Πέμπτη 7 Ιανουαρίου 2021

Σύμπραξη Snam και Α2Α για τροφοδοσία τρένων με υδρογόνο.

Aνακοινώθηκε από τον ιταλικό όμιλο φυσικού αερίου Snam και την περιφερειακή εταιρεία κοινής ωφέλειας A2A η συνεργασία τους που στόχο έχει την εξερεύνηση τρόπων τροφοδοσίας των νέων αμαξοστοιχιών υδρογόνου του ιταλικού ομίλου FNM από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

Η Snam, ο μεγαλύτερος όμιλος μεταφοράς φυσικού αερίου στην Ευρώπη, επενδύει στο πράσινο υδρογόνο και σε ανακοίνωσή της επεσήμανε ότι το 70% του δικτύου φυσικού αερίου αποτελείται από σωλήνες «έτοιμους για υδρογόνο».

Η A2A αυτό το μήνα υπέγραψε συμφωνία με την FNM, προσβλέποντας στον καλύτερο τρόπο παροχής πράσινου υδρογόνου για την τροφοδοσία των αμαξοστοιχιών. Ο διευθύνων σύμβουλος της Snam, Marco Alvera, παράλληλα, δήλωσε:«Με αυτήν τη συμφωνία, ενισχύουμε τη δέσμευσή μας να επενδύσουμε στην απανθρακοποίηση των ιταλικών σιδηροδρομικών μεταφορών μέσω υδρογόνου».

Η FNM θα επενδύσει έως και 160 εκατομμύρια ευρώ για να αγοράσει τρένα με υδρογόνο από την γαλλική Alstom, όπως ανακοίνωσε τον Νοέμβριο.

Αξίζει να σημειωθεί, πως στα τέλη Οκτωβρίου ο ενεργειακός όμιλος της Snam με την ιταλική σιδηροδρομική εταιρεία Ferrovie dello Stato (FS) είχαν προχωρήσει σε συμφωνία, προκειμένου να μελετήσουν τη χρήση υδρογόνου για το δίκτυο μεταφορών του δεύτερου. Οι δύο εταιρείες είχαν ανακοινώσει ότι θα συγκροτήσουν ομάδα εργασίας για την αξιολόγηση πιλοτικών έργων αντικατάστασης των ορυκτών καυσίμων στο εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο με υδρογόνο. Το τελευταίο προβάλλεται και ως πιθανή λύση για την επίτευξη των κλιματικών στόχων. Ωστόσο, τροχοπέδη αποτελεί το υψηλό κόστος του, που δεν ευνοεί για ευρεία χρήση. Βέβαια, όταν το κόστος του κατέβει, οι κυβερνήσεις επιδιώκουν να το χρησιμοποιήσουν αντικαθιστώντας τα ορυκτά καύσιμα σε τομείς όπου η ηλεκτροδότηση δεν αποτελεί εύκολη υπόθεση.

Στο πλαίσιο αυτό η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει εκπονήσει ένα σχέδιο για την επέκταση της παραγωγής και της χρήσης υδρογόνου για την επίτευξη ενός στόχου καθαρών μηδενικών εκπομπών έως το 2050. Ο διευθύνων σύμβουλος της FS Gianfranco Battisti τοποθετήθηκε σχετικά λέγοντας πως: «Οι σιδηροδρομικές μεταφορές υδρογόνου είναι μια βασική καινοτομία ικανή να κάνει τις εμπορευματικές και επιβατικές μεταφορές πιο περιβαλλοντικά βιώσιμες στα υπόλοιπα σιδηροδρομικά τμήματα που δεν έχουν ακόμη ηλεκτρισμό».

energyin.gr