Κυριακή 14 Μαΐου 2023

Δείτε ένα από τα ταχύτερα τρένα υψηλής ταχύτητας της Ευρώπης, το οποίο τρέχει με 186 μίλια την ώρα και σερβίρει γεύματα στην πρώτη θέση



Το Thalys είναι ένα δίκτυο τρένων υψηλής ταχύτητας που τρέχει σε όλη τη Δυτική Ευρώπη με 186 μίλια την ώρα.

Η εταιρεία συγχωνεύθηκε πρόσφατα με τον ανταγωνιστή Eurostar για να καταπολεμήσει καλύτερα την κλιματική αλλαγή και τις αεροπορικές εταιρείες.
Όλα τα καθίσματα του Thalys έρχονται με είδη πρώτης ανάγκης, όπως πρίζες, ενώ η πρώτη θέση έχει επίσης γεύματα.
Το Thalys είναι ένα σιδηροδρομικό δίκτυο υψηλής ταχύτητας 186 μιλίων ανά ώρα στην Ευρώπη που εξυπηρετεί τις χώρες του Βελγίου, της Γερμανίας, της Γαλλίας και της Ολλανδίας.

Το όραμα ξεκίνησε τη δεκαετία του 1980 όταν οι Βέλγοι πολιτικοί είδαν την ανάγκη για ταχύτερες επιλογές μεταφοράς μεταξύ των ευρωπαϊκών εθνών.

Ας γνωρίσουμε την σιδηροδρομική εταιρία Thalys και την ιστορία του

Το Thalys είναι μια διασυνοριακή υπηρεσία επιβατών υψηλής ταχύτητας που επικεντρώνεται στο σταθμό Midi των Βρυξελλών, συνδέοντας τη βελγική πρωτεύουσα με το Άμστερνταμ, το Παρίσι και την Κολωνία μεταξύ άλλων. Η υπηρεσία προσφέρεται από κοινού από τους βελγικούς, γαλλικούς, ολλανδικούς και γερμανικούς σιδηροδρόμους.

Το δίκτυο ξεκίνησε με τη δημιουργία της Westrail International, μιας κοινής θυγατρικής της SNCF και της SNCB, που ιδρύθηκε το 1995 για να δημιουργήσει ένα δίκτυο υψηλής ταχύτητας στις τέσσερις χώρες. Η Westrail έγινε Thalys International τον Νοέμβριο του 1999.

Η γραμμή Παρίσι-Βρυξέλλες-Άμστερνταμ άνοιξε το 1996. Ένα ταξίδι μεταξύ Παρισιού και Βρυξελλών διήρκεσε λίγο περισσότερο από δύο ώρες. η πρώτη γραμμή υψηλής ταχύτητας άνοιξε το 1997, μειώνοντας το χρόνο ταξιδιού στα 90 λεπτά.

Τα διακριτικά βυσσινί τρένα Thalys που προέρχονται από το TGV έχουν γίνει ένα οικείο θέαμα και μια ξεχωριστή μάρκα στις σιδηροδρομικές μεταφορές στη Δυτική Ευρώπη. Το όνομα Thalys δεν έχει συγκεκριμένη σημασία πέρα ​​από την ίδια την υπηρεσία. δημιουργήθηκε για λόγους ιδιαιτερότητας, αλλά χωρίς συγκεκριμένη ταύτιση με καμία από τις χώρες που εξυπηρετούνται.

Με τη σταδιακή ενσωμάτωση περισσότερων γραμμών υψηλής ταχύτητας και τις σχετικά μικρές αποστάσεις μεταξύ των πόλεων, η Thalys και η Eurostar, η άλλη κύρια διεθνής ευρωπαϊκή σιδηροδρομική μάρκα, σημείωσαν μεγάλη επιτυχία στην απόσπαση μεριδίου αγοράς από τις αεροπορικές εταιρείες, ειδικά για τους επαγγελματίες επιβάτες. Οι χρονισμοί από κέντρο σε κέντρο επιτρέπουν ταξίδια μετ' επιστροφής μεταξύ βασικών εμπορικών κέντρων εντός μιας ημέρας.

Η εργασία

Με την ολοκλήρωση της γραμμής υψηλής ταχύτητας LGV Belge μήκους 88 χιλιομέτρων, τα κέντρα του Παρισιού και των Βρυξελλών απέχουν 90 λεπτά το ένα από το άλλο σιδηροδρομικώς.

