Τετάρτη 29 Μαρτίου 2023

Ερωτήσεις, για τις κλοπές ηλεκτρολογικού υλικού και την κατάσταση στις σιδηροδρομικές σήραγγες.


Δυο ερωτήσεις κατέθεσε ο βουλευτής κ. Κυριάκος Βελόπουλος που αφορούν, η μια για τις κλοπές ηλεκτρολογικού υλικού και η δεύτερη την κατάσταση στις σιδηροδρομικές σήραγγες του δικτύου

Στις ερωτήσεις του ο Βουλευτής αναφέρει:

Κύριοι, κύριοι Υπουργοί,

Συμφώνως προσφάτων δημοσιευμάτων, τα οποία αναδεικνύουν τις κλοπές που λαμβάνουν χώρα κατά κόρον στον ΟΣΕ, και σε συνέχεια της τρίτης (3ης) υποερώτησης σε ερώτησή μας με Αριθμό Πρωτ. 8871/10/9/2021 την εν θέματι: «Απαρχαιωμένο δίκτυο και έλλειψη προσωπικού στον Ελληνικό Σιδηρόδρομο», επανερχόμενοι αναδεικνύουμε την άμεση αναγκαιότητα θέσπισης αυστηρότερης νομοθεσίας στους κλέφτες και κλεφταποδόχους αποδεδειγμένου υλικού ασφαλείας των Σιδηροδρόμων, ελλείψει του οποίου τίθενται σε κίνδυνο οι σιδηροδρομικές μεταφορές. Κυκλώματα κλεπτών - κλεπταποδόχων (χύτες χυτηρίων) λυμαίνονται τον ΟΣΕ, αφαιρώντας καλώδια χαλκού, από τα οποία είναι φτιαγμένα τα καλώδια σηματοδότησης και ηλεκτροκίνησης του σιδηροδρόμου. Σε αυτά τα κυκλώματα διόλου απίθανο να εμπλέκονται ακόμη και επίορκοι υπάλληλοι των Σιδηροδρόμων. Μικρές «ομάδες κρούσης» εφορμούν σε αφύλαχτα σημεία του σιδηροδρομικού δικτύου, συχνά έχοντας εσωτερική πληροφόρηση - κατά τα δημοσιεύματα - κλέβοντας, όπως επί παραδείγματι, από τις αρχές του 2000 δις το χάλκινο καλώδιο της σηματοδότησης του άξονα Αθήνα - Θεσσαλονίκη, το οποίο βρισκόταν σε τσιμεντένιο αύλακα πλαγίως της σιδηροδρομικής γραμμής. Σύμφωνα με δηλώσεις επιπρόσθετα, κατά τα αναφερόμενα δημοσιεύματα, υπολογίζεται ότι «…από την Αθήνα μέχρι τη Θεσσαλονίκη και από εκεί μέχρι τα σύνορα έχουν αφαιρεθεί 700 χιλιόμετρα καλωδίου και στις δύο γραμμές κυκλοφορίας δύο φορές…». Προσφάτως δε, συνέβη περιστατικό δολιοφθοράς σε μπάρα διάβασης του ΟΣΕ (στην Πάτρα) κόβοντας οι δράστες τα καλώδιά της και αχρηστεύοντάς την, με συνέπεια να παραμείνει κατεβασμένη εμποδίζοντας τη διέλευση των οχημάτων. Εν κατακλείδι, συμπεραίνεται ότι έως τούδε τα μέτρα πρόληψης και καταστολής, εάν δεν είναι ανύπαρκτα, εφαρμόζονται αποσπασματικά και με άνευ ουσιαστικού περιεχομένου καταλογισμού εγκληματικών προθέσεων στους εμπλεκομένους της εν λόγω εγκληματικής δράσης. Συνεπώς, είναι επιβεβλημένη η καθιέρωση, άνευ ελαφρυντικών σε τέτοιες περιπτώσεις, της επιβολής ισοβίου κάθειρξης με το αιτιολογικό της

προπαρασκευής μαζικής εγκληματικής ενέργειας στους Σιδηρόδρομους της χώρας και γενικότερα στα Δημόσια Μέσα Μεταφοράς της.

