσο του κ. Ζηλιασκόπουλου όσο και του κ. Rinaudo δεν πρόκειται να αργήσει και καλώς εχόντων των πραγμάτων αναμένεται να γίνει κοντά στις 15 Απριλίου.
Να σημειωθεί ότι ο κ. Ζηλιασκόπουλος έχει υπάρξει μέλος της τριμελούς ειδικής επιτροπής, που συστάθηκε για τη διερεύνηση του τραγικού δυστυχήματος στα Τέμπη, είναι Καθηγητής Μεταφορών και Παραγωγής στο Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, ενώ διετέλεσε από το 2010 έως το 2015 διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
sidirodromikanea.blogspot.com