(Φωτογραφία του Χου Σιαοφέι)
Η αμαξοστοιχία Yixin'ou φορτωμένη με κινεζικό πράσινο τσάι, ελαστικά, θυρίδες ασφάλειας και ρολά πλαστικού PET, συνολικό φορτίο 100 TEU, αναχωρεί προς πέντε χώρες της Κεντρικής Ασίας από τον δυτικό σιδηροδρομικό σταθμό Γιγού της πόλης Τσινχουά της επαρχίας Τσετσιάνγκ.
Στις 29 Ιουλίου, στις 10:18 το πρωί, με την αναχώρηση του συρμού διατροπικών μεταφορών ξηράς-θάλασσας Νο. X8020 από τον δυτικό σταθμό της Γιγού για τη Μαδρίτη της Ισπανίας, οι εμπορευματικές αμαξοστοιχίες της γραμμής Κίνας-Ευρώπης έφτασαν συνολικά τις 10.000, μεταφέροντας συνολικό φορτίο ύψους 1.083.000 TEU (αύξηση 27%).
Αναλυτές του κλάδου πιστεύουν ότι στο πλαίσιο του σημερινού περίπλοκου και δύσκολου εξωτερικού περιβάλλοντος και των άμεσων συνεπειών της συνεχούς αποδυνάμωσης της εξωτερικής ζήτησης στο εξωτερικό εμπόριο της Κίνας, η σταθερή αύξηση του αριθμού των εμπορευματικών τρένων και των αποστολών της γραμμής Κίνας-Ευρώπης στέλνει ένα θετικό μήνυμα για το εξωτερικό εμπόριο, αποδεικνύοντας την ισχυρή ανθεκτικότητα της κινεζικής οικονομίας.
Από τον Μάρτιο του 2011, όταν το πρώτο τρένο της γραμμής αναχώρησε από τον κεντρικό σταθμό Τουαντσιετσούν της πόλης Τσονγκτσίνγκ, μέχρι το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, πάνω από 73.000 τρένα μετέφεραν 6,9 εκατ. TEU εμπορευμάτων. Ξεκινώντας από 100 πόλεις της Κίνας, οι συρμοί έφτασαν σε πάνω 216 πόλεις και 25 ευρωπαϊκές χώρες, εμφυσώντας ζωτικότητα στις παγκόσμιες οικονομικές και εμπορικές συναλλαγές.
«Το είδος του φορτίου που μεταφέρεται με την αμαξοστοιχία Yixin’ou με αφετηρία την Γιγού έχει μεταβληθεί και από μικρά εμπορεύματα, συσκευές και μηχανολογικό εξοπλισμό πλέον μεταφέρονται ανταλλακτικά αυτοκινήτων, φωτοβολταϊκά προϊόντα έξυπνες οικιακές συσκευές, νέα ενεργειακά οχήματα κ.ά. αγαθά. Η αξία των εισαγωγών και εξαγωγών της γραμμής Γιγού-Ευρώπης αυξήθηκε για εννέα συναπτά έτη, φθάνοντας τα 18,42 δισ. γιουάν το πρώτο εξάμηνο του 2023 και σημειώνοντας αύξηση 19,5% σε ετήσια βάση», δήλωσε ο Αντιπρόεδρος του Τμήματος Επιχειρήσεων της Yiwu Tianmeng Industrial Investment Co., Ltd Γιε Τσιουράν.
Σύμφωνα με τις υπάρχουσες εκθέσεις, μετά την ομαλή προσαρμογή των μέτρων πρόληψης και ελέγχου της επιδημίας, η ποιότητα των εισαγωγών και εξαγωγών του εξωτερικού εμπορίου της Κίνας βελτιώθηκε σταθερά με τη ζήτηση για διασυνοριακές μεταφορές αγαθών να παραμένει ισχυρή. Η γραμμή Κίνας-Ευρώπης προσφέρει πλεονεκτήματα όπως μεγάλη μεταφορική ικανότητα, χαμηλοί ρύποι, και παντός καιρού ομαλές και ασφαλείς μεταφορές, και χαίρει της προτίμησης πελατών που βρίσκονται στις περιοχές τις οποίες διασχίζει.
