Παρασκευή, 14 Μαΐου 2021

Το Σιδηροδρομικό Δίκτυο της Δυτ. Μακεδονίας-Σπουδαία μελέτη του αρχιτέκτονα-μηχανικού Σωτηρόπουλου.

Στην εφημερίδα «Πτολεμαίος» δημοσιεύτηκαν από τον αρχιτέκτονα μηχανικό και σύμβουλο ανάπτυξης κ. Βασίλη Σωτηρόπουλο σοβαρές προτάσεις μετά από σοβαρή μελέτη για το σιδηροδρομικό Δίκτυο της Δυτ. Μακεδονίας. Διάβασα με μεγάλη προσοχή τις ενδιαφέρουσες προτάσεις, που συνοδεύονται από σχεδιαγράμματα και προδίδουν σοβαρή επιστημονική τεχνική επιμέλεια.

Αν οι προτάσεις του υλοποιηθούν, θα πρόκειται για μεγάλο έργο στη χώρα, ενώ η Δυτ. Μακεδονία θα αναβαθμιστεί. Ένα τέτοιο έργο θα αποτελέσει οδηγό για προσεχείς κατασκευές, ώστε να παύσουν οι χωρίς μέλλον κατασκευαστικές προχειρότητες.

Η πρωτοβουλία αυτή του κ. Σωτηρόπουλου, να παρουσιάσει δηλ. μια επιστημονική τεχνική πρόταση για το σιδηροδρομικό δίκτυο της Δυτικής Μακεδονίας, που περιλαμβάνει λεπτομέρειες, όπως ονόματα πόλεων και περιοχών και άλλα πρόσθετα τεχνικά έργα, δείχνει ότι έχουμε επιστήμονες με βαθιά συναίσθηση της επιστημονικής τους γνώσης, την oποία δεν κρατούν για τον εαυτόν του. Εκφράζω τα θερμά μου συγχαρητήρια για την υψηλή επιστημονική του συγκρότηση και το ενδιαφέρον του ως Πολίτη να προσφέρει ό,τι μπορεί για το καλό της χώρας και της περιοχής μας.
Να θυμίσω ότι κατά την τελευταία 15ετία έχουν γίνει σχετικές συσκέψεις και ανακοινώσεις, οι οποίες επανέρχονται πολλές φορές, αναφορικά για νέα χάραξη του δρόμου Κοζάνη-Λάρισα-Κοζάνη, προς παράκαμψη του ορεινού όγκου Πιερίων-Σαρανταπόρου, καθώς ο δρόμος αυτός κλείνει συχνά κατά τον χειμώνα λόγω κακοκαιρίας. Δυστυχώς δεν έγινε μέχρι σήμερα τίποτε, ενώ το πρόβλημα είναι γνωστό. Το ίδιο γινόταν και με τον δρόμο Κοζάνη-Βέροια-Κοζάνη, ο οποίος τον χειμώνα έκλεινε στο ύψος της Καστανιάς Βερμίου, λόγω παγετού. Έχουμε αποκλειστεί προσωπικά πολλές φορές. Ευτυχώς κατασκευάστηκε η Εγνατία οδός και διευκολυνόμαστε στις μετακινήσεις προς Θεσσαλονίκη και Ιωάννινα.

Σε κάποιο σημείο της προτάσεως του κ. Σωτηρόπουλος γράφει για διπλές σιδηροδρομικές γραμμές, που θα είναι μια πολύ καλή εναλλακτική λύση. Η πρόταση αυτή μου θύμισε τη Φινλανδία, από όπου έχω προσωπικές σχετικές εμπειρίες. Τον Ιανουάριο λοιπόν του 1980, προ 41 ενός χρόνων βρέθηκα στην Φινλανδία μαζί με την Εθνική ομάδα Βόλλεϋ για αγώνες, ως αρχηγός συνοδός της ομάδας, καθώς ετύγχανα τότε αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας Βόλλεϋ. Ταξιδέψαμε αεροπορικώς μέσω Στοκχόλμης στο Ελσίνκι. Στις 12 το βράδυ η θερμοκρασία ήταν μείον 30 βαθμοί. Μας παρέλαβε εκπρόσωπος της Φινλανδικής ομοσπονδίας, μας συνόδευσε στο ξενοδοχείο και εκεί ενημερωθήκαμε ότι οι αγώνες θα διεξάγονταν στην πόλη Πιεξαμά-κι, 600 χλμ στα βόρεια της Φινλανδίας. Έπρεπε να ταξιδέψουμε με τραίνο, σε περιοχή μάλιστα, κοντά στην οποία ζούνε οι Εσκιμώοι. Την άλλη ημέρα το πρωί με άνετο τραίνο και πολύ καλή θέρμανση ξεκινήσαμε για το Πιεξαμάκι. Τα πάντα χιονισμένα, οι λίμνες παγωμένες (ως γνωστόν η Φινλανδία έχει 100 χιλιάδες λίμνες), ψαράδες έσπαζαν την παγωμένη λίμνη και ψάρευαν, τα δένδρα κρυσταλλωμένα (όπως είναι γνωστό, από τα δένδρα της Φινλανδίας παράγεται το δημοσιογραφικό χαρτί). Όταν φθάσαμε στα 500 χλμ, το χιόνι είχε κλείσει τις γραμμές λόγω συσσώρευσης μεγάλου όγκου χιονιού από χιονοθύελλα και ήταν αδύνατο να συνεχίσει το τραίνο. Ανησυχήσαμε πολύ μήπως παραμείνουμε αποκλεισμένοι, γνωρίζοντας τι συμβαίνει στη χώρα μας. Το τραίνο έκανε πίσω δύο χιλιόμετρα και ακολούθησε άλλη σιδηροδρομική γραμμή, που ήταν παράλληλη της πρώτης, όπως μας είπε ο συνοδός μας, ώστε φθάσαμε κανονικά στο προορισμό μας, στο Πιεξαμάκι. Ήταν δείγμα οργανωμένου κράτους και μάλιστα προ σαράντα χρόνων

Ανέφερα τα παραπάνω, για να δείξω πόσο χρήσιμη είναι η δεύτερη γραμμή και πόσο δίκαιο έχει ο κ. Σωτηρόπουλος. Προσωπικά, έχουμε αποκλειστεί και ταλαιπωρηθεί πολλούς χειμώνες και στην Καστανιά Βερμίου και στον Σαραντάπορο, μείναμε αποκλεισμένοι και στην Ελασσόνα, κλείνει παγωμένη και η Κέλλη Φλωρίνης (στη διαδρομή Φλώρινα-Θεσσαλονίκη) και στα Γρεβενά προς Καλαμπάκα.- Θεσσαλία

Ο Γενικός Γραμματέας της Δυτικής Μακεδονίας και οι τοπικοί βουλευτές θα πρέπει να αναλάβουν πρωτοβουλία και να θέσουν το ζήτημα στα αρμόδια υπουργεία, ώστε να αποφασιστεί η εκτέλεση του σοβαρού αυτού έργου, για να συνδεθεί η Δυτική Μακεδονία με τη Θεσσαλία αλλά και τις γύρω περιοχές. Αναμένουμε λοιπόν.
Και πάλι πολλά συγχαρητήρια στον κ. Σωτηρόπουλο για την πρότασή του να κατασκευαστεί στη Δυτική Μακεδονία σύγχρονο δίκτυο σιδηροδρόμου και αυτοκινήτου προς εξυπηρέτηση όλων των κατοίκων της περιοχής, καθώς και των εμπορευομένων και των επισκεπτών.

Γιάννης Κορκάς
prlogos.gr

sidirodromikanea