Πέμπτη 12 Μαΐου 2022

"Νομοθετική ρύθμιση για τη συνέχιση και ολοκλήρωση των έργων υποδομής" - Ποια παραδίδονται μέσα στο 2022- Ο σχεδιασμός για τον Σιδηρόδρομο.

Μέσα στις επόμενες μέρες αναμένεται η ψήφιση των μέτρων για να εξασφαλιστεί η συνέχιση των projects, ενώ εντός του μήνα έρχεται η νέα αναθεώρηση στις τιμές υλικών, σημειώνει σε συνέντευξή του στο insider.gr ο υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης. Επίσης, αναφέρεται στα μεγάλα έργα που θα βελτιώσουν τις υποδομές και τη ζωή των πολιτών σε Αττική (Μετρό, επεκτάσεις Αττικής Οδού κ.α.) και περιφέρεια.

Ο κ. Καραγιάννης μιλάει για τις νέες επεκτάσεις του Μετρό, του Προαστιακού και των αυτοκινητόδρομων στο Λεκανοπέδιο καθώς και για σειρά έργων υποδομής που θα παραδοθούν προς χρήση στους πολίτες το 2022 σε όλη τη χώρα (Μετρό Πειραιά, το αποκαλούμενο «ορφανό» χιλιόμετρο της Ποτίδαιας, το σύνολο του Θέρμη-Γαλάτιστα, κομμάτι της παράκαμψης Αμφιλοχίας του αυτοκινητόδρομου Άκτιο-Αμβρακία, το λιμάνι της Ηγουμενίτσας κ.α.).

«Ένας από τους βασικούς λόγους που εξασφαλίζουμε ότι τα έργα τα οποία έχουμε δρομολογήσει, υλοποιούνται, είναι ακριβώς για να ξαναχτίσουμε την σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ Πολιτείας και πολίτη», σημειώνει χαρακτηριστικά.

1. Πρόσφατα ανακοινώσατε πέντε παρεμβάσεις για την αντιμετώπιση της έκρηξης τιμών στις πρώτες ύλες η οποία απειλούσε την πορεία των έργων. Θα υπάρξει κάποια πρόσθετη πρωτοβουλία και ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα μέχρι την εφαρμογή τους;

Η πίεση που δημιούργησε η υγειονομική κρίση και στη συνέχεια ο πόλεμος στην Ουκρανία έχει δημιουργήσει ένα ασφυκτικό πλαίσιο στις κατασκευές εξαιτίας της εκτόξευσης των τιμών στις πρώτες ύλες. Από την πρώτη στιγμή βρεθήκαμε δίπλα στην αγορά και κινηθήκαμε γρήγορα για να δώσουμε λύσεις σε ένα σύνθετο και κρίσιμο ζήτημα.

Ξέρετε, περισσότερα από 100 επαγγέλματα συνδέονται άμεσα με τον κατασκευαστικό τομέα, ο οποίος επηρεάζει σημαντικά και το ΑΕΠ της χώρας. Σκοπός μας ήταν να αναζητήσουμε τη βέλτιστη δυνατή λύση, δεδομένης της διαμορφωθείσας οικονομικής κατάστασης σε παγκόσμιο επίπεδο και γνωρίζοντας πολύ καλά ότι οι πόροι που θα διατεθούν για να διατηρηθεί η κατασκευαστική ανάκαμψη στην Ελλάδα, είναι χρήματα που θα επιστρέψουν στο Κράτος, μέσω των επενδύσεων και των νέων θέσεων εργασίας.

Στο πλαίσιο αυτό, η πρόταση μας για την αντιμετώπιση της σημερινής στρέβλωσης των τιμών της αγοράς των υλικών κινείται σε δύο άξονες, αφενός εξασφαλίζοντας τη συνέχιση και ολοκλήρωση των έργων, πριμοδοτώντας την έγκαιρη ολοκλήρωσή τους, αφετέρου παρέχοντας τη δυνατότητα της επιμήκυνσης των χρονοδιαγραμμάτων, αποφεύγοντας τον κίνδυνο να βαλτώσουν έργα λόγω δικαστικών εμπλοκών. Μάλιστα, αυτή τη στιγμή προχωράμε σε νομοθετική ρύθμιση στο πλαίσιο των προτάσεων που συζητήσαμε με τους εκπροσώπους των εργοληπτικών οργανώσεων και τις προσεχείς ημέρες θα την υποβάλουμε προς ψήφιση.

Ταυτόχρονα, εντός του Μαΐου όπως είχαμε δεσμευθεί θα εκδοθούν σε συνέχεια προηγούμενής μας απόφασης και οι συντελεστές αναθεώρησης για το Δ’ τρίμηνο του 2021.

