Στα τέλη Μαρτίου ή στις αρχές Απριλίου αναμένεται να «κλειδώσουν» τα σχήματα που θα προκριθούν στην επόμενη φάση της διαγωνιστικής διαδικασίας για την υλοποίηση 6 σιδηροδρομικών έργων με τη διαδικασία δημοπράτησης με Ανταγωνιστικό Διάλογο, συνολικού ύψους περίπου 4 δισ. ευρώ.
Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Όπως αναφέρουν σχετικές πληροφορίες, οι αρμόδιες υπηρεσίες της ΕΡΓΟΣΕ βρίσκονται πλέον στην τελική ευθεία για να «ανάψουν πράσινο φως» στους ομίλους που πληρούν τα βασικά κριτήρια συμμετοχής στη φάση του ανταγωνιστικού διαλόγου. Αυτό εκτιμάται ότι θα συμβεί είτε τις τελευταίες ημέρες του Μάρτη είτε την πρώτη εβδομάδα του Απριλίου.
Υπενθυμίζεται ότι στην εκδήλωση ενδιαφέροντος είχαν εμφανιστεί κατά βάση 3 κοινοπραξίες, οι ΑΒΑΞ - Alstom, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ - Intrakat και ΕΛΛΑΚΤΩΡ - Μυτιληναίος, και για τα 6 projects, αν και στο τελευταίο, το μικρότερο (σύνδεση ΟΛΘ), είχαν δώσει το παρών 4 σχήματα καθώς ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Intrakat συμμετείχαν αυτόνομα.
H ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε., θυγατρική εταιρεία του Ομίλου ΟΣΕ και αρμόδιος φορέας για την κατασκευή και την ανάπτυξη του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας, σε συνεργασία με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ως γνωστόν έχει ήδη δρομολογήσει την υλοποίηση 6 σιδηροδρομικών έργων με τη διαδικασία δημοπράτησης με Ανταγωνιστικό Διάλογο, συνολικού ύψους περίπου 4 δισ. ευρώ.
Όπως πολλές φορές έχει αναφέρει το insider, και για τα έξι σιδηροδρομικά έργα, η βέλτιστη τεχνική λύση θα καθοριστεί κατά τη διαδικασία του Ανταγωνιστικού Διαλόγου και ειδικότερα στο στάδιο διενέργειας διαλόγου με τους συμμετέχοντες υποψηφίους Αναδόχους των έργων, κατά το οποίο θα ληφθούν υπόψη και θα αξιοποιηθούν όλες οι διαθέσιμες μελέτες. Η εκπόνηση των απαιτούμενων οριστικών μελετών ή/ και μελετών εφαρμογής θα ολοκληρωθεί από τον Ανάδοχο που θα επιλεγεί για την κατασκευή του κάθε έργου.
Να σημειώσουμε επίσης ότι στην παρούσα φάση, ο επικεφαλής της ΕΡΓΟΣΕ, Χρ. Βίνης, έχει ξεκινήσει έναν γύρο ελέγχου των υφιστάμενων μεγάλων έργων του φορέα. Πρώτη στάση αυτής της περιοδείας που στόχο έχει να εξετάσει την πορεία ανοιχτών εργολαβιών είναι η Πελοπόννησος (στο μέτωπο Αίγιο, Ρίο, Πάτρα), όπου η ΕΡΓΟΣΕ προωθεί σημαντικά projects, ενώ στη συνέχει ο κ. Βίνης θα επισκεφτεί έργα στην Κεντρική και Βόρεια Ελλάδα που εκτιμά ότι είναι σημαντικά για την αναβάθμιση του σιδηρόδρομου (δεν γίνεται λόγος για αυτά που υπεγράφησαν πρόσφατα ή στα οποία είχαμε αναδόχους στα τέλη του 2021). Η ΕΡΓΟΣΕ τα τελευταία χρόνια σχεδιάζει και υλοποιεί έργα με ισχυρό αναπτυξιακό αποτύπωμα, που αλλάζουν άρδην το τοπίο των επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών στη χώρα μας. Εμβληματικά έργα που δημιουργούν υπεραξία για την κοινωνία και την εθνική οικονομία, ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της Ελλάδας και ταυτόχρονα εξυπηρετούν τον στρατηγικό στόχο μετατροπής της σε διαμετακομιστικό κέντρο της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Μεταξύ άλλων, αυξήθηκε η απορρόφηση των κοινοτικών κονδυλίων για την υλοποίηση των έργων, με τον ρυθμό ανάπτυξης να επιστρέφει σε θετικό πρόσημο μετά από 5 χρόνια.
Προφανώς, τα έργα του ανταγωνιστικού διαλόγου είναι τα πλέον σημαντικά. Για κάθε ένα από τους έξι προκηρυγμένους Διαγωνισμούς, η ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε. εξετάζει τους Φακέλους Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος που θα έχουν υποβληθεί στην Α΄ Φάση της διαγωνιστικής διαδικασίας και θα προσκαλέσει όλους τους Υποψηφίους, που πληρούν τα Κριτήρια Ποιοτικής Επιλογής, να συμμετάσχουν στη Φάση Β’ του Διαγωνισμού.
Να επαναλάβουμε ότι πρόκειται για τα παρακάτω έξι (6) σιδηροδρομικά έργα:
i. ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗΣ ΜΕ ΔΙΠΛΑΣΙΑΣΜΟ ΚΑΙ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ-ETCS ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗΣ ΤΗΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ-ΟΡΜΕΝΙΟ.
ii. ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΝΕΑΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ – ΤΟΞΟΤΕΣ.
iii. ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΣΥΝΔΕΣΗ ΤΟΥ 6ου ΠΡΟΒΛΗΤΑ ΛΙΜΕΝΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΥ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ.
iv. ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΔΙΠΛΗΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΚΙΑΤΟ – ΠΑΤΡΑ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΡΙΟ - ΝΕΟΣ ΛΙΜΕΝΑΣ ΠΑΤΡΩΝ.
v. ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΝΕΑΣ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΗΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΔΕΣΗ ΤΗΣ ΡΑΦΗΝΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΛΙΜΕΝΑ ΡΑΦΗΝΑΣ ΜΕ ΤΟ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΟ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟ.
insider.gr
sidirodromikanea.blogspot.com