Δευτέρα 14 Ιουνίου 2021

Μετρό: Στους υπό κατασκευή σταθμούς επέκτασης Γραμμής 3 ο Κ. Καραμανλής

Τους υπό κατασκευή σταθμούς της επέκτασης της Γραμμής 3 του Μετρό προς Πειραιά, καθώς και την προσωρινή έκθεση των σπουδαίων αρχαιολογικών ευρημάτων στην Ξυλαποθήκη, επισκέφθηκε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής.
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, όπως διαπίστωσε, οι εργασίες πολιτικού μηχανικού έχουν προχωρήσει σε ποσοστό περίπου 90% και, επομένως, οι σταθμοί «Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο», αναμένεται να παραδοθούν στο επιβατικό κοινό το καλοκαίρι του 2022.
Σημειωτέον ότι πρόκειται για ένα έργο με ιδιαίτερες τεχνικές δυσκολίες, δεδομένου ότι το τελευταίο κομμάτι της διαδρομής του Μετρό προς Πειραιά βρίσκεται δίπλα στη θάλασσα, κατά την κατασκευή του οποίου ήρθαν στο φως πάνω από 10.000 αρχαιολογικά ευρήματα.
Ο κ. Καραμανλής ξεναγήθηκε στην έκθεση αρχαιοτήτων, τμήμα της οποίας θα γίνει ενιαίο, στο Σταθμό «Δημοτικό Θέατρο» και η οποία περιλαμβάνει ένα βοτσαλωτό δάπεδο, που έγινε απόσπαση, συντηρήθηκε και θα γίνει επανατοποθέτηση σε ειδικό χώρο στον εν λόγω σταθμό.
Στο Σταθμό «Πειραιάς» ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών είδε τις εργασίες καθαίρεσης διαφραγματικού τοίχου και ενημερώθηκε ότι έκλεισε η πλάκα οροφής του Σταθμού και θα δοθεί ο δρόμος σε πλήρη λειτουργία στις αρχές του 2022.
Τον κ. Καραμανλή συνόδευσαν ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, κ. Γιώργος Καραγιάννης, ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Αττικό Μετρό ΑΕ, κ. Νίκος Ταχιάος, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Αττικό Μετρό ΑΕ, κ. Νίκος Κουρέτας, ο Διευθύνων Σύμβουλος της κατασκευάστριας εταιρείας Αβαξ, κ. Κωνσταντίνος Μιτζάλης.
Στον υπό κατασκευή σταθμό «Δημοτικό Θέατρο», τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών υποδέχθηκε ο Δήμαρχος Πειραιά, κ. Γιάννης Μώραλης και στην «Ξυλαποθήκη» τον ξενάγησε η Έφορος Πειραιά και Νήσων, κ. Στέλλα Χρυσουλάκη.

Σταθμός - πρότυπο στο Δημοτικό Θέατρο, που συμβολίζει ότι μπορούμε να έχουμε και αρχαία και Μετρό

Μετά την επίσκεψη στα εργοτάξια και την ξενάγηση στην αρχαιολογική έκθεση, ο κ. Καραμανλής δήλωσε:

