Τρίτη 4 Ιουλίου 2023

Ο επικεφαλής μεταφορών της ΕΕ σηματοδοτεί την υποστήριξη του ανταγωνισμού εταιρειών τρένων κατά της Eurostar


Αντίπαλες σιδηροδρομικές εταιρείες θα μπορούσαν να αναμετρηθούν με την Eurostar για πρώτη φορά, αφού η επικεφαλής μεταφορών της Ευρωπαϊκής Ένωσης σηματοδότησε την υποστήριξή της στην ιδέα.

Νόα Βίκερς

Σε αποκλειστικά σχόλια στο Standard, η Adina Vălean της ΕΕ είπε ότι η κίνηση είχε τη δυνατότητα να μειώσει τους ναύλους και να αυξήσει τον αριθμό των επιβατών.

Ο υπουργός Σιδηροδρόμων Huw Merriman είχε δηλώσει τον περασμένο μήνα ότι η κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου προσπαθεί να ενθαρρύνει τον ανταγωνισμό στις υπηρεσίες από το Λονδίνο προς το Παρίσι , τις Βρυξέλλες και άλλους ηπειρωτικούς προορισμούς.

«Ο μόνος τρόπος για να μειώσουμε τις τιμές, να προσελκύσουμε περισσότερους ανθρώπους, είναι να φέρουμε περισσότερους χειριστές εκεί. Και νομίζω ότι αυτή είναι η φιλοδοξία μου για αυτό», είπε στην επίλεκτη επιτροπή μεταφορών του Κοινοβουλίου .

Αλλά προειδοποίησε: «Η δυσκολία δεν οφείλεται μόνο σε αυτή τη χώρα γιατί προφανώς είναι μια διαδρομή που πηγαίνει στο εξωτερικό, αλλά προσπαθούμε να ορίσουμε κάποια βήματα ως προς το τι πραγματικά βλέπουμε ότι είναι δυνατό με αυτήν τη γραμμή».

Μαζί του έχει τώρα η κ. Vălean, η Ευρωπαία Επίτροπος Μεταφορών, η οποία είπε ότι η αύξηση του σιδηροδρομικού ανταγωνισμού σε ολόκληρη την ΕΕ τα τελευταία χρόνια «έχει οδηγήσει σε καλύτερο επίπεδο υπηρεσιών, χαμηλότερες τιμές και έντονη αύξηση του αριθμού των επιβατών».

Adina Vălean, Ευρωπαίος Επίτροπος Μεταφορών (Christophe Licoppe/Ευρωπαϊκή Ένωση)

Ο Ρουμάνος πολιτικός πρόσθεσε: «Αυτή η εμπειρία δείχνει ότι ο αυξημένος ανταγωνισμός στις γραμμές που λειτουργούν μέσω της σήραγγας της Μάγχης θα μπορούσε να αποφέρει σημαντικά οφέλη στους επιβάτες».

Ο Seb Dance , Αντιδήμαρχος Μεταφορών του Λονδίνου, φάνηκε να χαιρετίζει επίσης την πρόταση.

«Θα μπορούσε να είναι κάτι καλό, απολύτως. Εξαρτάται προφανώς πώς λειτουργεί», είπε ο κ. Dance, ο οποίος εκπροσωπούσε στο παρελθόν το Λονδίνο στην ΕΕ ως Εργατικό μέλος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου .

«Ως τακτικός χρήστης του Eurostar με προηγούμενη μορφή, μπορώ να επιβεβαιώσω τη θεμελιώδη σημασία της σύνδεσης με την υπόλοιπη Ευρώπη.

«Είναι προφανώς ένας πολύ πιο βιώσιμος τρόπος ταξιδιού και έχει ανοίξει ταξιδιωτικές ευκαιρίες για τόσους πολλούς ανθρώπους.