Μια γραμμή υψηλής ταχύτητας που συνδέει τις Βρυξέλλες με το Άαχεν, μέσω Λιέγης, ολοκληρώθηκε στα τέλη του 2007. Ωστόσο, η έλλειψη σύγχρονου εξοπλισμού σηματοδότησης σήμαινε ότι δεν χρησιμοποιήθηκε από τρένα υψηλής ταχύτητας μέχρι τον Δεκέμβριο του 2009.

Παρόλο που τα πρώτα δρομολόγια της Thalys προς το Άμστερνταμ ξεκίνησαν το 1996, καθυστερήσεις στην έναρξη λειτουργίας της νέας ολλανδικής γραμμής HSL Zuid (στα αγγλικά: high-speed line south) γραμμή Αμβέρσας-Ρότερνταμ-Άμστερνταμ σήμαιναν ότι η υπηρεσία Thalys ξεκίνησε μόλις τον Δεκέμβριο του 2009 .

Τακτικά δρομολόγια Thalys εκτελούν επίσης δρομολόγια μεταξύ Βρυξελλών και Οστάνδης και μέσω του Βελγίου μέσω της νότιας γραμμής Namur-Charleroi-Mons. Το εποχικό ωράριο εκτείνεται στις Άλπεις και τη νότια Γαλλία μέσω της γραμμής Paris Charles de Gaulle/Marne la Vallée. Τα τρένα εκτελούν δρομολόγια ανά ώρα μεταξύ Παρισιού και Βρυξελλών, με πολλά να χωρίζονται εκεί για να εξυπηρετούν το Άμστερνταμ και την Κολωνία.

Υποδομή

Παρόλο που η Thalys ιδρύθηκε με βάση τις δυνατότητες μειωμένου χρόνου ταξιδιού που άνοιξε η LGV Nord και η πρώτη βελγική γραμμή υψηλής ταχύτητας, οι μετέπειτα εξελίξεις ήταν πιο αποσπασματικές. Το τμήμα Leuven-Liège άνοιξε το 2003 και χρησιμοποιείται από τρένα Thalys, δίωρα δρομολόγια ICE3 από τη Γερμανία προς το Βέλγιο και, ασυνήθιστα για αυτόν τον τύπο γραμμής, ορισμένα συμβατικά τρένα SNCB InterCity που μεταφέρονται με ατμομηχανή στη γραμμή Ostend-Liège-Eupen.
«Σε σχέση με βελτιώσεις αλλού, η επιτάχυνση των υπηρεσιών στο βόρειο σκέλος των επιχειρήσεων Thalys προς την Ολλανδία αποδείχθηκε προβληματική».

Το τμήμα υψηλών ταχυτήτων 27 χλμ., 220 χλμ./ώρα Λιέγης-Άαχεν άνοιξε το 2007, με τα δρομολόγια να ξεκινούν το 2009.

Τα νέα μηχανολογικά έργα περιελάμβαναν μια σήραγγα 6 χιλιομέτρων, καθώς και την ανοικοδόμηση του τμήματος Eupen-Aachen της υπάρχουσας κύριας γραμμής για μεγαλύτερες ταχύτητες. Ο σταθμός Guillemins της Λιέγης αναθεωρήθηκε επίσης 200 εκατομμύρια ευρώ, επανασχεδιασμένος από τον διάσημο αρχιτέκτονα Santiago Calatrava. Άνοιξε τον Ιούνιο του 2009.

Περαιτέρω μειώσεις θα είναι δυνατές με το άνοιγμα της γραμμής υψηλής ταχύτητας Liège-Welkenraedt. Αυτό θα συμπληρωθεί στα γερμανικά σύνορα με τον ολοκληρωμένο τετραπλασιασμό και την αναβάθμιση της «κλασικής» γραμμής Άαχεν-Κολωνία στα πρότυπα γραμμής υψηλής ταχύτητας 230 km/h ανατολικά του Düren. Οι χρόνοι ταξιδιού μεταξύ Παρισιού και Κολωνίας θα πρέπει να μειωθούν σε περίπου τρεις ώρες.

