Τετάρτη 21 Ιουλίου 2021

Βέλγιο-Γερμανία: το εκτιμώμενο κόστος για τις επισκευές ζημιών από πλημμύρες ανέρχεται σε δισεκατομμύρια.

Το Βέλγιο και η Γερμανία πλήττονται σοβαρά από τις πλημμύρες που σημειώθηκαν την περασμένη εβδομάδα. Τα σιδηροδρομικά τους δίκτυα υπέστησαν σημαντικές ζημιές που θα χρειαστούν χρόνο και υψηλό κόστος για την επισκευή. Στο Βέλγιο, το κόστος αυτό εκτιμάται μεταξύ 30 και 50 εκατομμυρίων ευρώ, ενώ στη Γερμανία, τα έξοδα αποκατάστασης οδικών και σιδηροδρομικών δικτύων θα μπορούσαν να φτάσουν το ποσό των 2 δισεκατομμυρίων ευρώ.

Νίκος Παπατόλιος


«Προς το παρόν, εκτιμούμε ότι η ζημιά κυμαίνεται μεταξύ 30 και 50 εκατομμυρίων ευρώ. Αλλά το νερό δεν έχει εξαφανιστεί παντού. Πρέπει λοιπόν να περιμένουμε και να δούμε πριν μπορέσουμε να κάνουμε μια καλή εκτίμηση », δήλωσε ο εκπρόσωπος της Infrabel Thomas Baeken στο VRT . Αυτό σημαίνει ότι η αρχική εκτίμηση χρειάζεται ακόμη επανεκτίμηση μετά την υποχώρηση των υδάτων, με το κόστος να μην είναι ακόμη σίγουρο. Όσον αφορά τη Γερμανία, το πρακτορείο ειδήσεων DPA ανέφερε ότι η κατάσταση είναι παρόμοια. Υπάρχει ένα ταμείο ανοικοδόμησης στα έργα, αλλά η κυβέρνηση χρειάζεται περισσότερο χρόνο για να αξιολογήσει διεξοδικά την κατάσταση πριν την εγκρίνει.

Επισκόπηση τρέχουσας κατάστασης

Στο Βέλγιο, πολλές σιδηροδρομικές γραμμές στο νότο της χώρας έχουν μπλοκαριστεί, μια γέφυρα κατέρρευσε, οι κατολισθήσεις λάσπης έχουν μετατοπίσει το έρμα, και πολλά τμήματα και θέσεις τροχιάς δεν είναι πλέον προσβάσιμα λόγω της καθίζησης εδάφους κάτω από τη σιδηροδρομική υποδομή. «Πρέπει να βάλουμε συνολικά 70.000 τόνους καινούργια βότσαλα, πρέπει να αντικαταστήσουμε αρκετές δεκάδες χιλιάδες κοιμισμένους, και περισσότερα από 10 χιλιόμετρα σιδηροδρομικών επιχωμάτων και καθίζησης πρέπει να αποκατασταθούν», δήλωσε ο Baeken. Χθες, Δευτέρα 19 Ιουλίου, η Infrabel άρχισε να λειτουργεί ξανά μερικές από τις αποκλεισμένες γραμμές. Ωστόσο, το σιδηροδρομικό δίκτυο της Βαλονίας δεν θα αποκατασταθεί πλήρως πριν από τις 30 Αυγούστου.

Στη Γερμανία και τις Κάτω Χώρες, η υποδομή υπέστη επίσης ζημιές αλλά όχι τόσο σοβαρές όσο στο Βέλγιο. Οι διαχειριστές υποδομής των δύο χωρών καταφέρνουν να διατηρήσουν ορισμένες σιδηροδρομικές ροές υπό αυτές τις συνθήκες χρησιμοποιώντας εκτροπές και προχωρώντας σε γρήγορες επισκευές. Για παράδειγμα, στις Κάτω Χώρες, η σιδηροδρομική γραμμή από το Eijsden προς το Βέλγιο επισκευάστηκε και τέθηκε σε λειτουργία χθες το βράδυ. Ωστόσο, τα τρένα θα πρέπει να περιμένουν μέχρι να ταξιδέψουν στο Βέλγιο μέσω αυτής της διαδρομής, διότι οι εργασίες αποκατάστασης από τη βελγική πλευρά δεν θα ολοκληρωθούν έως τις 2 Αυγούστου.

Διεθνής μηχανισμός έκτακτης ανάγκης

Η ProRail, ο Ολλανδός διαχειριστής υποδομής, υπογράμμισε ότι οι πληγείσες χώρες ενεργοποίησαν έναν διεθνή μηχανισμό έκτακτης ανάγκης λόγω της άνευ προηγουμένου κατάστασης. Συγκεκριμένα, οι διαχειριστές υποδομής από την Ολλανδία, την Ελβετία, την Ιταλία, το Βέλγιο, τη Γερμανία, το Λουξεμβούργο και τη Γαλλία, έρχονται σε καθημερινή επαφή, προσπαθώντας να διαχειριστούν συλλογικά την πίεση που προκαλούν οι πλημμύρες και να συνεχίσουν τις σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές.

https://www.railfreight.com/railfreight/2021/07/20/belgium-germany-estimated-costs-for-flood-damage-repairs-reach-billions/

Επιμέλεια: Χρήστος Γιαννακίδης
sidirodromikanea