Με δεδομένα όλα τα παραπάνω,
Ερωτώνται οι κ. κ. Υπουργοί:

1. Προτίθεστε, επαναφέροντάς σας την πρότασή μας, όπως αυστηροποιήσετε την όποια υφιστάμενη νομοθεσία περί ποινών και προστίμων ένεκα βανδαλισμών και κλοπών της περιουσίας του Ελληνικού Σιδηρόδρομου, αφού τα κρούσματα αυτών των βανδαλισμών και κλοπών ζωτικού υλικού ασφαλείας σιδηροδρόμων τα τελευταία χρόνια έχουν αυξητική πορεία στον ανοιχτό σιδηρόδρομο της χώρας, άνευ επιεικείας έναντι των προαναφερόμενων εγκληματικών δράσεων, τα όποια δύνανται να προκαλέσουν θανατηφόρα εξέλιξη και κατάληξη;

2. Πόσα περιστατικά κλοπής και κλεπταποδοχής καλωδίων χαλκού και γενικότερα σιδηροδρομικού υλικού εντοπίστηκαν από τις αστυνομικές αρχές από το 2019 και εντεύθεν και σε ποιες περιοχές της χώρας;

Ο ερωτών Βουλευτής ΒΕΛΟΠΟΥΛΟΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ

Κυριάκου Βελόπουλου, 
Προέδρου Κόμματος, Βουλευτή Λάρισας


Η δεύτερη Ερώτηση

ΠΡΟΣ: Τον κ. Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών
Τον κ. Υπουργό Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας
ΘΕΜΑ: «Ακατάλληλες 15 από τις 18 σήραγγες των Σιδηροδρόμων της χώρας»

Κύριοι, κύριοι Υπουργοί,

Συμφώνως δημοσιευμάτων, αυτοψία της Πυροσβεστικής καταδεικνύει ότι δεκαπέντε

(15) από τις δεκαοχτώ (18) σήραγγες των Σιδηροδρόμων της χώρας θεωρούνται ακατάλληλες. Η αυτοψία διεξήχθη σε σήραγγες του σιδηροδρομικού δικτύου άνω των

1.000 μέτρων μέχρι τον Ιανουάριο του 2023. Πρόκειται για τις κάτωθι: α) Σήραγγα Καλλιδρόμου (Τιθορέα - Λιανοκλάδι), β) Σήραγγα Όθρυος (Λιανοκλάδι - Δομοκός), γ) Σήραγγα Τεμπών, δ) Σήραγγα Πλαταμώνα, ε) Σήραγγα Αλίαρτου στ) Σήραγγες Στίρφακα (τρεις στον αριθμό), ζ) Σήραγγα Μακρυράχης και η) Σήραγγες Εκκάρας (τέσσερις στον αριθμό). Τα δε ευρήματα και στις δεκαπέντε (15) είναι κοινά, όπως έλλειψη μέτρων ασφαλείας, απουσία πρόβλεψης πρόσβασης πυροσβεστικού υλικού, απουσία σχεδιασμού πρόσβασης σωστικών συνεργείων, ανεπαρκής επικοινωνία εντός αυτών (ασύρματοι - κινητά), έλλειψη ή ακαταλληλότητα εξόδων διαφυγής, ακατάλληλος φωτισμός εκτάκτου ανάγκης και απουσία συντήρησης συστημάτων εξαερισμού.

Με δεδομένα όλα τα παραπάνω,
Ερωτώνται οι κ. κ. Υπουργοί:

1. Προτίθεστε όπως προβείτε σε νομοθέτηση καθορισμού μέτρων ασφαλείας εντός σιδηροδρομικών - οδικών σηράγγων είτε σε επικαιροποίηση αυτών, εφόσον υφίστανται, σε ένα πλαίσιο Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας εντός αυτών;

2. Διατίθεστε όπως άμεσα αποκαταστήσετε τις ελλείψεις, τις οποίες παρουσιάζουν οι αναφερόμενες σήραγγες του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας ως κίνηση διασφάλισης της ασφαλείας των σιδηροδρομικών μεταφορών;

Παρακαλώ όπως μας χορηγηθεί αντίγραφο της αυτοψίας, την οποία διεξήγαγε το Πυροσβεστικό Σώμα και αφορά τις εντοπισμένες ελλείψεις των αναφερομένων Σηράγγων.

Ο ερωτών Βουλευτής 
ΒΕΛΟΠΟΥΛΟΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ

sidirodromikanea.blogspot.com