Ο ΣΚΑΙ φτάνει για πρώτη φορά στον σιδηροδρομικό σταθμό Δομοκού όπου έχουν καταστραφεί μηχανισμός, τεχνικά γραφεία και το νέο σύστημα τηλεδιοίκησης - Εικόνες πολέμου και στον Κραννώνα, με τις ράγες του τρένου να βρίσκονται κυριολεκτικά στον αέρα
Τεράστιες καταστροφές στο σιδηροδρομικό δίκτυο το οποίο θα κάνει μήνες να επανέλθει άφησε πίσω της η πρωτοφανής κακοκαιρία. Ο ΣΚΑΙ με την Έλλη Κασόλη και τον Νίκο Μπασίσογλου βρέθηκαν σήμερα στο νέο υπερσύγχρονο κέντρο τηλεδιοίκησης στο Δομοκό. Είχε γίνει πολύ συζήτηση για αυτό μετά την τραγωδία των Τεμπών, το οποίο έχει υποστεί ολοκληρωτική καταστροφή.
Στον Δομοκό, σε έναν από τους κεντρικότερους σιδηροδρομικούς σταθμούς υπάρχουν 11 γραμμές και οι 11 έχουν καταστραφεί εντελώς. Όπως φαίνεται στο βίντεο στο βάθος το έδαφος έχει υποχωρήσει, οι ράγες έχουν διαλυθεί ενώ από άκρη σε άκρη είναι γεμάτες με φερτά υλικά.
«Υπάρχουν πολύ μεγάλες ζημιές στην περιοχή του Δομοκού, την Παλαιοφαρσάλου και μέχρι τη Λάρισα, στην υποδομή και στο δίκτυο ηλεκτροκίνησης, στην επιδομή, στα συστήματα δηλ που συνδέουν την τηλεδιοίκηση και σύμφωνα με πληροφορίες οι ζημιές αυτές εκτείνονται μέχρι την περιοχή των Τεμπών... Υπάρχει μεγάλη έλλειψη προσωπικού στον ΟΣΕ, οπότε η διαδικασία (αποκατάστασης) αναμένεται να καθυστερήσει», αναφέρει ο πρόεδρος μηχανοδηγών ΟΣΕ, Κώστας Γενιδούνιας.
Η κάμερα του ΣΚΑΙ φτάνει για πρώτη φορά στον σιδηροδρομικό σταθμό Δομοκού ο οποίος και εξωτερικά έχει καταστραφεί εντελώς όμως το πιο σημαντικό, σοβαρό πρόβλημα είναι αυτό που έχει δημιουργηθεί από τις καταστροφές στον κάτω όροφο όπου υπάρχει όλος ο μηχανισμός, όλα τα τεχνικά γραφεία, ουσιαστικά όλο το νέο σύστημα τηλεδιοίκησης, το οποίο δόθηκε σε λειτουργία μόλις πριν από 2 εβδομάδες. Δεν έχει μείνει όρθιο τίποτα, έχει μείνει ακόμα πάρα πολύ νερό όπως βλέπετε έχουν διαλυθεί τα πάντα είναι σαν να έχει πέσει μια βόμβα. Πρακτικά, τί σημαίνει αυτό, ότι ακόμη και αν φτιαχτούν οι σιδηροδρομικές γραμμές δεν θα μπορεί κανένα τρένο να περάσει από τη στιγμή που δεν θα υπάρχει τηλεδιοίκηση."
Σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σταικουρα, το κόστος των καταστροφών ενδέχεται να υπερβαίνει κατά πολύ τα 100 εκατ. ευρώ.
«Φαίνεται να υπάρχει τεράστιο θέμα στις υποδομές, στις επιδομές, στους σιδηροδρομικούς σταθμούς, στα συστήματα ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης, ακόμα και σε αυτά που πολύ πρόσφατα βάλαμε.. Πιθανότατα στη μορφή που είχαμε τον σιδηρόδρομο πριν 15 ημέρες, να επανέλθει μετά από αρκετούς μήνες», δήλωσε ο κ. Σταικούρας.
Ο ΣΚΑΙ εξασφαλίζει αποκλειστικά πλάνα από το γραφείο του σταθμάρχη στον Δομοκό στον σιδηροδρομικό σταθμό που έχει διαλυθεί και το γραφείο του σταθμάρχη εδώ που ουσιαστικά ρυθμίζεται όλη η κυκλοφορία έχει καταστραφεί εντελώς, βλέπετε ότι οι υπολογιστές, τα γραφεία, είναι όλα μέσα στη λάσπη.
Κραννώνας Λάρισας
Εικόνες πολέμου και στον Κραννώνα, με τις ράγες του τρένου να βρίσκονται κυριολεκτικά στον αέρα.
Οι ζημιές στο σιδηροδρομικό δίκτυο στον Κραννώνα, 10χλμ έξω από την Λάρισα όπως φαίνεται στο βίντεο είναι τεράστιες, εκτός από τον πολύ μεγάλο όγκο φερτών υλικών που φτάνουν μέχρι εκεί που βλέπει το μάτι μας, έχουν πέσει και κάποια καλώδια, ενώ η πιο σοβαρή καταστροφή είναι αυτή εδώ, οι ράγες είναι πάνω αέρα, εδώ πέρα υπάρχει λοιπόν ένα τεράστιο κενό. Θα πρέπει λοιπόν εκτός από τον καθαρισμό να γίνει και πολύ αυστηρός έλεγχος για να ξαναπεράσει από εδώ τρένο.
Σύμφωνα με την πρώτη αποτίμηση του αρμόδιου υπουργείου, για τις ζημιές που έχουν προκληθεί τόσο στο δίκτυο, όσο και στο σύστημα τηλεδιοίκησης, θα χρειαστούν πολλοί μήνες μέχρις ότου να αποκατασταθούν.
Πηγή: skai.gr
sidirodromikanea.blogspot.com