Το γαλλικό κράτος θέλει να αναστρέψει το χαμένο μερίδιο αγοράς των σιδηροδρόμων κατά τα επόμενα χρόνια. Για το σκοπό αυτό, ανέπτυξε ένα σχέδιο δράσης με συγκεκριμένους στόχους: διπλασιασμό του μεριδίου των σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών έως το 2030 (από 9 τοις εκατό σε 18 τοις εκατό) και επίτευξη ενός διαχωρισμού των μεταφορών 25 τοις εκατό έως το 2050.
Νίκος Παπατόλιος
Τις τελευταίες δεκαετίες, το μερίδιο αγοράς σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών στη Γαλλία έχει υποστεί σημαντική μείωση. Μεγάλο μέρος του όγκου έχει μετατοπιστεί στις οδικές μεταφορές με αποτέλεσμα μια αντίστροφη μετατόπιση των μεταφορών. Ως αποτέλεσμα, η γαλλική κυβέρνηση θα επενδύσει 1 δισεκατομμύριο ευρώ για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των φορέων εκμετάλλευσης σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών και 170 εκατομμύρια ευρώ ετησίως (μέχρι το 2024) για την ελάφρυνση του κόστους χρέωσης πρόσβασης στη γραμμή.
Ο Paul Mazataud, επικεφαλής σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών στην SNCF Réseau, εξήγησε σε αποκλειστική συνέντευξη στο RailFreight Live τους στόχους αυτών των επενδύσεων. Μπορείτε να παρακολουθήσετε ολόκληρη τη συνέντευξη στο βίντεο που ακολουθεί:
Εστίαση σε διάφορα τμήματα
Η γενική εστίαση της εθνικής στρατηγικής στοχεύει στη βελτίωση της εμπειρίας των πελατών. Με αυτά τα λόγια, η γαλλική κυβέρνηση θέλει να ενισχύσει την ανταπόκριση και την αποτελεσματικότητα των φορέων εκμετάλλευσης σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών βελτιώνοντας παράλληλα τη διαχείριση της υποδομής υπό συνήθεις και έκτακτες συνθήκες. Ταυτόχρονα, η στρατηγική στοχεύει στον εκσυγχρονισμό και την περαιτέρω ανάπτυξη του σιδηροδρομικού δικτύου με την ανάπτυξη του ERTMS, την ανάληψη κατασκευής που θα το καταστήσει πιο φιλικό προς τις σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές και την παροχή μεγαλύτερης χωρητικότητας.
Ωστόσο, η μεγαλύτερη προσοχή θα επικεντρωθεί σε τρία τμήματα της αγοράς: μεταφορά με ένα βαγόνι, συνδυασμένη μεταφορά και διατροπική μεταφορά ημιρυμουλκούμενων P400. Αυτά τα τρία τμήματα βρίσκονται στην ατζέντα υποστήριξης πολλών ευρωπαϊκών κρατών και, ενώ δεν είναι υπανάπτυκτες στη Γαλλία, χρειάζονται ακόμη ενίσχυση. Από αυτά τα τρία, οι συνδυασμένες μεταφορές είναι το πιο κρίσιμο για ενίσχυση, καθώς, όπως ανέφερε ο Paul Mazataud από το SNCF Réseau, ο συγκεκριμένος τομέας είναι ο ταχύτερα αναπτυσσόμενος στην Ευρώπη αυτή τη στιγμή.
railfreight.com
sidirodromikanea.blogspot.com