2. Η επέκταση της γραμμής 3 του μετρό στον Πειραιά θα δώσει ανάσα σε μία περιοχή με μακροχρόνια κυκλοφοριακά προβλήματα και θα αναβαθμίσει το τουριστικό προϊόν. Πώς προχωράει το έργο, θα τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα;

Πράγματι πρόκειται για μία μεγάλη και σημαντική περιοχή του Λεκανοπεδίου που δεν έχει τις συγκοινωνιακές συνδέσεις οι οποίες απαιτούνται για να βελτιωθεί η καθημερινότητα των κατοίκων. Την ίδια ώρα, οι χιλιάδες τουρίστες που μετακινούνται από το μεγαλύτερο αεροδρόμιο προς το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας και αντίστροφα, δεν έχουν στη διάθεσή τους το αξιόπιστο αυτό μέσο.

Το έλλειμμα αυτό ερχόμαστε να το εξαλείψουμε με την επέκταση της γραμμής 3 του Μετρό το οποίο θα φτάσει στον Πειραιά, όπως είχαμε δεσμευθεί, το καλοκαίρι, οπότε και θα λειτουργήσουν οι τρεις νέοι σταθμοί, Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό Θέατρο. Ήδη, έχουμε ολοκληρώσει το 95% των εργασιών και στους τρεις σταθμούς.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουμε στη διάθεσή μας, οι τρεις νέοι σταθμοί θα αυξήσουν την κίνηση στο δίκτυο κατά 132.000 επιβάτες ημερησίως, μειώνοντας, ταυτόχρονα, τόσο την κυκλοφορία των Ι.Χ. οχημάτων κατά 23.000 ημερησίως όσο και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 120 τόνους ημερησίως.

Δίνουμε, λοιπόν, ανάσα και στους κατοίκους και στο περιβάλλον.

Παράλληλα, σε μία σημαντική συγκυρία για τον τουρισμό, καθώς επανέρχεται δυναμικά μετά την υγειονομική κρίση, ο συνολικός χρόνος από το Λιμάνι έως το Αεροδρόμιο θα γίνεται με το Μετρό σε μόλις 50 λεπτά.

Είναι εμφανές ότι η σύνδεση των δύο αυτών κομβικών κέντρων, του λιμανιού και του αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος» επιφυλάσσει και αναπτυξιακά οφέλη τόσο στην ευρύτερη περιοχή της Αθήνας και του Πειραιά, όσο και στην οικονομία γενικότερα.

3. Η κυκλοφοριακή συμφόρηση στους δρόμους του Λεκανοπεδίου έχει επιστρέψει για τα καλά και υπενθυμίζει την ανάγκη για υποδομές που θα μπορούν να υποστηρίξουν τις απαιτήσεις των κατοίκων του. Ποια έργα εκτιμάτε ότι θα αποτρέψουν τον κίνδυνο της ακινητοποίησης και πώς προχωρούν;

Από τη πρώτη στιγμή αναγνωρίσαμε ότι το έλλειμμα νέων μεγάλων έργων υποδομών στην Αττική οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στην «ασφυξία». Γι’ αυτό τον λόγο κινηθήκαμε μεθοδικά για να αναστήσουμε σημαντικά έργα που παρέμεναν θαμμένα στα συρτάρια των Υπηρεσιών και να σχεδιάσουμε εκείνα που είναι απαραίτητα και εξασφαλίζουν την αναβάθμιση της καθημερινότητας των κατοίκων.

Αναμφίβολα, η Γραμμή 4 του μετρό, το μεγαλύτερο δημόσιο έργο υποδομής που εκτελείται στη χώρα, ύψους 1,2 δισ. ευρώ, θα αλλάξει όλες τις μετακινήσεις στο Λεκανοπέδιο καθώς θα εξυπηρετεί επιπλέον 340.000 επιβάτες, ενώ θα κυκλοφορούν 55.000 λιγότερα οχήματα.

Όταν ολοκληρωθεί, θα εξυπηρετεί ιδιαίτερα πυκνοκατοικημένες περιοχές. Θα διευκολύνει την πρόσβαση των πολιτών σε πολλά σημαντικά κτήρια και εγκαταστάσεις, όπως δικαστήρια, νοσοκομεία, εκπαιδευτικά ιδρύματα.

Έχουμε εξασφαλίσει ότι οι εργασίες θα γίνουν με τη μικρότερη δυνατή επιβάρυνση στην κυκλοφορία, ενώ η κατασκευή της αποτελεί μοναδική ευκαιρία για την ποιότητα ζωής των κατοίκων καθώς εκτός των άλλων θα «πρασινίσουν» οι δήμοι από τους οποίους θα διέλθει.

Προχωράμε και στην επέκταση της Γραμμής 2 προς το Ίλιον με τρεις νέους σταθμούς, Παλατιανή, Ίλιον και Άγιο Νικόλαο όπου έως το τέλος του έτους θα έχουν ωριμάσει οι μελέτες για τη δημοπράτηση του έργου. Με τους νέους σταθμούς θα εξυπηρετούνται επιπλέον περισσότεροι από 50.000 επιβάτες καθημερινά.

Στο πεδίο των οδικών έργων δημοπρατήσαμε τη σύνδεση της Λ. Κύμης με τον ΠΑΘΕ, ένα έργο 350 εκατ. € που εκκρεμούσε για δεκαετίες, ένα έργο που θα ανακουφίσει το επιβαρυμένο κόμβο της Μεταμόρφωσης και θα περιέχει τη πρώτη μεγάλη αστική σήραγγα στην Ελλάδα.