«Η Geely στέλνει ολοκληρωμένα οχήματα σε μεγάλες αγορές μέσω των εμπορευματικών τρένων της γραμμής Κίνας-Ευρώπης από σταθμούς που βρίσκονται κοντά στις μονάδες παραγωγής της εταιρείας στην Τσενγκτού, την Τσονγκτσίνγκ και τη Σιάν. Από τις αρχές του έτους, ο αριθμός των αποστολών αυξάνεται σταθερά σε ετήσια βάση», δήλωσε ο Διευθυντής του Τμήματος Διεθνούς Εφοδιαστικής της Zhejiang Jisu Logistics Co., Ltd Λιν Γιονγκμίνγκ. Σύμφωνα με τον ίδιο, κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2023, αναμένεται να απελευθερωθεί περαιτέρω η ζήτηση σε αγορές-στόχους, με τις επιχειρήσεις να συνεχίζουν να αξιοποιούν τη σταθερή εμπορική οδό της γραμμής Κίνας-Ευρώπης.
Φέτος είναι η 10η επέτειος της Πρωτοβουλίας «Μία Ζώνη, Ένας Δρόμος». Η ερευνήτρια του Ινστιτούτου για την Παγκόσμια Οικονομία και Πολιτική της Κινεζικής Ακαδημίας Κοινωνικών Επιστημών Νι Γιουετσού πιστεύει πως η λειτουργία των 10.000 τρένων της γραμμής Κίνας-Ευρώπης φέτος δείχνει ότι σε πείσμα της ασθενούς ανάπτυξης του διεθνούς εμπορίου, η εμπορική ανάπτυξη της Κίνας και των χωρών της Πρωτοβουλίας παραμένει ισχυρή, με τις εμπορικές τους διασυνδέσεις να ενισχύονται περαιτέρω μέσω της γραμμής και την ανθεκτικότητα των σχέσεων αυτών συνεχώς να αυξάνεται. Ταυτόχρονα, η αύξηση των αμαξοστοιχιών αντικατοπτρίζει επίσης τη συνεχή αναβάθμιση των εμπορικών δομών μεταξύ της Κίνας και των χωρών της Πρωτοβουλίας. Παρόλο που το κόστος παραμένει υψηλότερο σε σύγκριση με τις θαλάσσιες μεταφορές, η γραμμή Κίνας-Ευρώπης προσελκύει επιχειρήσεις που παράγουν προϊόντα υψηλής αξίας χάρη στον επίκαιρο χαρακτήρα της.
«Πρέπει να τηρήσουμε την αρχή της από κοινού διαβούλευσης, οικοδόμησης και κοινής χρήσης, διασφαλίζοντας τη σταθερή και ομαλή λειτουργία των σιδηροδρομικών υπηρεσιών της γραμμής Κίνας-Ευρώπης», δήλωσε ο επικεφαλής του Τμήματος Εμπορευματικών Μεταφορών του Ομίλου Σιδηροδρόμων της Κίνας. Το επόμενο βήμα του Ομίλου αφορά την ενίσχυση της διεθνούς σιδηροδρομικής συνεργασίας και την ενεργή ανταπόκριση στις ανάγκες των διασυνοριακών εμπορευματικών μεταφορών, συμβάλλοντας περαιτέρω στη διασφάλιση της σταθερότητας των βιομηχανικών και εφοδιαστικών αλυσίδων με βάση τα νέα αναπτυξιακά πρότυπα και την υψηλής ποιότητας και από κοινού οικοδόμηση της Πρωτοβουλίας «Μία Ζώνη, Ένας Δρόμος».
.naftemporiki.gr
sidirodromikanea.blogspot.com