Τετάρτη 21 Ιουλίου 2021

Η Βουλγαρία ξεκινά την κατασκευή της μεγαλύτερης σιδηροδρομικής σήραγγας στα Βαλκάνια.

Η Πέμπτη 15 Ιουλίου ήταν η αφετηρία για την κατασκευή της μεγαλύτερης σιδηροδρομικής σήραγγας στα Βαλκάνια. Η σήραγγα βρίσκεται στη Βουλγαρία, πολύ κοντά στην πρωτεύουσα της χώρας Σόφια και στη διαδρομή μεταξύ Elin Pelin και Vakarel. Θα έχει μήκος 7 χιλιόμετρα, με δύο ζεύγη διαδρομών, διευκολύνοντας τα εμπορευματικά τρένα με ταχύτητες έως 120 χιλιόμετρα ανά ώρα.


Γράφει ο Νίκος Παπατόλιος


Η κατασκευή της σήραγγας αποτελεί μέρος του έργου «Εκσυγχρονισμός του σιδηροδρομικού τμήματος Elin Pelin-Kostenec», που χρηματοδοτείται από τα κυβερνητικά προγράμματα «Υποδομή μεταφορών 2014-2020» και «Συνδεσιμότητα μεταφορών». Το συνολικό έργο θα κοστίσει 498 εκατομμύρια Βουλγαρικά Λεβ (περίπου 255 εκατομμύρια ευρώ).

Το σιδηροδρομικό τμήμα Elin Pelin-Kostenec στη Βουλγαρία.
Μέρος του RFC 7

Εκτός από την αναβάθμιση της σιδηροδρομικής υποδομής της Βουλγαρίας, το έργο είναι σημαντικό επειδή θα διευκολύνει την εμπορευματική κυκλοφορία κατά μήκος του σιδηροδρομικού εμπορευματικού διαδρόμου 7, ή αλλιώς γνωστό ως διάδρομος Ανατολής / Ανατολικής Μεσογείου, που αποτελεί μέρος του δικτύου ΔΕΔ-Μ Αυτό είναι σημαντικό επειδή η Βουλγαρία είναι μια χώρα διέλευσης για μεταφορές μεταξύ της Κεντρικής και της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Για παράδειγμα, εταιρείες όπως η Rail Cargo Group ή η Hupac χρησιμοποιούν το σιδηροδρομικό δίκτυο και τους τερματικούς σταθμούς τους προς την Τουρκία.

Επιπλέον, η Ocean Rail, η εταιρεία που εκτελεί τρένα που συνδέουν το ελληνικό λιμάνι του Πειραιά και την κεντρική Ευρώπη μέσω των Βαλκανίων , πρόσφατα ξεκίνησε μια νέα υπηρεσία μέσω της Βουλγαρίας. Τα τρένα περνούν από την Κουλάτα στα ελληνοβουλγαρικά σύνορα και το Dragoman κοντά στη Σόφια στο δρόμο τους προς Σερβία, Ουγγαρία, Αυστρία, Σλοβακία και Τσεχία.

Είναι κατανοητό ότι μια τέτοια εξέλιξη μπορεί να μην φαίνεται σημαντική σε σύγκριση με άλλα έργα υποδομής στην Ευρώπη. Ωστόσο, για τα Βαλκάνια, η οποία εξακολουθεί να είναι αναπτυσσόμενη περιοχή για τους σιδηροδρόμους, είναι ζωτικής σημασίας δεδομένου ότι επιτρέπει καλύτερη συνδεσιμότητα μέσω του ορεινού τοπίου, το οποίο περιορίζει την ποικιλία επιλογών κατά τον προγραμματισμό μιας υπηρεσίας τρένων.

https://www.railfreight.com/railfreight/2021/07/19/bulgaria-started-construction-of-the-largest-rail-tunnel-in-the-balkans/
Φωτογραφία: Οργανισμός Οδικής Υποδομής της Βουλγαρίας 

Επιμέλεια: Χρήστος Γιαννακίδης
sidirodromikanea