Σάββατο 1 Απριλίου 2023

Το τρένο υψηλής ταχύτητας από το Τορόντο προς το Μόντρεαλ μόλις έφτασε ένα βήμα πιο κοντά στην υλοποίησή του


Το δημοτικό συμβούλιο του Τορόντο υποστηρίζει τη δημιουργία ενός τρένου υψηλής ταχύτητας που θα συνέδεε την πόλη με το Μόντρεαλ.

Σε μια πρόταση, το συμβούλιο ενώθηκε με την Oshawa για την υποστήριξη της δημιουργίας ενός σιδηροδρομικού δικτύου υψηλής ταχύτητας κατά μήκος του διαδρόμου Κεμπέκ-Τορόντο, το οποίο αξιωματούχοι λένε ότι θα μειώσει τις μετακινήσεις μεταξύ των δύο πόλεων σε λιγότερο από τρεις ώρες.

Μια κανονική διαδρομή με τρένο από το Τορόντο στο Μόντρεαλ διαρκεί κατά μέσο όρο πέντε ώρες.

«Το τρένο υψηλής ταχύτητας θα μπορούσε να έχει τεράστιες επιδράσεις μόχλευσης για την οικονομική και πολιτιστική ανάπτυξη των μεγάλων πόλεων που βρίσκονται σε αυτόν τον διάδρομο, ιδίως του Μόντρεαλ», ανέφερε η πρόταση, που πρότεινε ο σύμβουλος Paul Ainslie.

«Τα επόμενα δέκα χρόνια, μόνο το Κεμπέκ και το Οντάριο σχεδιάζουν να δαπανήσουν 56 δισεκατομμύρια δολάρια στο οδικό τους δίκτυο, ποσό που αντιπροσωπεύει περίπου το διπλάσιο του κόστους ενός τρένου υψηλής ταχύτητας μεταξύ Κεμπέκ και Τορόντο».

Τον Φεβρουάριο, δύο δημοτικοί σύμβουλοι του Μόντρεαλ ζήτησαν από την ομοσπονδιακή κυβέρνηση υποστήριξη για την κατασκευή του σιδηροδρομικού δικτύου. Ένα βήμα από την κατασκευαστική εταιρεία Alstom -η οποία πιλοτάρει αυτήν τη στιγμή ένα πράσινο τρένο υδρογόνου στον σιδηρόδρομο Charlevoix- έχει ήδη κατασκευαστεί.

Αντίθετα, η ομοσπονδιακή κυβέρνηση είπε ότι εξετάζει ένα έργο σιδηροδρομικών γραμμών υψηλής συχνότητας κατά μήκος του διαδρόμου και βρίσκεται στη διαδικασία αναζήτησης ενός ιδιωτικού εταίρου για την ανάπτυξή του.

Ένα τμήμα του προτεινόμενου σιδηροδρομικού δικτύου υψηλής συχνότητας της Οτάβα φαίνεται σε αυτή την εικόνα. (Μέσω Rail Canada)

Εκείνη την εποχή, ο υπουργός Μεταφορών Omar Alghabra είπε ότι η κυβέρνηση θα είναι ανοιχτή στο να εξετάσει εάν θα πρέπει να επιτρέπεται στα τρένα να κινούνται με ταχύτητα μεγαλύτερη από 200 km/h. Ωστόσο, οι δημοτικοί σύμβουλοι υποστηρίζουν ότι αυτό είναι πολύ πιο αργό από αυτό ενός τρένου υψηλής ταχύτητας, το οποίο έχει την ικανότητα να ταξιδεύει με περίπου 250 km/h.

Στην πρόταση του Τορόντο, οι δημοτικοί σύμβουλοι υποστηρίζουν ότι ένα τρένο υψηλής συχνότητας «θα μείωνε ελαφρώς μόνο τον χρόνο ταξιδιού» και «επομένως θα καθιστούσε το έργο πολύ λιγότερο ελκυστικό για τον πληθυσμό».

«Εάν ο Καναδάς θέλει να μειώσει σημαντικά τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου και να επιτύχει τους στόχους που έχει υποσχεθεί στη διεθνή κοινότητα, θα πρέπει να επενδύσει σημαντικά ποσά στις δημόσιες συγκοινωνίες, ιδιαίτερα στις σιδηροδρομικές μεταφορές».

Η πρόταση εγκρίθηκε στις 30 Μαρτίου.

Η φιλελεύθερη κυβέρνηση της Kathleen Wynne πρότεινε ένα τρένο υψηλής ταχύτητας 250 km/h που θα ταξίδευε από το Τορόντο στο Windsor σε μόλις δύο ώρες, αλλά η χρηματοδότηση σταμάτησε το 2019 από την κυβέρνηση Doug Ford.

toronto.ctvnews.ca
sidirodromikanea.blogspot.com