Ταυτόχρονα, οι υποδομές στη Δυτική Αττική ενισχύονται και με την σύνδεση της Δυτικής Περιφερειακής Αιγάλεω με την Εθνική οδό Αθηνών-Κορίνθου και την ολοκλήρωση του κόμβου Σκαραμαγκά, ένα έργο που επίσης είναι σταματημένο για χρόνια, θα δημοπρατηθεί εντός του έτους.

Φυσικά, ξεχωριστό κομμάτι του σχεδιασμού μας αποτελεί ο Σιδηρόδρομος.

Προχωράμε το Προαστιακό της Δυτικής Αττικής που θα καλύψει τις ανάγκες περιοχών με έντονη οικονομική δραστηριότητα που ήταν αποκομμένες από τη σύνδεση με την Αθήνα.

Ακόμα, έχει ήδη δημοπρατηθεί και προχωράει μέσω του Ανταγωνιστικού Διαλόγου, η επέκταση του Προαστιακού προς τα λιμάνια του Λαυρίου και της Ραφήνας με προφανή αναπτυξιακά οφέλη, τόσο για τη βελτίωση των εμπορικών μεταφορών, όσο και την ποιότητα ζωής των κατοίκων της ευρύτερης περιοχής.

Προχωράμε ένα συνεκτικό σχέδιο για την Αττική, ενώ σύντομα θα προβούμε σε ανακοινώσεις για το τελευταίο κομμάτι του παζλ, αλλά πολύ σημαντικό, εκείνο των νέων επεκτάσεων της Αττικής Οδού.

4. Το σημαντικότερο ζήτημα των υποδομών, που δημιουργεί και ανασφάλεια στους πολίτες, είναι τα χρονοδιαγράμματα. Θα «κόψετε κορδέλες» εντός του 2022;

Η ανασφάλεια των πολιτών όπως πολύ ωραία το περιγράψατε ήταν και βάσιμη και δικαιολογημένη καθώς στο παρελθόν έργα αναγκαία άρχιζαν και τελείωναν στις εξαγγελίες.

Μάλιστα, ένας από τους βασικούς λόγους που εξασφαλίζουμε ότι τα έργα τα οποία έχουμε δρομολογήσει, υλοποιούνται, είναι ακριβώς για να ξαναχτίσουμε την σχέση εμπιστοσύνης Πολιτείας-πολίτη.

Ζητάμε να μας κρίνουν οι πολίτες γι’ αυτά που κάνουμε και όχι γι’ αυτά που υποσχόμαστε.

Είναι δίκαιο, είναι έντιμο και μετρήσιμο.

Στο διάστημα που ο Υπουργός Κώστας Καραμανλής ηγείται του Υπουργείου Υποδομών, έχουμε δημοπρατήσει έργα ύψους 8 δισ. ευρώ και εντός του επόμενου έτους αναμένεται να ξεπεράσουμε τα 13 δισ. ευρώ, κάτι που ήταν και η εξαγγελία μας εξ αρχής.

Ταυτόχρονα μέσα στο 2022 θα παραδοθεί σειρά έργων, όπως είχαμε δεσμευθεί, κάποια μάλιστα πιο νωρίς από ό, τι προβλεπόταν.

Εκτός της γραμμής 3 του Μετρό προς Πειραιά που προανέφερα, το αποκαλούμενο «ορφανό» χιλιόμετρο της Ποτίδαιας θα παραδοθεί στις αρχές Ιουνίου προκειμένου να διευκολύνει τις μετακινήσεις από και προς τη Χαλκιδική ήδη από το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος. Λίγους μήνες μετά και μάλιστα νωρίτερα του εγκεκριμένου χρονοδιαγράμματος, το φθινόπωρο θα παραδώσουμε και το σύνολο του Θέρμη-Γαλάτιστα.

Ακόμα ένα σημαντικό έργο που θα παραδώσουμε μέσα στο 2022 και συγκεκριμένα το καλοκαίρι, είναι το πολύ σημαντικό κομμάτι της παράκαμψης Αμφιλοχίας του αυτοκινητόδρομου Άκτιο-Αμβρακία, ενώ το σύνολο του έργο θα παραδοθεί στο τέλος του 2023. Παράλληλα, στο τέλος του έτους θα έχουν ολοκληρωθεί άλλα δύο σημαντικά έργα, το λιμάνι της Ηγουμενίτσας και ο οδικός άξονας Καλλονή – Σίγρι.

Καταλαβαίνετε λοιπόν πως όσα λέμε δεν είναι κούφιες γενικότητες. Είναι έργα ζωντανά που σχεδιάστηκαν, δημοπρατήθηκαν και κατασκευάζονται από το Υπουργείο μας και σταδιακά αποδίδονται πίσω στους πραγματικούς ιδιοκτήτες τους, τους Έλληνες πολίτες.

insider.gr
sidirodromikanea.blogspot.com