Τετάρτη 3 Μαρτίου 2021

Ποια σιδηροδρομικά projects της ΕΡΓΟΣΕ, ύψους 180 εκατ. ευρώ, «βγαίνουν» στο προσεχές δίμηνο.

Δύο σημαντικά σιδηροδρομικά έργα, συνολικού ύψους κοντά στα 170-180 εκατ. ευρώ, φαίνεται να βγάζει προς δημοπράτηση η ΕΡΓΟΣΕ με ορίζοντα διμήνου. Σύμφωνα με πληροφορίες της αγοράς, μέχρι το Πάσχα η ΕΡΓΟΣΕ ετοιμάζεται να έχει προωθήσει τον διαγωνισμό για την ολοκλήρωση και λειτουργία της νέας διπλής γραμμής Αίγιο (Ροδοδάφνη)-Ρίο αλλά και το project της ολοκλήρωσης της αναβάθμισης του κεντρικού σιδηροδρομικού σταθμού της Αθήνας (β’ φάση).
Όπως αναγράφεται και στην ιστοσελίδα της ΕΡΓΟΣΕ, τα έργα είναι σε διαδικασία προετοιμασίας δημοπράτησης ενώ, όσον αφορά στη χρηματοδότηση, αυτή προέρχεται από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα: «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη 2014-2020».

Είναι προφανές ότι στην ΕΡΓΟΣΕ συνεχίζουν το επενδυτικό πλάνο καθώς οι δύο αυτοί διαγωνισμοί που αναμένονται να προκηρυχτούν το προσεχές δίμηνο αποτελούν συνέχεια δύο άλλων πρόσφατων εξελίξεων, τη διεξαγωγή των διαγωνισμών για την ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Λάρισα-Βόλος (μειοδότησε η Intrakat) και τη σηματοδότηση στο τμήμα Θεσσαλονίκη-Ειδομένη (ενδιαφέρον από δύο κοινοπραξίες), για τα οποία είχαμε εξελίξεις μέσα στον Φεβρουάριο.

Όσον αφορά στους νέους διαγωνισμούς, ο ένας, αυτός της ολοκλήρωσης της αναβάθμισής του κεντρικού σιδηροδρομικού σταθμού της Αθήνας (β’ φάση), εκτιμώμενου κόστους 40 έως 50 εκατ. ευρώ, περιλαμβάνει τις απαραίτητες εργασίες για την ολοκλήρωση του κεντρικού Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών (Σ.Σ.Α.), μέρος του οποίου έχει αναπτυχτεί με προηγούμενες εργολαβίες. Πρόκειται για ολοκλήρωση κατασκευής γραμμών, αποβαθρών και υπόγειας διάβασης για την επικοινωνία του συνόλου των αποβαθρών του σιδηροδρομικού σταθμού, καθώς και σύνδεσης με το Σταθμό «Λαρίσης» της Αττικό Μετρό Α.Ε. Λόγω της φύσης εκτέλεσης του έργου, ο μελλοντικός ανάδοχος, θα είναι υποχρεωμένος να λαμβάνει ανά πάσα στιγμή όλα τα απαιτούμενα μέτρα ασφαλείας / προστασίας τόσο για την ασφαλή κυκλοφορία του επιβατικού κοινού και των εργαζομένων όσο και για την ασφαλή διέλευση των συρμών, σύμφωνα με τους ισχύοντες κανονισμούς του ΟΣΕ. Το project έχει σημασία καθώς επί της ουσίας αναβαθμίζει τον κεντρικό σταθμό της Αθήνας.

Αναφορικά με τον διαγωνισμό για την εργολαβία ολοκλήρωσης και λειτουργίας της νέας διπλής γραμμής Αίγιο (Ροδοδάφνη)-Ρίο, το project επί της ουσίας ανοίγει τον δρόμο ώστε ο σιδηρόδρομος να φτάσει σχεδόν έως την Πάτρα. Σύμφωνα με πληροφορίες, η εργολαβία αφορά σε εγκατάσταση γραμμών, ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης κλπ. Εκτιμάται ότι το κόστος του έργου μπορεί να φτάσει τα 100 με 130 εκατ. ευρώ. To έργο περιλαμβάνει την κατασκευή της επιδομής της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής, μήκους 32 χλμ, με Σηματοδότηση – Τηλεδιοίκηση και Ηλεκτροκίνηση, την κατασκευή σιδηροδρομικών Στάσεων κ.λπ.

insider.gr
sidirodromikanea