«Επομένως, εφόσον παρέχει μια αξιόπιστη, βιώσιμη και οικονομικά προσιτή επιλογή για τους επιβάτες, περιμένετε και δείτε, αλλά προφανώς είναι θέμα της κυβέρνησης να αποφασίσει πώς μπορεί να μοιάζει αυτό το μοντέλο».

Προηγούμενες προσπάθειες για την εισαγωγή ανταγωνισμού στη γραμμή ήταν ανεπιτυχείς, με τη γερμανική Deutsche Bahn και την ισπανική Renfe να έχουν κάνει αποτυχημένες προσπάθειες τα τελευταία 15 χρόνια. Ο ιδιοκτήτης της ίδιας της σήραγγας της Μάγχης, Getlink, έχει επίσης προτείνει στο παρελθόν ότι θα μπορούσε να διαχειρίζεται τον δικό της ανταγωνιστικό στόλο τρένων.

Εν τω μεταξύ, η Eurostar δυσκολεύεται από την πανδημία, με τα τρένα της να επισκέπτονται επί του παρόντος μόνο έξι από τους 13 σταθμούς που εξυπηρετούσε το καλοκαίρι του 2019. Η εταιρεία δεν επωφελήθηκε από την ίδια χρηματοδότηση διάσωσης Covid-19 όπως άλλες εταιρείες τρένων στο Ηνωμένο Βασίλειο, αναγκάζοντας να συνάπτει δάνεια με εμπορικά επιτόκια, τα οποία τώρα αποπληρώνει.

Οι διεθνείς σταθμοί στο Ebbsfleet και στο Ashford στο Κεντ και στο Calais έχουν κλείσει από τον Μάρτιο του 2020 και το Eurostar φέτος ανέστειλε την υπηρεσία της στη Disneyland του Παρισιού.

Ένα άλλο δρομολόγιο, το οποίο συνήθιζε να τρέχει από το Λονδίνο στη Μασσαλία μέσω της Αβινιόν και της Λυών, χάθηκε επίσης κατά τη διάρκεια του Covid.

«Φυσικά υπάρχει μια σειρά από παράγοντες που παίζουν εδώ», είπε ο κύριος Dance.
Seb Dance, Αντιδήμαρχος Μεταφορών του Λονδίνου (Noah Vickers/Local Democracy Reporting Service)

«Η πανδημία είχε σαφώς τεράστιο αντίκτυπο, αλλά το Brexit είχε σαφώς τεράστιο αντίκτυπο όσον αφορά τον επιπλέον χρόνο που χρειάζεται τώρα για την επεξεργασία των επιβατών.

«Επομένως, πιστεύω ότι υπάρχουν πραγματικοί κίνδυνοι στο μέλλον και πρέπει απλώς να περιμένουμε να δούμε πώς είναι το κλίμα, αλλά όσο πιο εύκολο το κάνουμε για τους ανθρώπους, νομίζω τόσο το καλύτερο».

Μετά το Brexit, το Eurostar αναγκάστηκε να σφραγίσει τα διαβατήρια σε ξεχωριστές ουρές – μια μακρά διαδικασία πουανάγκασε τις υπηρεσίες να αναχωρήσουν εσκεμμένα με απλήρωτες θέσεις.

Αποκαλύφθηκε τον Ιανουάριο ότι για υπηρεσίες αποχώρησηΆμστερνταμ, το πολύ 250 από τις 900 θέσεις μπορούν πλέον να καλυφθούν λόγω έλλειψης χώρου επεξεργασίας.

Οι επερχόμενες ανακαινίσεις στο σταθμό Amsterdam Centraal θα μειώσουν εν τω μεταξύ περαιτέρω τον διαθέσιμο χώρο, ο οποίος είναιαναμένεται να προκαλέσει το κλείσιμο της διαδρομής Eurostar της Ολλανδίας για σχεδόν ένα χρόνο από τον Ιούνιο του 2024, εκτός αν βρεθεί λύση.

uk.sports.yahoo.com
sidirodromikanea.blogspot.com