Παρασκευή 14 Μαΐου 2021

ΚΑΛΑΒΡΥΤΑ: Άνοιγμα μετακινήσεων και επανεκκίνηση του τουρισμού χωρίς Οδοντωτό...

Τουριστικά καταλύματα, καταστήματα και επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών της ευρύτερης περιοχής των Καλαβρύτων "ποντάρου" στον Οδοντωτό, αλλά -δυστυχώς- απαιτείται ακόμη χρόνος μέχρις ότου το Τρενάκι να σφυρίξει και να συναντηθεί πάλι με το κοινό του!

Νίκος Π. Κυριαζής 

Τα μέτρα ασφαλείας που αναμένεται να υιοθετηθούν, για όλες τις κοινωνικές δραστηριότητές και μετακινήσεις, προβληματίζουν την ΤΡΑΙΝΟΣΕ που κερδίζει χρόνο, σε επίπεδο περιορισμών, αναμένοντας την προώθηση του εμβολιασμού αλλά και την υιοθέτηση του «πράσινου διαβατηρίου» για το σύνολο των χωρών μελών της Ε.Ε.
Γι αυτό και τα πρώτα βήματα ΟΣΕ – ΤΡΑΙΝΟΣΕ παραμένουν διστακτικά ιδιαίτερα για την Αχαΐα. Από τη Δευτέρα ξεκινά μόνο ο Προαστιακός Πάτρα – Κ. Αχαΐα, χωρίς τον Οδοντωτό Διακοπτό – Καλάβρυτα και το τρένο Κιάτο-Αίγιο.
«Εκτιμούμε ότι, ιδιαίτερα όσον αφορά το Τρενάκι Διακοπτό – Καλάβρυτα που ανήκει κατά βάση στα τουριστικά μέσα μεταφοράς και αναψυχής, ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι ακόμη σε αναμονή της ζήτησης από τα Πρακτορεία Ταξιδιών στο εσωτερικό. Παράλληλα με την επιστροφή των ξένων τουριστών στο ‘Ελ. Βενιζέλος’. Μπορεί, όσο καθυστερεί η επιστροφή της κύριας μάζας των τουριστών, να κερδίζουμε χρόνο για τον εμβολιασμό όμως το Τρενάκι είναι ένα εποχικό μέσο και κάθε Σ/Κ που χάνεται υπάρχει απώλεια εσόδων για τις επιχειρήσεις και την εταιρεία» αναφέρει ο Γιάννης Καραπαναγιώτης πρόεδρος του Συλλόγου Φίλων Οδοντωτού Σιδηροδρόμου.
Το σκεπτικό της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ήταν να ενεργοποιηθεί ο Οδοντωτός ταυτόχρονα με τη γραμμή του προαστιακού Κιάτο – Αίγιο. Φαίνεται όμως ότι η αρχική σκέψη εγκαταλείπεται και, για τις αρχές καλοκαιριού η ελπίδα στρέφεται κυρίως στον Οδοντωτό με το αίτημα της επανεκκίνησης να κρίνεται πάντως «μαχητό» σε αυτή τη φάση.
«Στα μέσα του 2021 και η Πελοπόννησος, παρ’ όλες τις κατά καιρούς εξαγγελίες, παραμένει στην εντατική σε επίπεδο τρένου, για να μην πούμε ότι είναι, ακόμη, σιδηροδρομικά νεκρή!
Κρίνοντας αποσπασματικά, σε επίπεδο εμπορικής πολιτικής, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ πισωγυρίζει στο παρελθόν ενώ και τα έργα για το τρένο Κόρινθος - Αίγιο – Πάτρα προχωρούν σημειωτόν ενώ κάνουμε και βήματα πίσω" κατά τον κ. Καραπαναγιώτη.
Το τρένο Κιάτο – Αίγιο, με ανταπόκριση για Καλάβρυτα, μετατρέπει αυτόματα τον Οδοντωτό, από καθαρά τουριστικό δρομολόγιο, και σε μέσο μεταφοράς. Διότι θα δύναται να εξυπηρετεί και καθημερινές μετακινήσεις, ιδιαίτερα τώρα που -μετά από 1,5 χρόνο- τελειώνει και το ‘εμπάργκο’ με τις διαπεριφερειακές μετακινήσεις.
"Αν η εταιρεία δεν βλέπει αυτή την προοπτική, πρέπει εμείς να πιέσουμε ώστε να ανοίξει ο δρόμος για την επιστροφή των μέσων σταθερής τροχιάς όχι μόνο σε Πάτρα και Αίγιο αλλά σε όλη την Πελοπόννησο! Τιμούμε φέτος τα 200 χρόνια από την Επανάσταση του 1821 αλλά ξεχνούμε το ρόλο του τρένου, στα 2/3 του χρόνου της Νεότερης Ιστορίας μας, στην ανάπτυξη σε Αχαΐα, Μεσσηνία, Ηλεία και Κορινθία» καταλήγει ο κ. Καραπαναγιώτης.

kalavrytanews.com
sidirodromikanea