Η πρώην διπλή γραμμή προς τις Βρυξέλλες διευρύνθηκε σε τέσσερις διαδρομές και αναβαθμίστηκε η Λιέγη-Άαχεν. Η γραμμή Βρυξέλλες-Λουβέν μήκους 33 χιλιομέτρων ανακατασκευάστηκε για λειτουργία 200 χιλιομέτρων/ώρα και τα 7 χιλιόμετρα μεταξύ Schaarbeek και Zaventem αυξήθηκαν από τρεις σε τέσσερις πίστες, με ένα νέο ζεύγος σιδηροδρομικών γραμμών να τοποθετούνται στο Leuven. Η αναβάθμιση του τμήματος Βρυξέλλες-Αμβέρσα για 160 km/h ολοκληρώθηκε το 2000.

Σε σχέση με βελτιώσεις αλλού, η επιτάχυνση των υπηρεσιών στο βόρειο σκέλος των επιχειρήσεων Thalys προς τις Κάτω Χώρες αποδείχθηκε προβληματική. Το 2007 ξεκίνησε μια προσωρινή υπηρεσία εσωτερικού που λειτουργεί με υπηρεσίες μεταφοράς και μεταφοράς αποθεμάτων στο HSL Zuid. Η εισαγωγή του Thalys σε αυτή τη διαδρομή καθυστέρησε περαιτέρω λόγω έλλειψης συμβατού εξοπλισμού σήματος για τα τρένα. Αν και το Antwerpen Centraal είχε μετατραπεί σε σταθμό μέσω του σταθμού μέχρι το 2007, οι υπηρεσίες Thalys συνέχισαν να εξυπηρετούν την πόλη μόνο στο σταθμό Berchem.

Σιδηροδρομικά βαγόνια

Η Thalys διαχειρίζεται έναν στόλο 27 τρένων που βασίζονται σε TGV, όλα κατασκευασμένα από την Alstom. Υπάρχουν 17 τρένα τεσσάρων τάσεων που ονομάζονται PBKA (Παρίσι-Βρυξέλλες-Κολωνία-Άμστερνταμ), που χρονολογούνται από τα τέλη της δεκαετίας του 1990. Συνδυάζουν αυτοκίνητα νέας γενιάς τύπου TGV Duplex με στάνταρ αρθρωτά ρυμουλκούμενα TGV.

Επιπλέον, δέκα σετ TGV Réseau τρις ​​τάσης δεύτερης γενιάς (με δυνατότητα 25kV AC, 3kV DC και 1,5kV DC), που ονομάζονται τρένα PBA (Παρίσι-Βρυξέλλες-Άμστερνταμ), ανακατανεμήθηκαν στην υπηρεσία από τον στόλο της SNCF. Όπως και με άλλα τρένα TGV, το Thalys τρέχει με 300 kmh. Κάθε σετ μήκους 200 μέτρων έχει 377 θέσεις (120 εκ των οποίων είναι πρώτης κατηγορίας).

Η υπηρεσία Thalys Παρίσι-Βρυξέλλες είναι η πιο εντατική μεταξύ δύο ευρωπαϊκών πρωτευουσών. Υπάρχουν 28 τρένα προς κάθε κατεύθυνση κάθε μέρα, ένα κάθε μισή ώρα τις καθημερινές.

Μετά από μια δεκαετία λειτουργίας, καταρτίστηκε πρόγραμμα ανακαίνισης μέσης διάρκειας πριν από τη χρήση των σετ Thalys στη νέα γραμμή HSL Zuid. Το Hellemmes Works της SNCF κοντά στη Λιλ της Γαλλίας επιλέχθηκε για να πραγματοποιήσει την ανακαίνιση, η οποία περιελάμβανε την τοποθέτηση εξοπλισμού σηματοδότησης επιπέδου 2 του Ευρωπαϊκού Συστήματος Ελέγχου Τρένων για τη λειτουργία Thalys στο HSL Zuid από το 2008.

Οι EMU πολλαπλών τάσεων DB Class 406 ICE3M έχουν συνδέσει τις Βρυξέλλες με την Κολωνία και τη Φρανκφούρτη πολλές φορές την ημέρα από τον Δεκέμβριο του 2002, αντικαθιστώντας τα παραδοσιακά διεθνή τρένα που μεταφέρονται με ατμομηχανή.

