Το Ευρωπαϊκό Σύστημα Διαχείρισης Σιδηροδρόμων (ERTMS) προάγει τη διαλειτουργικότητα μεταξύ φορέων εκμετάλλευσης σιδηροδρόμων από διαφορετικές χώρες και βελτιώνει τις επιδόσεις αυξάνοντας την αξιοπιστία, επιτρέποντας τη διέλευση περισσότερων τρένων και συμβάλλοντας σε μεγαλύτερη ακρίβεια.
Επιπλέον, μέσω των πληροφοριών που ανταλλάσσονται συνεχώς μέσω ραδιοτηλεφώνου μεταξύ του υποσυστήματος εδάφους και εποχούμενου, είναι δυνατό να παρακολουθείται, ακαριαία, η κίνηση της αμαξοστοιχίας παρέχοντας στον οδηγό εκ των προτέρων όλες τις απαραίτητες ενδείξεις οδήγησης, με την ενεργοποίηση της πέδησης έκτακτης ανάγκης σε περίπτωση που δεν τηρούνται όλες οι παράμετροι ή η ταχύτητα αμαξοστοιχίας υπερβαίνει την επιτρεπόμενη ταχύτητα.
Μια διαλειτουργική ραδιοτεχνολογία που προηγουμένως εφαρμοζόταν σε υψηλή ταχύτητα αλλά δημιουργήθηκε για να είναι προσαρμόσιμη σε όλους τους τύπους γραμμών και τρένων, η οποία θα επεκταθεί έτσι τόσο σε περιφερειακές όσο και σε άλλες γραμμές χάρη στον παράλληλο και συντονισμένο εξοπλισμό των τρένων. Αυτό θα έχει επίσης θετική επίδραση τόσο στο επίπεδο του τοπίου, χάρη στην εξάλειψη των συστημάτων σηματοδότησης που ευθυγραμμίζουν σήμερα τις γραμμές, όσο και στο περιβαλλοντικό, για την εξοικονόμηση ενέργειας που επιτρέπει το σύστημα ρυθμίζοντας την ταχύτητα, την επιτάχυνση και το φρενάρισμα, ο καλύτερος δυνατός τρόπος των τρένων.
sidirodromikanea.blogspot.com