Μπαράζ έργων πνοής που αναδιαμορφώνουν την ευρύτερη περιοχή αναφοράς τους τροχοδρομεί το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Ολα είναι projects που αποτελούν παρακαταθήκη ανάδειξης νέων προορισμών.
ΧΑΡΗΣ ΝΤΙΓΡΙΝΤΑΚΗΣ
Στο πλαίσιο αυτό σε φάση εκκίνησης μπαίνουν ύστερα από χρόνια, οι επεκτάσεις του προαστιακού σιδηρόδρομου, ενώ επεκτείνεται και το αεροδρόμιο Πάρου προκειμένου να δέχεται πτήσεις τσάρτερ από μεγαλύτερα αεροσκάφη.
Συγκεκριμένα μέχρι το φθινόπωρο αναμένεται η δημοπράτηση τριών επεκτάσεων του προαστιακού προς Ελευσίνα-Μέγαρα, Λαύριο και Ραφήνα. Τα τρία έργα, ύψους 765 εκατ. ευρώ, θεωρούνται πολύ σημαντικά γιατί θα είναι η πρώτη φορά που ο σιδηρόδρομος θα δικτυώνεται σε περιοχές οι οποίες είναι εκτός του πολεοδομικού ιστού της πόλης και η συγκοινωνία που παρέχεται είναι χαμηλού… βεληνεκούς.
Στόχος του υπουργείου είναι η σύνδεση του εθνικού σιδηροδρομικού δικτύου με τα τρία σημαντικά περιφερειακά λιμάνια της Αττικής. Της Ελευσίνας, που είναι καθαρά εμπορικό, του Λαυρίου, που είναι και εμπορικό και επιβατικό και της Ραφήνας, που είναι αμιγώς επιβατικό.
Προ ημερών, σε συνέντευξή του, ο γενικός γραμματέας Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, ήταν αποκαλυπτικός για τον νέο «χάρτη» των έργων στην Αττική που θα μετατρέψουν το Λεκανοπέδιο σε μεγάλο συγκοινωνιακό και εμπορευματικό κόμβο.
Δυτική Αττική
Το πρώτο έργο που θα οδεύσει προς δημοπράτηση, σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά, είναι η προαστιακή γραμμή προς Ανω Λιόσια-Ελευσίνα-Μέγαρα. Το έργο αξιοποιεί τμήμα της παλιάς μετρικής γραμμής Αθηνών-Κορίνθου, η οποία έχει τεθεί εκτός λειτουργίας εδώ και περίπου 15 χρόνια.
Θα δημιουργηθεί νέα γραμμή ηλεκτροκινούμενη μήκους 36 χλμ. προαστιακού σιδηροδρόμου που θα ξεκινά από τα Ανω Λιόσια, θα περνά από τον Ασπρόπυργο, την Ελευσίνα και θα τερματίζει στα Μέγαρα. Το κόστος υπολογίζεται σε 85 εκατ. ευρώ και περιλαμβάνει την κανονικοποίηση, σηματοδότηση, ηλεκτροκίνηση, τηλεδιοίκηση της γραμμής.
Διασύνδεση
Επίσης, προχωρά η διαγωνιστική διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου για τη σιδηροδρομική διασύνδεση των λιμανιών της Ραφήνας και του Λαυρίου. Η μέθοδος αυτή ξεκινά με τη συμμετοχή σχημάτων-επενδυτών και κατά τη διάρκεια του διαγωνισμού οριστικοποιείται το φυσικό αντικείμενο του έργου, λαμβάνονται οι εγκρίσεις και οι μελέτες και βάσει αυτών δίδονται οι τεχνικές και οικονομικές προσφορές.
Το σχέδιο του υπουργείου είναι μέχρι το φθινόπωρο να ξεκινήσει η διαδικασία δημοπράτησης των δύο μεγάλων επεκτάσεων που θα καλύψει τις πολυάριθμες οικιστικές ζώνες της Λαυρεωτικής και των Μεσογείων.
Η επέκταση από Κορωπί προς Λαύριο θα περιλαμβάνει δύο σιδηροδρομικούς σταθμούς (Μαρκόπουλο και Λιμάνι Λαυρίου) και πέντε σιδηροδρομικές στάσεις (Καλύβια, Κερατέα, Δασκαλειό, Θορικός, Κυπριανός). Η απόσταση Αθήνα-Λαύριο θα διεξάγεται σε 55 λεπτά και Κορωπί-Λαύριο σε 28 λεπτά με την ολοκλήρωση της επέκτασης. Το κόστος έχει υπολογισθεί σε 380 εκατ. ευρώ.
Για την επέκταση προς Ραφήνα μια αρχική πρόθεση-σκέψη είναι να φτάσει μέχρι το λιμάνι ως επέκταση από το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» με την απόσταση να είναι περίπου 7 χλμ. Θα εξυπηρετεί το Πικέρμι και τη Ραφήνα με σκοπό να λύσει το πρόβλημα του λιμανιού. Η απόσταση Ραφήνα-Αθήνα θα καλύπτεται σε περίπου 45 λεπτά. Το κόστος αυτής της επένδυσης έχει εκτιμηθεί σε 300 εκατ. ευρώ.
Το 2023
Τα έργα αυτά θα μπορούν να μπουν σε κατασκευαστικούς ρυθμούς το 2023, εφόσον δεν υπάρξει καθυστέρηση στην περίοδο του διαγωνισμού. Στόχος είναι μέχρι το τέλος της δεκαετίας ο προαστιακός να έχει ένα πλήρες δίκτυο που θα συνδέει τον Πειραιά και την Αθήνα με όλα τα μεγάλα αστικά κέντρα γύρω από το πολεοδομικό συγκρότημα της πρωτεύουσας.
eleftherostypos.gr
sidirodromikanea