Τα σχέδια επέκτασης των υπηρεσιών Paris Thalys μέχρι τη Φρανκφούρτη μέσω της γραμμής υψηλής ταχύτητας Κολωνίας-Φρανκφούρτης, η οποία άνοιξε τον Δεκέμβριο του 2002, ακυρώθηκαν επειδή τα τρένα TGV δεν μπορούσαν να διατηρήσουν ταχύτητες γραμμής 300 km/h χρησιμοποιώντας 15 kV AC στην απότομη διαδρομή.

Σηματοδότηση και επικοινωνίες

Οι σιδηρόδρομοι υψηλής ταχύτητας του Βελγίου χρησιμοποιούν το γαλλικό σύστημα TVM430, παραλείποντας την ανάγκη για σήματα από την πλευρά της γραμμής. Οι μηχανοδηγοί λαμβάνουν πληροφορίες σχετικά με τη διαδρομή που ακολουθούν και τη μέγιστη ταχύτητα με την οποία μπορούν να τρέξουν από τον εξοπλισμό της καμπίνας. Ωστόσο, στις κλασικές διαδρομές χρησιμοποιείται τυπική σηματοδότηση από την πλευρά της γραμμής.

Η Thalys PBKA χρησιμοποιεί έναν συνδυασμό νέων και κλασικών δρομολογίων και είναι εξοπλισμένη να λειτουργεί με επτά διαφορετικά συστήματα σηματοδότησης στα ταξίδια τους μεταξύ Παρισιού, Βελγίου, Ολλανδίας και Γερμανίας. Για να διευκολυνθεί η χρήση των σετ Thalys στη νέα γραμμή HSL Zuid, όλα τα τρένα ήταν εξοπλισμένα με εξοπλισμό σηματοδότησης επιπέδου 2 του Ευρωπαϊκού Συστήματος Ελέγχου Τρένων.

Συνεπής με τη θέση της σε σχέση με την επιχειρηματική αγορά και τον ανταγωνισμό των αεροπορικών εταιρειών, η Thalys δίνει έμφαση στη μακροπρόθεσμη δέσμευση πελατών και το επαναλαμβανόμενο εμπόριο μέσω των προγραμμάτων μελών Cybelys και Lys Card. Τα ηλεκτρονικά εισιτήρια και τα πληροφοριακά συστήματα διαδικτύου/τηλεφώνου κατέχουν εξέχουσα θέση στη λειτουργία τους. Η Thalys ήταν ιδρυτικός εταίρος στην κοινοπραξία Railteam που ξεκίνησε το 2007 για την προώθηση των σιδηροδρομικών δραστηριοτήτων σε όλο το ευρωπαϊκό δίκτυο υψηλής ταχύτητας.

Το μέλλον

«Η αύξηση των επιβατών ήταν θεαματική από το άνοιγμα των γραμμών υψηλής ταχύτητας LGV Nord-Europe και Belge».

Καθώς η ζήτηση είναι πιθανό να αυξηθεί όταν μειώνονται περαιτέρω οι χρόνοι ταξιδιού, η Thalys εξετάζει το ενδεχόμενο αύξησης της χωρητικότητας. Οι ιδέες περιλαμβάνουν διώροφα τρέιλερ TGV Duplex, όπως χρησιμοποιούνται από την SNCF, και μεγαλύτερη συχνότητα σέρβις.

Η συνεργασία της Thalys International αυξήθηκε το 2007, με τη γερμανική εταιρεία DB να παίρνει μερίδιο 10%. Η αντιληπτή ποιότητα της συνολικής υπηρεσίας έχει ενισχυθεί από την ανακατασκευή του κόμβου Midi των Βρυξελλών, με παρόμοιες βελτιώσεις εμφανείς στην Αμβέρσα και τη Λιέγη.

Με υψηλά επίπεδα ακρίβειας και ικανοποίησης των πελατών και το ποσοστό των διαδρομών της που είναι κατάλληλες για λειτουργία με ταχύτητα 300 km/h να αυξάνεται σημαντικά στο εγγύς μέλλον, η Thalys φαίνεται σε καλή θέση για να αξιοποιήσει τις επιτυχίες της την τελευταία δεκαετία.

.railway-technology.com
sidirodromikanea.blogspot.com