Μετά από μια δύσκολη διετία για τα διεθνή ταξίδια λόγω των περιορισμών που επιβλήθηκαν ως αποτέλεσμα της πανδημίας του κορωνοϊού, οι υπηρεσίες στη σιδηροδρομική γραμμή υψηλής ταχύτητας μεταξύ Λονδίνου και ηπειρωτικής Ευρώπης αρχίζουν επιτέλους να επιστρέφουν στα επίπεδα σχεδόν προ της πανδημίας.
Με το Eurostar να εκτελεί πλέον 11 τρένα την ημέρα προς το Παρίσι, πέντε προς τις Βρυξέλλες, δύο προς το Άμστερνταμ και ένα προς την Ντίσνεϋλαντ, η υπηρεσία παραμένει αισιόδοξη για τη βάση επιβατών μεταξύ καναλιών.
Αν και η ανάκαμψη είναι θετική για το οικοσύστημα των επιχειρήσεων που βοηθούν τη λειτουργία της υπηρεσίας Eurostar, η ύφεση δεν πέρασε απαρατήρητη από την εταιρεία που κατέχει τη σήραγγα της Μάγχης, Getlink, επίσημα γνωστή ως «Eurotunnel». Η Eurostar είναι ο μεγαλύτερος πελάτης της Getlink και κάθε φορά που περνάει τρένα μέσα από τη σήραγγα, πρέπει να πληρώνει διόδια στη Getlink (που είναι περίπου 30 £ ανά πελάτη). Στο αποκορύφωμα της πανδημίας, τα στοιχεία των επιβατών του Eurostar μειώθηκαν κατά 95% , γεγονός που σχεδόν εξάντλησε τα έσοδα από τα διόδια.
Για να διασφαλίσει στο μέλλον αυτή τη ροή εσόδων, η Getlink επιδιώκει να υποστηρίξει τους ανταγωνιστές της Eurostar που θα μπορούσαν επίσης να περάσουν τρένα μέσω της σήραγγας της Μάγχης προς/από το Λονδίνο. Ένας από τους οποίους, ο Renfe, ο ισπανικός εθνικός φορέας τρένων, βρίσκεται σε «προχωρημένες» συνομιλίες σύμφωνα με δημοσιεύματα των μέσων ενημέρωσης μετά τη δήλωση ενδιαφέροντος τον Οκτώβριο. Η γαλλική εφημερίδα Le Parisien αναφέρει ότι η Getlink σχεδιάζει να αποκτήσει δέκα τρένα υψηλής ταχύτητας και να τα νοικιάσει σε φορείς όπως η Renfe για να ξεκινήσει μια νέα υπηρεσία μέχρι το 2026.
Η Renfe χρησιμοποιεί ήδη την ίδια οικογένεια τρένων με το Eurostar, τη Siemens Velaro, για τις υπηρεσίες υψηλής ταχύτητας AVE που σημαίνει ότι έχει καλές πιθανότητες να τις μεταφέρει (Εικόνα: Curimedia Photography/ CC)
Η Eurostar χρησιμοποιεί επί του παρόντος 28 συρμούς για τις υπηρεσίες της, οι μισοί από τους οποίους χρησιμοποιούνται στη διαδρομή προς το Παρίσι ανά πάσα στιγμή. Με 10 συρμούς, οι επιβάτες της νέας υπηρεσίας που υποστηρίζεται από το Getlink θα μπορούν να περιμένουν λιγότερο συχνή υπηρεσία από αυτή του Eurostar, αλλά με τη δυνατότητα νέων προορισμών, νέων συστημάτων ναύλων και μιας νέας προσφοράς υπηρεσιών, είναι μια προσοδοφόρα πρόταση.
mylondon.news
sidirodromikanea.blogspot.com