Παρασκευή 22 Ιουλίου 2022

Ξεκινά η κατασκευή της μεγαλύτερης σιδηροδρομικής γέφυρας στις χώρες της Βαλτικής


Ξεκίνησε η κατασκευή της γέφυρας Rail Baltica πάνω από τον ποταμό Neris στη Jonava της Λιθουανίας.
Όταν ολοκληρωθεί, αυτή θα είναι η μεγαλύτερη σιδηροδρομική γέφυρα στα κράτη της Βαλτικής.
Το ορόσημο γιορτάστηκε με ειδική τελετή στην οποία συμμετείχαν εκπρόσωποι υψηλού επιπέδου, συμπεριλαμβανομένου του Πρωθυπουργού της Λιθουανίας, του Επικεφαλής της Αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στη Λιθουανία, του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών της Λιθουανίας και του Διευθύνοντος Συμβούλου και Προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου της RB Rail.

Ο Marius Skuodis, υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών της Λιθουανίας, δήλωσε στην εκδήλωση:

«Σήμερα ανακοινώσαμε την έναρξη της κατασκευής του αποκλειστικού ορόσημου στο σιδηροδρομικό τμήμα Rail Baltica από το Κάουνας μέχρι τα σύνορα της Λετονίας.

«Το καθήκον προτεραιότητάς μας – η κατασκευή της κύριας σιδηροδρομικής γραμμής Baltica από το Κάουνας στο Panevėžys έως το τέλος του 2024 και στα σύνορα της Λετονίας έως το 2026 – μεταβαίνει στο στάδιο των ενεργών κατασκευαστικών εργασιών.

«Στο σημερινό γεωπολιτικό πλαίσιο, η ενοποίηση του σιδηροδρομικού δικτύου της Λιθουανίας και όλων των χωρών της Βαλτικής με το δυτικό δίκτυο μεταφορών αποτελεί στρατηγική προτεραιότητα υψίστης σημασίας, η οποία πρέπει να εφαρμοστεί το συντομότερο δυνατό».

Η κατασκευή αυτής της γέφυρας είναι μια από τις μεγαλύτερες τεχνικές και μηχανικές προκλήσεις του έργου Rail Baltica.

Θα έχει μήκος πάνω από 1,5 χιλιόμετρο και θα χτιστεί 40 μέτρα πάνω από το ποτάμι και την κοιλάδα του.

Πάνω από τη γέφυρα, η οποία έχει πλάτος σχεδόν 14 μέτρα, θα κατασκευαστεί μια σιδηροδρομική γραμμή διπλής γραμμής ευρωπαϊκού προτύπου εύρους τροχιάς.
Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική γέφυρα στις χώρες της Βαλτικής θα κατασκευαστεί πάνω από το Neris από ιταλική εταιρεία

Καθώς θα διασχίσει μια τοποθεσία Natura 2000 – τόπο αναπαραγωγής και ανάπαυσης για σπάνια και απειλούμενα είδη – πρέπει να καταβληθεί ιδιαίτερη προσπάθεια για την προστασία του περιβάλλοντος περιβάλλοντος.

Έχοντας αυτό κατά νου, η γέφυρα έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να μην υπάρχουν στηρίγματα στο νερό, διασφαλίζοντας ότι τα ψάρια θα μπορούν να μεταναστεύσουν ελεύθερα και η βλάστηση θα παραμείνει ανεπηρέαστη. Αυτό σημαίνει ότι θα υπάρχουν έως και 150 μέτρα μεταξύ των στηρίξεων πάνω από τον ποταμό.
Η γέφυρα αναμένεται να ολοκληρωθεί σε δυόμισι χρόνια.

railway-news.com
sidirodromikanea.blogspot.com