Το ταμείο Three Seas Initiative εξασφάλισε χρηματοδότηση 300 εκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ από την αμερικανική International Development Finance Corporation. Με αυτόν τον τρόπο, μπορεί να προχωρήσει σε επενδύσεις υποδομής ξεκινώντας από τη Βουλγαρία και το λιμάνι του Μπουργκάς που μπορεί να εξελιχθεί σε μια νέα πύλη για συνδεσιμότητα Βορρά-Νότου και Ανατολής-Δύσης.
Γράφει ο Νίκος Παπατόλιος
Τι είναι η Πρωτοβουλία Three Seas; Η πρωτοβουλία Three Seas (3SI) συγκεντρώνει 12 κράτη μέλη της ΕΕ μεταξύ της Βαλτικής, της Μαύρης και της Αδριατικής Θάλασσας. Πρόκειται για την ενίσχυση των επενδύσεων σε υποδομές σε αυτές τις χώρες από τα Βαλκάνια μέχρι την Κεντρική Ευρώπη και τη Βαλτική Θάλασσα.
Η πρωτοβουλία στοχεύει να βοηθήσει αυτές τις χώρες να ενσωματωθούν με την υπόλοιπη Ευρώπη όσον αφορά τις επενδύσεις και να καλύψουν τις εξελίξεις στις υποδομές για τη δημιουργία νέων διαδρόμων μεταφορών με εστίαση σε πολλαπλούς τρόπους μεταφοράς. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο το Ταμείο 3SI έχει ήδη πραγματοποιήσει επενδύσεις στους σιδηροδρόμους (Cargounit στην Πολωνία), στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και στα περιουσιακά στοιχεία και στην ψηφιοποίηση.
300 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ
Η 3SI δραστηριοποιείται εδώ και αρκετό καιρό, εστιάζοντας κυρίως στην πολιτική για τη δημιουργία του κατάλληλου περιβάλλοντος για την έναρξη των στόχων και των σχεδίων της. Όσον αφορά τη χρηματοδότηση, έχει πραγματοποιήσει ορισμένες κρίσιμες επενδύσεις. Ωστόσο, η εξασφάλιση της χρηματοδότησης των 300 εκατομμυρίων δολαρίων από το DFC με έδρα τις ΗΠΑ θα αλλάξει το παιχνίδι για τα επερχόμενα έργα. «Η επένδυση από την DFC θα φέρει την κεφαλαιακή δέσμευση του 3SI Fund σε περίπου 1,3 δισεκατομμύρια ευρώ», δήλωσε ένας εκπρόσωπος της 3SI.
Πρώτη επένδυση στη Βουλγαρία
Με εξασφαλισμένη σημαντική χρηματοδότηση, η 3SI έχει ήδη βάλει τα μάτια της στα έργα προτεραιότητας της. Η πρώτη επένδυση του οργανισμού στοχεύει στο βουλγαρικό λιμάνι του Μπουργκάς.
«Το λιμάνι του Μπουργκάς είναι ένα σημαντικό πλεονέκτημα υποδομής που συνδέει την περιοχή των Τριών Θαλασσών με την Κεντρική Ασία και τη Μέση Ανατολή, σε στρατηγική τοποθεσία στην ακτή της Μαύρης Θάλασσας και είναι το πλησιέστερο λιμάνι της Ευρωπαϊκής Ένωσης στον Βόσπορο. Το λιμάνι του Μπουργκάς λειτουργεί επίσης ως η κύρια θαλάσσια πύλη προς τη Σόφια και το Πλόβντιβ, τις πιο ανεπτυγμένες και βιομηχανοποιημένες πόλεις της Βουλγαρίας, μέσω απευθείας σιδηροδρομικών συνδέσεων. Η επένδυση θα ενισχύσει την ολοκλήρωση στην ΕΕ μειώνοντας τα κενά των υποδομών και παρέχοντας ευρύτερα οικονομικά οφέλη στην Περιφέρεια βελτιώνοντας τη συνδεσιμότητα και αυξάνοντας τη χωρητικότητα του λιμανιού», εξήγησε η 3SI.
Τι θα σήμαινε μια επένδυση στο συγκεκριμένο λιμάνι; Όπως γνώρισε η αγορά τους τελευταίους μήνες, οι εναλλακτικές πύλες μεταφορών στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, όπως το λιμάνι της Κωνστάντζας στη Ρουμανία, έχουν τάση και σταδιακά αποκτούν μεγαλύτερη σημασία. Ως αποτέλεσμα, η επένδυση στην περιοχή και η παροχή δυνατότητας σε περισσότερα λιμάνια να αναλάβουν αυτόν τον ρόλο παρέχοντας επίσης τις απαραίτητες υποδομές και συνδέσεις στην ευρωπαϊκή ενδοχώρα θα διαμορφώσουν το έδαφος για τις μελλοντικές προοπτικές των ευρωπαϊκών μεταφορών, συμπεριλαμβανομένων των σιδηροδρομικών μεταφορών.
.railfreight.com
sidirodromikanea.blogspot.com