«Το Δεκέμβριο του 2019 είχαμε έρθει εδώ και είχαμε δεσμευτεί ότι το έργο θα παραδοθεί το καλοκαίρι του 2022. Διαπιστώσαμε σήμερα την πρόοδο στην κατασκευή του. Βρισκόμαστε στα τελειώματα των εργασιών και στην ουσία είμαστε σε πάρα πολύ καλό δρόμο.
Ο Πειραιάς όταν θα παραδοθούν οι τρεις σταθμοί θα γίνει πραγματικά ένα πολύ σημαντικό συγκοινωνιακό κέντρο της Αττικής. Γιατί θα έχουμε το Μετρό, θα έχουμε το Τραμ, θα έχουμε τον Προαστιακό. Σκεφτείτε ότι θα συνδέσουμε το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας με το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας, μέσα σε περίπου 50 λεπτά. Κάτι για το οποίο θα έπρεπε βεβαίως να είμαστε όλοι περήφανοι.
Πέρα όμως από όλα αυτά, μας δίνεται η ευκαιρία να διαπιστώσουμε ότι ένα πολύ μεγάλο έργο Μετρό είναι και μία πολύ μεγάλη ευκαιρία για την ανάδειξη αρχαιολογικών ευρημάτων. Στην Ξυλαποθήκη είδαμε τα πραγματικά εντυπωσιακά ευρήματα από το Σταθμό του Δημοτικού Θεάτρου που θα είναι πραγματικά ένας Σταθμός - πρότυπο, ο οποίος θα συμβολίζει και αυτό που εμείς στην Κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη λέμε, ότι μπορούμε να έχουμε και Αρχαία και Μετρό. Και θα είναι ένας σταθμός πρότυπο, διότι έχει βρεθεί ένα πολύ σημαντικό βοτσαλωτό δάπεδο που θα εκτεθεί εδώ και θα υπάρχουν και άλλα πολύ σημαντικά αρχαιολογικά ευρήματα, σε προθήκες σε πολλά τμήματα του σταθμού.
Επομένως η δέσμευση, που είχαμε δώσει το Δεκέμβριο του 2019, ισχύει στο ακέραιο. Παρά την πανδημία τα εργοτάξια έμειναν ανοιχτά. Έγινε μία τεράστια προσπάθεια να μην καθυστερήσουμε και αυτή τη στιγμή είμαστε σχεδόν στο 90% σε μερικά σημεία και μπροστά από το χρονοδιάγραμμα που είχαμε βάλει. Η δέσμευση παραμένει: Το καλοκαίρι του 2022 οι τρεις σταθμοί θα παραδοθούν στο επιβατικό κοινό».
Ο κ. Μώραλης από την πλευρά του εξέφρασε τη χαρά του ίδιου και των Πειραιωτών για την πρόοδο του έργου, ευχαρίστησε τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστα Καραμανλή και το Γενικό Γραμματέα Υποδομών κ. Γιώργο Καραγιάννη και τόνισε ότι τα έργα του Μετρό είναι τα σημαντικότερα που εκτελούνται στον Πειραιά, ο οποίος καθίσταται πλέον σημαντικός κόμβος.
Η κ. Χρυσουλάκη, ξεναγώντας τον κ. Καραμανλή στην έκθεση των αρχαίων που βρέθηκαν κατά την κατασκευή του Μετρό, σημείωσε μεταξύ άλλων ότι: «Θα αναπαραστήσουμε μία στιγμή μέσα στο χρόνο της καθημερινότητας των Πειραιωτών».
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών σχολίασε ότι ουσιαστικά το έργο αποτέλεσε και μία τεράστια αρχαιολογική ανασκαφή και η κ. Χρυσουλάκη εξήγησε ότι με την παράλληλη κατασκευή του Μετρό και του Τραμ, οι αρχαιολόγοι είχαν την ευκαιρία να ερευνήσουν την πόλη του Πειραιά τόσο κατά έκταση όσο και κατά βάθος, σαν να είχαν μία συστηματική ανασκαφή, γεγονός που αποτέλεσε μεγάλη ευκαιρία.

Πειραιάς - Αεροδρόμιο σε 50 λεπτά

Υπενθυμίζεται ότι στις 6 Ιουλίου του 2020, δόθηκαν σε λειτουργία οι τρεις πρώτοι σταθμοί της επέκτασης του Μετρό προς Πειραιά: «Αγία Βαρβάρα», «Κορυδαλλός» και «Νίκαια», με τους οποίους δόθηκε μεγάλη ανάσα και αναβαθμίστηκε η καθημερινότητα της ευρύτερης περιοχής.
Σε «Μανιάτικα», «Πειραιά» και «Δημοτικό Θέατρο», έχουν ξεπεραστεί όλα τα προβλήματα που είχαν προκύψει και οι εργασίες αυτή τη στιγμή βρίσκονται περί το 90% - δηλαδή λίγο μπροστά κι από το χρονοδιάγραμμα - και συγκεκριμένα στη φάση των αρχιτεκτονικών τελειωμάτων και της εγκατάστασης ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού.
Όταν το έργο ολοκληρωθεί και τεθούν οι τρεις τελευταίοι σταθμοί σε λειτουργία προβλέπεται να αυξηθεί η συνολική επιβατική κίνηση στο δίκτυο του Μετρό κατά 132.000 ημερησίως. Η κυκλοφορία των Ι.Χ. οχημάτων αναμένεται να μειωθεί κατά 23.000 ημερησίως και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 120 τόνους ημερησίως. Η διαδρομή από το λιμάνι του Πειραιά έως το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» θα διαρκεί περίπου 50 λεπτά.
Στο σταθμό «Πειραιάς» προβλέπεται να δημιουργηθεί ένα ιδιαίτερα σημαντικό συγκοινωνιακό κέντρο, συνενώνοντας λειτουργικά δυο γραμμές Μετρό (Γραμμές 1 και 3), το Λιμάνι, τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο και την επέκταση του Τραμ προς Πειραιά (5,4 χλμ. μονής γραμμής και 12 σταθμοί), διευκολύνοντας έτσι τις μετεπιβιβάσεις μεταξύ όλων των μέσων μεταφοράς.
Όλα αυτά θα είναι πολύ σημαντικά για την αναβάθμιση του Πειραιά, για την ποιότητα ζωής των κατοίκων του και συνολικά των κατοίκων και των επισκεπτών του Λεκανοπεδίου, αλλά και για την οικονομία της χώρας. Το συγκοινωνιακό αυτό κέντρο μπορεί να δώσει άλλη ώθηση στην τοπική ανάπτυξη της περιοχής, να δημιουργήσει νέες εμπορικές δυνατότητες και να αναβαθμίσει την τουριστική εμπειρία των επισκεπτών της χώρας μας.

naftemporiki.gr
sidirodromikanea